Gå til innhold

Veien til en sunnere meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Før jeg begynte for 6 uker siden, veide jeg 128,5 kg. Det er det desidert høyeste tallet jeg har sett på vekten noen gang, og jeg burde definitivt gjort noe med det for leeenge siden!!

Men, jeg har ikke hatt energi eller ork til å trene! Og jeg har hatt store problemer med å få i meg skikkelig mat! Jeg orket ikke spise frokost, siden jeg ikke spiste frokost ble jeg heller ikke sulten til lunch. Så jeg spiste ingen ting før til middag. Da spiste jeg masse! Og noen timer etter middag var jeg kjempe søtsugen, saltsugen og alt mulig sugen, og fråtset i det jeg måtte klare og finne i skapene. Spiste aaalt for mye og usunt!

Så hvordan jeg klarte og bli så stor er egentlig ikke så vanskelig og forstå! Har forsøkt og gjøre noe med det mange ganger, men det fungerte sjelden mer enn noen dager.. Behovet for søppel og snop ble for stort.. Og jeg ga etter..

Løsningen for meg ble da noen introduserte meg for Herbalife. Jeg var kjeeempe skeptisk, og hadde egentlig ingen tro på det skulle fungere noe særlig, men det hørtes fristende ut å kunne drikke frokosten, siden jeg ikke klarte og spise den. Så jeg takket ja til en prøvepakke. 

Og det var perfekt for meg! Jeg drikker en måltidsshake til frokost, spiser lunch og middag, og tar en shake (gjerne med frossne bær oppi) til kvelds. Jeg har hatt litt søtsug 4 ganger på 6 uker! Det er det eneste!

I tillegg har jeg fått bedre energi nå som jeg får i meg riktig næring! Jeg sover ikke på dagen lenger, og har til og med orket å begynne å trene to dager i uken! 

Selvfølgelig har dette gitt resultater, og jeg veier nå 121,8 kg. Det er 6,7 kg ned, på 6 uker!

Dette fungerer selvfølgelig ikke for alle, og mange vil nok klare dette med å spise vanlig mat også. Men for meg, som ikke klarte å motivere meg til å spise mange nok sunne måltider i løpet av en dag, så var dette kjempe bra! 

Jeg har en laaaaang vei å gå før jeg er i mål, men hvis det fortsetter å være nogenlunde like enkelt som disse 6 ukene har vært, så ser jeg at jeg endelig kan klare dette! :)

Dette er kanskje ikke noen stor nyhet for mange, at noen har klart seg i bare 6 uker, men for meg er dette stort :) Og jeg ville dele det i tilfelle noen er i en lignende situasjon! Kanskje vi kan dele erfaringer, oppturer og nedturer i tiden som kommer?

Uke 1-6: Ned 6 kg

Uke 7: -1 kg

Endret av Fluttershy
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest tidevann
Skrevet

Gratulerer så mye. Det viktigste er at du har funnet noe som passer DEG. Masse lykke til videre. Holder selv på med å få meg en sunnere hverdag. Har ikke noe vektproblemer, men sunnhet handler om mye mer enn vekt. Så jeg hiver meg gjerne med i denne tråden. Per nå har det blitt en litt lei uvane med kansje litt for mye øl i ukedagene, og lite fokus på riktig kosthold. Mitt mål fremover er og kunne unne meg et par øl på fredagen. Også komme meg ut på tur hver dag. 

Skrevet
1 minute ago, tidevann said:

Gratulerer så mye. Det viktigste er at du har funnet noe som passer DEG. Masse lykke til videre. Holder selv på med å få meg en sunnere hverdag. Har ikke noe vektproblemer, men sunnhet handler om mye mer enn vekt. Så jeg hiver meg gjerne med i denne tråden. Per nå har det blitt en litt lei uvane med kansje litt for mye øl i ukedagene, og lite fokus på riktig kosthold. Mitt mål fremover er og kunne unne meg et par øl på fredagen. Også komme meg ut på tur hver dag. 

Det er helt sant! Jeg tror det er der jeg har feilet litt tidligere. Jeg har vært så opphengt i å gå ned i vekt, men ikke brydd meg noe særlig om å være sunn. Noe som sikkert er mye av grunnen til at jeg både har mer energi og mindre søtsug denne gangen. :) Riktig sammensatt kosthold er nok viktigere enn bare antall kcal.

Høres ut som du har funnet deg noen gode mål! :) 

Gjest tidevann
Skrevet
25 minutter siden, Fluttershy skrev:

Det er helt sant! Jeg tror det er der jeg har feilet litt tidligere. Jeg har vært så opphengt i å gå ned i vekt, men ikke brydd meg noe særlig om å være sunn. Noe som sikkert er mye av grunnen til at jeg både har mer energi og mindre søtsug denne gangen. :) Riktig sammensatt kosthold er nok viktigere enn bare antall kcal.

Høres ut som du har funnet deg noen gode mål! :) 

Skjønner deg godt at mann blir opphengt i vekt og, bare husk at når er vekten på vei nedover. Så det går riktig vei. Ja, jeg sliter med min psykiske helse, da er det lett for å ty til enkle løsninger og kansje ikke den sunneste livsstilen. Men håper på at mer mosjon ute i frisk lift vil hjelpe. 

Skrevet
On 3.11.2017 at 10:41 AM, tidevann said:

Skjønner deg godt at mann blir opphengt i vekt og, bare husk at når er vekten på vei nedover. Så det går riktig vei. Ja, jeg sliter med min psykiske helse, da er det lett for å ty til enkle løsninger og kansje ikke den sunneste livsstilen. Men håper på at mer mosjon ute i frisk lift vil hjelpe. 

Ja, jeg ser at alt blir litt tyngre og vanskeligere da. Forhåpentligvis hjelper det å klare å gjøre noe med det ene, også på at den andre blir bedre og lettere :)

Skrevet

Enda en uke med 1 kg vektnedgang! :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...