AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Jeg er alene med mine to barn på 8 og 4 år. Vi trives godt her vi bor, de har venner på skole og i bhg. Men nå har det seg slik at jeg går på skole, og det er et dårlig marked for den jobben jeg ønsker etterpå. Vil jo sikkert få en annen jobb men... Vi bor på bygda, men for å få jobb må vi sikkert flytte nærmere en by, eller til et helt annet sted i landet. Vi har jo hele nettverket vårt her. Men jeg har en far som bor på andre siden av landet som vi har god kontakt med og har jo tenkt på å flytte dit. Men vil dette kunne være skadelig for barna? Jeg vil jo ikke flytte de, men jobb må man jo ha... Anonymkode: dfba9...762
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Barn får stort sett lett nye venner. Så det er vel bare å være litt "smart" med tanke på tidspunkt man flytter på. I tillegg bør du nok selv gjøre en innsats for barna. Vær flink til å invitere venner hjem, engasjer deg og meld deg frivillig til ting der du blir kjent med andre foreldre, la barna gå på fritidsaktiviteter sammen med andre fra skole/barnehage. Antagelig ordner dette seg sikkert raskt. Spesielt om du flytter nær din far, og han kan bidra med å være litt barnepasser så du får litt fritid også. Anonymkode: 9992f...185 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Flytting kan også være en FORDEL for barna i noen situasjoner Du kan jo begynne allerede nå og forberede barna. Om du ikke allerede kjenner mange i området, så bruk helger og ferier der, når det er mulig. Så klarer du kanskje å bygge et nettverk allerede før dere flytter. Jeg tipper det går helt fint Anonymkode: f1919...663 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Jeg tror ikke barn har noe stor skade av å måtte flytte (så langt) en gang i livet. Noen ganger må man flytte, og heldigvis er såpass unge barn i en alder hvor det er relativt lett å få nye venner. Det blir nok litt tøft for alle i starten, men det går seg til Vi flyttet selv fra nord til sør når jeg var liten, og det gikk fint. Det var litt skummelt helt i begynnelsen, men det ordnet seg fort Anonymkode: 8693a...398 1
Millimani Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Hvis du skal flytte så langt er det greit å gjøre det før barna blir "for store". Det er mye lettere å plassere en åtte-åring i nytt miljø enn å plassere en tretten-åring i nytt miljø for å si det sånn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå