AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #41 Skrevet 3. november 2017 Jeg spår at Erik/Eirik kommer på topp 10 lista for 2017 eller 2018. Synes "alle" kaller ungene sine det nå. Matheo synes jeg er litt spjåkete Christian/Kristian er helt greit. Av de 3 ville jeg valgt Kristian/Christian. Anonymkode: f293b...efd 1
Måbarefåsiat... Skrevet 3. november 2017 #42 Skrevet 3. november 2017 Av disse liker jeg Eirik best. Men jeg fatter og begriper ikke hvorfor min mening skulle ha det minste å si.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #44 Skrevet 3. november 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nøkkelord der altså... Anonymkode: 1d1bd...060 Navnetrender starter jo ofte på Oslo vest, så jeg tenkte det var relevant å si hvor vi bor. Og her har gamle, enkle, norske navn vært det vanligste de siste årene. Anonymkode: ff2bc...f56
Gjest Sugemerke Skrevet 3. november 2017 #45 Skrevet 3. november 2017 Erik og Kristian er fine navn. Matheo høres ut som noe vi kalte kjæresten til Barbie.
Mnjah Skrevet 3. november 2017 #46 Skrevet 3. november 2017 "Alle" hvite, blonde barn heter nå Matheo. Noe som er helt tullete da det i hovesak er italiensk navn... utrolig trendy akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #47 Skrevet 3. november 2017 Ville valgt Kristian (med K) eller Eirik. Anonymkode: 66c2b...5a8
Gjest Axl Rose Skrevet 3. november 2017 #48 Skrevet 3. november 2017 Matheo = ung alenemor navn Ta et av de andre.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #49 Skrevet 3. november 2017 10 minutter siden, Mnjah skrev: "Alle" hvite, blonde barn heter nå Matheo. Noe som er helt tullete da det i hovesak er italiensk navn... utrolig trendy akkurat nå. Nei, Matheo er "liksom-italiensk". Ikke italiensk. Og ikke så mye annet heller. I Italia er det flere som heter Matteo. Aldri Matheo. Noen "unge mødre" har prøvd å pynte opp navnet med å putte på en stum h. Ikke vellykket. Anonymkode: 852cb...245
Mnjah Skrevet 3. november 2017 #50 Skrevet 3. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, Matheo er "liksom-italiensk". Ikke italiensk. Og ikke så mye annet heller. I Italia er det flere som heter Matteo. Aldri Matheo. Noen "unge mødre" har prøvd å pynte opp navnet med å putte på en stum h. Ikke vellykket. Anonymkode: 852cb...245 Uææ. Enda verre.
Gjøksuppe Skrevet 3. november 2017 #51 Skrevet 3. november 2017 Om en liker Christian/Kristian bør en gjerne også se på Kristen/Christen, ikke er de så internasjonale men Norske er de i det minste.
FrodeF Skrevet 3. november 2017 #52 Skrevet 3. november 2017 Hvis du skal være litt fremtidsrettet burde du vurderer navn som Ahmed og Mohammed, gjerne i kombinasjon med noe tradisjonelt. Kim Ola Mohammed Malik Josef Hansen kan være en spennende kombinasjon.
addict Skrevet 3. november 2017 #53 Skrevet 3. november 2017 Kall ungen for Matheo, slik som 80% av resten gjør!!!!!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #55 Skrevet 4. november 2017 Syns Erik er finest. Eirik eller Kristian/Christian er også fint. Matheo ville jeg ikke valgt, og sier som mange andre: det gir meg assosiasjoner til "unge mødre", og jeg syns det er et fjollete navn. Likte imidlertid ideen til den som foreslo å bytte det ut med Mathias, for det syns jeg er et veldig fint navn. Og det er forresten ikke bare på Oslo vest at barn får tradisjonelle norske navn. Jeg bor på Vestlandet og kjenner babyer og små barn som heter Jonas, Olav, Ola, Håkon, Olai, Sigrid, Astrid, Karen, Olava... Jeg kjenner færre små som har nye og moderne navn (men jeg hører jo om dem også). Anonymkode: 7f7cc...6ca
annebanane Skrevet 4. november 2017 #56 Skrevet 4. november 2017 Eirik er favoritten blant de. Det klinger aller best der jeg er ifra.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #57 Skrevet 4. november 2017 Matheo er et skilleig grelt navn, at noen vil kalle barnet sitt Matheo er utenfor min forstand. Men for all del, deres barn... Erik, Christian, Jakob, Edward, Edvin, Jonas etc er fine navn som er gode å bruke internasjonalt. I min mening ihvertfall. Anonymkode: 806fe...278
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #58 Skrevet 4. november 2017 Liker best Eirik eller Christian Anonymkode: a3131...0c4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #59 Skrevet 4. november 2017 På 3.11.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev: Og hvorfor? Matheo står mer i stil til storebror og far, som har korte internasjonale navn. Christian ligger lengre tilbake på begge slekters side, er mer norsk, men fortsatt internasjonalt. Erik/Eirik blir oppkalling. To stavelser slik som storebror og er mer i stil med mors navn, samtidig fungerer det godt internasjonalt. Hva liker du best? Og hva tenker du om våre argumenter for hvert av navnene? Hva ville du lagt vekt på? Anonymkode: ccfa4...580 Liam Lionel Matteo Per Gunnar Leif Terje Anonymkode: dd5fb...1c3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #60 Skrevet 4. november 2017 13 timer siden, Axl Rose skrev: Matheo = ung alenemor navn Ta et av de andre. Kjell og Leif er flott for mødre som ikke er alene! 👍🏻 Anonymkode: dd5fb...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå