AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #21 Skrevet 3. november 2017 23 minutter siden, Carrot skrev: Mens trauste nordiske navn som Ole, Martin, August, Ragnar, Olav osv er på vei ut er navn som Matheo på vei inn. What? Det er jo helt motsatt! Jeg bor på vindern i Oslo, og omtrent alle småbarna her har navn som Halvor, Ola, Margrethe osv. Anonymkode: ff2bc...f56 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #22 Skrevet 3. november 2017 Jeg personlig synes at fornavnet bør stå til etternavnet. Christian er fremdeles mer klassisk. Erik er nordisk. Hvis man mener at Christian er kristent, så betyr Matheo "en gave fra Yahweh" (hebraiske Gud). Anonymkode: 08741...783 2
Kasier Skrevet 3. november 2017 #23 Skrevet 3. november 2017 Her er navnetoppen fra i fjor hvis det er interessant https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/navn Jeg personlig syns Erik er et flott navn! Og derfor heter sønnen vår det.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #24 Skrevet 3. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: What? Det er jo helt motsatt! Jeg bor på vindern i Oslo, og omtrent alle småbarna her har navn som Halvor, Ola, Margrethe osv. Anonymkode: ff2bc...f56 Kan det ha noe å si hvor i landet man bor hvilke navn som er "vanlige" og ikke? I barnehagen her er det ikke en eneste gutt som heter Ola og det er 150 gutter. Anonymkode: d5a66...74c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #25 Skrevet 3. november 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg fikk min eldste var navnet klart omtrent den dagen jeg ble gravid og det passet så vi har opplevd begge.. Når det gjelder Christian valget dere vurderer så har jeg en venninne hvis sønn heter Kris-Stian - uvanlig men likevel en variant av samme navn Anonymkode: d5a66...74c Kris-Stian blir jo som Johan-Hans I stedet for Johannes. Og I mine øyne ser det litt fjernt ut, like fjernt som Anne-Anna eller Pål-Paul og Elise-Beth. Ikke følg det tipset, TS Anonymkode: c7e8d...9cc 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #26 Skrevet 3. november 2017 Vi velger nok Erik til vår Anonymkode: cda66...152
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #27 Skrevet 3. november 2017 Jeg husker et par deltakere i Luksusfellen på TV3 hadde en liten gutt som het Matheo... det navnet har for meg en viss sånn "Unge Mødre"-schvung over seg Ville aldri valgt det. Erik og Eirik er stolte, norske navn og en gutt som heter Erik er nødt til å bli en grei og likandes kar! :-) Christian er også et pent navn, men jeg holder en knapp på Eirik eller Erik istedet. Anonymkode: 0a07c...1c4 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #28 Skrevet 3. november 2017 Ville valgt Erik definitivt. Matheo no go. Enig med noen over her, her jeg bor er Ola, Halvor, Simen etc begynt å bli veldig vanlig. Man har liksom 2 grupper mødre det er Ola kategorien også er det Maximillian kategorien. Anonymkode: 725a6...1ea 5
Minlillelykke Skrevet 3. november 2017 #29 Skrevet 3. november 2017 Ville valgt enten Christian eller Erik. Enig med flere om at Matheo er søtt på en baby, men ikke voksne menn.
Olava Skrevet 3. november 2017 #30 Skrevet 3. november 2017 Det tar visst sin tid før kg-folket innser at med så mange barn som heter Matheo så kommer navnet til å være helt vanlig blant voksne menn i barnas generasjon. Så å påstå at det ikke passer til en voksen mann blir feil. Det er bare en vanesak. Jeg liker best Eirik. Eventuelt Erik. Utrolig fint navn, enkelt, pent, tradisjonelt, og ikke minst internasjonalt. Eirik er enkelt i utlandet, man kan bare bruke uttalelsen til Erik. Men det har dere nok tenkt på Christian har blitt litt oppbrukt for meg, har kanskje møtt litt mange som heter det. Men absolutt et fint navn, og en god kandidat med kriteriene dere ser etter. Matheo syns jeg også er fint, men du ser jo altså hva slags assosiasjoner mange får av navnet. Det er absolutt ikke et jålenavn i mine øyne, og det kommer til å passe helt fint til en voksen mann. Dere får vurdere selv hvor mye dere bryr dere om hva andre mener, det er uansett deres valg 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #31 Skrevet 3. november 2017 Eirik er soleklart best. Et sterkt navn. Matheo er forferdelig. Det er et babynavn, ikke passende på voksne menn. Anonymkode: 8a86b...97a
Ella1 Skrevet 3. november 2017 #32 Skrevet 3. november 2017 Erik eller Eirik liker jeg best. Matheo er et navn jeg aldri blir helt fortrolig med, det er litt lite mandig synes jeg. Hva med Mathias? Det er et stødig navn som jeg synes passer til liten og stor. 4
Apis Skrevet 3. november 2017 #33 Skrevet 3. november 2017 Stemmer på Erik/Eirik, vis det ikke er noen Christian i familietreet så ville jeg gått for Kristian, Matheo bare vis barnet har sydeuropeiske/eksotiske aner,
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #35 Skrevet 3. november 2017 Erik. Matheo får meg til å tenke på Unge mødre og fjollete rosabloggere. Anonymkode: 9763e...266 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #36 Skrevet 3. november 2017 Jeg liker Eirik veldig godt. Det kunne vært et alternativ for gutten vi venter nå, hadde det ikke vært for at barnefar og jeg kommer fra ulik kant av landet og dermed uttaler det ulikt Anonymkode: a5936...ddc
Vera Vinge Skrevet 3. november 2017 #37 Skrevet 3. november 2017 Jeg syns alle er for mye brukt til at jeg selv ville valgt noen av dem, men jeg syns Eirik er et flott navn.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #38 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor? Matheo står mer i stil til storebror og far, som har korte internasjonale navn. Christian ligger lengre tilbake på begge slekters side, er mer norsk, men fortsatt internasjonalt. Erik/Eirik blir oppkalling. To stavelser slik som storebror og er mer i stil med mors navn, samtidig fungerer det godt internasjonalt. Hva liker du best? Og hva tenker du om våre argumenter for hvert av navnene? Hva ville du lagt vekt på? Anonymkode: ccfa4...580 Sønnen min heter Eirik. Vi er veldig fornøyde med det navnet. Det er et godt navn, mye bedre enn Erik forresten. Anonymkode: 78eb1...4f3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #39 Skrevet 3. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor? Matheo står mer i stil til storebror og far, som har korte internasjonale navn. Christian ligger lengre tilbake på begge slekters side, er mer norsk, men fortsatt internasjonalt. Erik/Eirik blir oppkalling. To stavelser slik som storebror og er mer i stil med mors navn, samtidig fungerer det godt internasjonalt. Hva liker du best? Og hva tenker du om våre argumenter for hvert av navnene? Hva ville du lagt vekt på? Anonymkode: ccfa4...580 Altså - Erik/Eric er da et veldig mye mer internasjonalt navn enn Matheo. Matheo er liksom bare sånn kvasi-italiensk -- slett ikke internasjonalt Anonymkode: 12d43...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #40 Skrevet 3. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: What? Det er jo helt motsatt! Jeg bor på vindern i Oslo, og omtrent alle småbarna her har navn som Halvor, Ola, Margrethe osv. Anonymkode: ff2bc...f56 Nøkkelord der altså... Anonymkode: 1d1bd...060 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå