AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Del Skrevet 3. november 2017 Og hvorfor? Matheo står mer i stil til storebror og far, som har korte internasjonale navn. Christian ligger lengre tilbake på begge slekters side, er mer norsk, men fortsatt internasjonalt. Erik/Eirik blir oppkalling. To stavelser slik som storebror og er mer i stil med mors navn, samtidig fungerer det godt internasjonalt. Hva liker du best? Og hva tenker du om våre argumenter for hvert av navnene? Hva ville du lagt vekt på? Anonymkode: ccfa4...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 3. november 2017 #2 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg personlig liker ikke dullenavn på barn, som Matheo. Det er søtt på en baby, men er i mine øyne veldig useriøst på en voksen mann. Samme som Chrisander, Malix, Matheus, Milla, Lexie, osv. Jeg liker Christian og Erik/Eirik Det er ikke øverst på min liste, men er fine navn uansett! Men gå for all del for det navnet dere vil gi barnet deres! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Del Skrevet 3. november 2017 Erik! Hater virkelig navnet matheo... Anonymkode: ff2bc...f56 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Del Skrevet 3. november 2017 Akkurat nå, mjauritz skrev: Men gå for all del for det navnet dere vil gi barnet deres! Det er klart vi vil gjøre. Men akkurat nå liker vi ingen bedre enn andre. Derfor veldig fint med innspill Anonymkode: ccfa4...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Del Skrevet 3. november 2017 Christian er min favoritt, en av mine gutter heter det. Vi har også tenkt på at våre barn skal ha navn som fungerer greit internasjonalt. Også syns jeg Christian er et klassisk, men ikke oppbrukt navn. Det er jo et mye brukt navn, men selv om det er på navnetoppen(topp 10,) så syns jeg ikke det er ofte jeg hører det på barn Begge mine to andre barn har også navnetopp navn, men er få/ingen som heter det samme i skole og bhg Anonymkode: 02bdd...7b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Del Skrevet 3. november 2017 Christian og Erik er klassiske og fine navn. Matheo kan jeg ikke fordra. Anonymkode: cf621...523 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Del Skrevet 3. november 2017 Christian og Erik er fine navn. Matheo heter jo "alle" så det navnet har jeg fått langt oppi halsen. Anonymkode: 57b91...4f5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 3. november 2017 #8 Del Skrevet 3. november 2017 Christian betyr jo kristen. Dette navnet er derfor mindre nøytralt enn Erik, som jeg ville valgt av de tre (fire). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #9 Del Skrevet 3. november 2017 Erik. Har inntrykk at Matheo har blitt et litt sånn "unge mødre-navn",noe som egentlig er litt synd, for det er faktisk fint. Etter å ha googlet det oppdaget jeg at det faktisk ikke var noe nytt jålenavn heller. Anonymkode: 1686e...0ca 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #10 Del Skrevet 3. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et mye brukt navn, men selv om det er på navnetoppen(topp 10,) så syns jeg ikke det er ofte jeg hører det på barn Christian ligger på 23. Plass og Erik på 36.plass ser jeg her: https://www.babyverden.no/navn/topp-40-guttenavn/ Anonymkode: ccfa4...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. november 2017 #11 Del Skrevet 3. november 2017 Når min Christian (eller Cristian/Kristian som noen bruker) ble døpt var det ikke mange som hadde det navnet. Samme med "Eirik" eller "Erik". Tradisjonelle navn - solide. Og heldigvis mindre "typiske" i dag enn de var. Mens trauste nordiske navn som Ole, Martin, August, Ragnar, Olav osv er på vei ut er navn som Matheo på vei inn. Det klinger ikke hos meg, men jeg kjenner ei Mathea så det er kanskje ganske "vanlig" i dag - men som en over her skrev får jeg også litt sånn "unge mødre" fornemmelse.. Å kalle opp unger syns jeg er en uting, jeg har et "arvenavn" fra min bestemor - tungt og tradisjonelt og jeg liker det ikke. Samme med min bror. Vi har ikke valgt det for våre barn. Forøvrig hadde vi navn klar for yngstejenta før hun ble født, når hun var der passet det plutselig ikke likevel - hun var liksom ikke en "anna" så kanskje dere også ender der? At navnene dere tenker på nå ikke blir det endelige valget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Del Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, Carrot skrev: Forøvrig hadde vi navn klar for yngstejenta før hun ble født, når hun var der passet det plutselig ikke likevel - hun var liksom ikke en "anna" så kanskje dere også ender der? At navnene dere tenker på nå ikke blir det endelige valget? Forstår godt hva du mener. Selv opplevde vi det motsatte med storerbror. Navnet var klart for lengst, og det passet perfekt. Nå som vi ikke har ett navn vi liker skikkelig godt, er det hvertfall greit med flere gode alternativ og diskutere de. Så har man noen å velge mellom om man er i tvil etter fødsel. Anonymkode: ccfa4...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Del Skrevet 3. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Christian ligger på 23. Plass og Erik på 36.plass ser jeg her: https://www.babyverden.no/navn/topp-40-guttenavn/ Anonymkode: ccfa4...580 Ok, da har dChristian et falt, for det er ikke så mange år siden det lå en del høyere oppe på lista Anonymkode: 02bdd...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 3. november 2017 #14 Del Skrevet 3. november 2017 Synes ikke Matheo er noe fint i det hele tatt. Går under kategorien «fjollete navn» for meg. Navn som Nathaniel, Emilian, Matheo, Lysander.. jeg synes det er grusomt. Blir disse navnene valgt fordi de er søte? «Søte babyen min» liksom ? De skal ikke være babyer for alltid.. Eirik er et flott navn, synes jeg! Klassisk og stødig! :-) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 3. november 2017 #15 Del Skrevet 3. november 2017 2 minutter siden, Irja skrev: Synes ikke Matheo er noe fint i det hele tatt. Går under kategorien «fjollete navn» for meg. Navn som Nathaniel, Emilian, Matheo, Lysander.. jeg synes det er grusomt. Blir disse navnene valgt fordi de er søte? «Søte babyen min» liksom ? De skal ikke være babyer for alltid.. Eirik er et flott navn, synes jeg! Klassisk og stødig! :-) Enig med dette. Matheo blir for overdådig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #16 Del Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår godt hva du mener. Selv opplevde vi det motsatte med storerbror. Navnet var klart for lengst, og det passet perfekt. Nå som vi ikke har ett navn vi liker skikkelig godt, er det hvertfall greit med flere gode alternativ og diskutere de. Så har man noen å velge mellom om man er i tvil etter fødsel. Anonymkode: ccfa4...580 Når jeg fikk min eldste var navnet klart omtrent den dagen jeg ble gravid og det passet så vi har opplevd begge.. Når det gjelder Christian valget dere vurderer så har jeg en venninne hvis sønn heter Kris-Stian - uvanlig men likevel en variant av samme navn Anonymkode: d5a66...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 3. november 2017 #17 Del Skrevet 3. november 2017 10 minutter siden, Irja skrev: Synes ikke Matheo er noe fint i det hele tatt. Går under kategorien «fjollete navn» for meg. Navn som Nathaniel, Emilian, Matheo, Lysander.. jeg synes det er grusomt. Blir disse navnene valgt fordi de er søte? «Søte babyen min» liksom ? De skal ikke være babyer for alltid.. Eirik er et flott navn, synes jeg! Klassisk og stødig! :-) Enig med deg! Erik eller Eirik 🖒 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #18 Del Skrevet 3. november 2017 Eirik er kjempe fint! Matheo er helt no go for meg. Anonymkode: ba52f...0ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. november 2017 #19 Del Skrevet 3. november 2017 Eirik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #20 Del Skrevet 3. november 2017 Erik og Christian er mye mer internasjonalt enn Matheo. Og mye finere. Anonymkode: 821d9...0c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå