AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Skal man le eller gråte? http://resett.no/2017/11/01/klare-kjonnsroller-som-oppskrift-pa-et-suksessfullt-samfunn/ Norge er i dag et såkalt likestilt samfunn, og kvinner har mer innflytelse både sosialt og økonomisk enn noen annen gang i historien. I utgangspunktet høres det veldig bra ut, men hvor fornuftig er det egentlig å bygge et samfunn basert på en illusjon om at det ikke er reelle kjønnsforskjeller? Kvinnelig hypergami (tiltrekning til partner av høyere sosioøkonomisk status) er en svært sterk drivkraft i samfunnet, og derfor er det bekymringsfullt at det blir så mange kvinnelige leger og advokater, som er tradisjonelle høystatusyrker for menn, i samfunnet. Yrkene vil bli feminisert og lite attraktive for menn, samtidig som kvinnene vil ha problemer med å finne menn med høyere sosioøkonomisk status enn dem selv, og vil kunne ende opp uten partner eller med en partner de egentlig ikke er tiltrukket til. I og med at kvinner har all seksuell makt i samfunnet, hadde det kanskje vært fornuftig med litt maktfordeling, slik at menn har mesteparten av den utøvende makten? Kvinner som gruppe stemmer venstrevridd, og etter at kvinner fikk stemmerett, ble velferdsstaten en aktuell model i flere land. Igjen søker kvinner intuitivt en forsørger, slik at velferdsstaten i tillegg på mange områder har erstattet mannens rolle i samfunnet. Det er i tillegg problematisk at en økende andel menn forblir ufrivillig barnløse, mens de likevel er forpliktet til å betale høye skatter og bidra til velferdstaten, som både straffer dem økonomisk og sosialt. Anonymkode: ddfd3...132 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Det viktigste som kan gjøres for å sikre sivilisasjonen fremover er å ta tilbake stemmeretten fra kvinnene. Anonymkode: 6312f...a66 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Her er det så mye dritt så jeg gidder ikke engang bruke tiden min på å svare deg ordentlig. Flytt til Somalia da om du er misfornøyd med å bo i Norge. Anonymkode: 37e69...df3 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det så mye dritt så jeg gidder ikke engang bruke tiden min på å svare deg ordentlig. Flytt til Somalia da om du er misfornøyd med å bo i Norge. Anonymkode: 37e69...df3 Du har ingen argumenter. Derfor gir du deg. Samtidig som du prøver å late som om det er TS feil at du ikke har noen. Anonymkode: 6312f...a66
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Verden er i endringer. Og dette er bra endringer. Endringene skjer og å motarbeide de funker særdeles dårlig. Men bare forsøk om du vil. Det er veldig bra at kvinner får mer makt siden vi har en høyere grad av sosial kompetanse. Vi ønsker å fokusere på det levende liv og skal menneskeheten overleve, så er det verdien av det levende liv som må fremmes. Så jeg ser på disse nyere tider som en viktig endring for mennesker eksistens. I hele historien bakover har dere menn vært livredde for oss damer og å miste makta ovenfor oss. Derfor har dere holdt oss nede og tilbake med makt. Vi bryr oss lite om å ha makt over dere men ønsker å bli likestilt dere. At noen av dere synes dette er dritskummelt er deres egne problem. For verden generelt er dette det beste som kan skje. Og så får de mannfolka, som tilpasser seg endringene, i både pose og sekk. Naturlig seleksjon på sitt beste. Anonymkode: 86f5e...774 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Verden er i endringer. Og dette er bra endringer. Det er ikke bra endringer! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig bra at kvinner får mer makt siden vi har en høyere grad av sosial kompetanse. Vi ønsker å fokusere på det levende liv og skal menneskeheten overleve, så er det verdien av det levende liv som må fremmes Og nei det er ikke bra at vi kvinner generelt får mer makt. Burde vært en stemme pr familie ved valg. Da ville resultatene sett mye bedre ut. Noen kvinner burde få lov til å stemme, men de aller aller fleste burde ikke det. Dere ødelegger landet vårt med all innvandringen og snillismen! Fakta trumfer følelser og det er jaggu på tide at dere innser det! Anonymkode: 59c6b...50b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Verden er i endringer. Og dette er bra endringer. Anonymkode: 86f5e...774 Det var bedre før. Når kvinner passet og stelte med barn og menn ordnet med inntekt til familien. Anonymkode: 6312f...a66
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 Haha kg er igjen fylt til randen av menn som hater kvinner. De hater kvinner fordi de er redde for kvinner. Men jeg er ikke redd dere 😂 Men heldigvis er de menn med integritet de som omfavner endringer, skjønner synergien av samfunnet og også er de som får formert seg. Anonymkode: 86f5e...774 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: I hele historien bakover har dere menn vært livredde for oss damer og å miste makta ovenfor oss. Derfor har dere holdt oss nede og tilbake med makt. Vi bryr oss lite om å ha makt over dere men ønsker å bli likestilt dere. At noen av dere synes dette er dritskummelt er deres egne problem. For verden generelt er dette det beste som kan skje. Og så får de mannfolka, som tilpasser seg endringene, i både pose og sekk. Naturlig seleksjon på sitt beste. Anonymkode: 86f5e...774 I realiteten er det nok mennene som hadde ledet uansett som blir selektert av damer, mens mennene som ikke hadde ledet, vanlige arbeidere, ikke. Det er en naturlig konsekvens av å bli totalt oversett av det motsatte kjønn som leder til at en ikke liker det motsatte kjønn så godt. Anonymkode: b678d...5af
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 12 minutes ago, AnonymBruker said: Haha kg er igjen fylt til randen av menn som hater kvinner. De hater kvinner fordi de er redde for kvinner. Men jeg er ikke redd dere 😂 Men heldigvis er de menn med integritet de som omfavner endringer, skjønner synergien av samfunnet og også er de som får formert seg. Anonymkode: 86f5e...774 Niks. Det er de som er populære blant damer, som igjen liker kvinner. Ergo deg. Anonymkode: b678d...5af
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I realiteten er det nok mennene som hadde ledet uansett som blir selektert av damer, mens mennene som ikke hadde ledet, vanlige arbeidere, ikke. Det er en naturlig konsekvens av å bli totalt oversett av det motsatte kjønn som leder til at en ikke liker det motsatte kjønn så godt. Anonymkode: b678d...5af Men om man ikke liker det motsatte kjønn så godt så er det da vel bedre å være alene eller velge noen av det "ypperlige" samme kjønn? Så da er det jo ingen grunn til å syte? Anonymkode: 1c2ae...c75 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bra endringer! Og nei det er ikke bra at vi kvinner generelt får mer makt. Burde vært en stemme pr familie ved valg. Da ville resultatene sett mye bedre ut. Noen kvinner burde få lov til å stemme, men de aller aller fleste burde ikke det. Dere ødelegger landet vårt med all innvandringen og snillismen! Fakta trumfer følelser og det er jaggu på tide at dere innser det! Anonymkode: 59c6b...50b To av landets mest fremstående mot økt innvandring er jo faktisk kvinner - Sylvi Listhaug og Hege Storhaug. Nå vant jo også de borgerlige valget, og FrP gjorde et godt valg. Så nei, kvinner "ødelegger ikke landet". Jeg stemmer borgerlig, og mange med meg. Hadde Ap vunnet valget kunne du klaget, men det har faktisk ikke noe for seg nå. Anonymkode: f0f39...1f7 2
Lou Salome Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 Jeg heller mot gråte. Av disse meningene, og måten det "argumenteres" på. Før ville jeg ledd, men nå har jeg lest så mye slikt møl og vås her på dette forumet, og det demrer for meg at disse menneskene som mener slikt og forstår så lite faktisk kanskje er midt i blant oss. De har mødre, kollegaer, søstre og kanskje døtre (neppe koner ). 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 23 minutes ago, AnonymBruker said: Men om man ikke liker det motsatte kjønn så godt så er det da vel bedre å være alene eller velge noen av det "ypperlige" samme kjønn? Så da er det jo ingen grunn til å syte? Anonymkode: 1c2ae...c75 De blir nok tiltrukket kvinner, selv om de er sinte på damer. Anonymkode: b678d...5af
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: I realiteten er det nok mennene som hadde ledet uansett som blir selektert av damer, mens mennene som ikke hadde ledet, vanlige arbeidere, ikke. Det er en naturlig konsekvens av å bli totalt oversett av det motsatte kjønn som leder til at en ikke liker det motsatte kjønn så godt. Anonymkode: b678d...5af Haha nok en veik mann som legger skylda på kvinner for egen elendighet. Det er litt patetisk. I alle år har vi vært underkasta menn. Men vi klagde ikke. Vi bare beit tenna sammen og gjorde det beste ut av situasjonen. PS: i dyreriket så lever flokkdyr veldig sammensatt. Der er alfahannen den store beskytteren mot fremmede farer, mens patriarken beskytter flokken og poser at alle får mat. Mens unge hanndyr, som ikke viser beskyttelsestrang, blir skjøvet ut og lever enten alene eller i guttegjenger. Alle hunndyr blir akseptert i flokken. Sånn er det med mennesker også. Anonymkode: 86f5e...774 1
Gjest C.Tramell Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 Dyktige Didrik kom inn på medisin og hadde gledet seg skikkelig til å bli en stor og mektig Mann, men så var det bare en masse teite jenter der! Ikke rart at han er skuffa og sur.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #17 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: To av landets mest fremstående mot økt innvandring er jo faktisk kvinner - Sylvi Listhaug og Hege Storhaug. Nå vant jo også de borgerlige valget, og FrP gjorde et godt valg. Så nei, kvinner "ødelegger ikke landet". Jeg stemmer borgerlig, og mange med meg. Hadde Ap vunnet valget kunne du klaget, men det har faktisk ikke noe for seg nå. Anonymkode: f0f39...1f7 Jeg stemmer også borgerlig, men vi mangler et parti enda lenger til høyre. Var derfor jeg skrev at noen kvinner burde fått lov til å stemme, fordi noen er fornuftige. Majoriteten av kvinner stemmer med følelser i stedet for fornuften. Dette valget gikk bra nok denne gangen, men jeg skulle ønske de borgerlige fikk enda mer stemmer! Anonymkode: 59c6b...50b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #18 Skrevet 3. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stemmer også borgerlig, men vi mangler et parti enda lenger til høyre. Norgespartiet, Alliansen, Liberalistene, Kristent Samlingsparti, Hvit Valgallianse, Vigrid? Anonymkode: ddfd3...132
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #19 Skrevet 3. november 2017 Om kvinner med høy status sliter med å finne menn, på grunn av at det er for få menn med høy status, så får de vel bytte til et annet yrke om de synes det er et problem. Flertallet av befolkningen trives med å ha det slik det er nå, jeg ser ingen grunn til at flertallet skal mistrives på grunn av at et lite fåtall ikke evner å tilpasse seg samfunnet flertallet ønsker. Anonymkode: 6d7e9...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #20 Skrevet 3. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om kvinner med høy status sliter med å finne menn, på grunn av at det er for få menn med høy status, så får de vel bytte til et annet yrke om de synes det er et problem. Artikkelforfatteren var mest bekymret for mennene som ikke får seg dame. Anonymkode: ddfd3...132 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå