Gå til innhold

Er det mye å betale 3500 kr i barnebidrag for ett barn når inntekten er 480 000 kr i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Anonymkode: 83311...9ed

Skrevet

nei. 

Anonymkode: 41911...f49

Skrevet

Han som må betale dette klager å synes det er veldig mye.

Skrevet

Ja, hvordan har dere kommet frem til det regnestykket? Min eks betaler 4300 for 3 barn og han tjener rett under 1 mil! 

Skrevet

Nei. Her tjener far ca det,og jeg får kun minstebidraget

Anonymkode: d6626...5f0

Skrevet
3 minutter siden, 2a1m skrev:

Ja, hvordan har dere kommet frem til det regnestykket? Min eks betaler 4300 for 3 barn og han tjener rett under 1 mil! 

Begge foreldrenes inntekt legges til grunn. Ikke bare hva den som barna ikke bor hos tjener

Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Begge foreldrenes inntekt legges til grunn. Ikke bare hva den som barna ikke bor hos tjener

Vi brukte NAV kalkulatoren og ja min inntekt ble inkludert. Jeg tjener 370 i året, mulig ts selvfølgelig tjener veldig lite.

Skrevet

Jeg er ung ufør med minstesats.272000 kr i året.Og forsørgertillegg på 30 000 kr i året.Jeg har brukt bidragsveileder.på nettet.Den er vel ganske nøyaktig?

Skrevet
3 minutter siden, 2a1m skrev:

Vi brukte NAV kalkulatoren og ja min inntekt ble inkludert. Jeg tjener 370 i året, mulig ts selvfølgelig tjener veldig lite.

Nå har jo samværsklasse også mye og si. Klasse 3 og mer, fjerner jo nesten bidraget helt.

Skrevet

Samværsklasse.mener du antall dager i mnd barnet ligger over hos far.Her er det 0 dager.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ung ufør med minstesats.272000 kr i året.Og forsørgertillegg på 30 000 kr i året.Jeg har brukt bidragsveileder.på nettet.Den er vel ganske nøyaktig?

OK, hvis du tjener så lite er det jo klart at far skal betale det beløpet. Og da spesiet hvis barnet er kun hos deg!

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg syns det er mye. Inntekten er brutto. Så skal personen leve, og opprettholde standard når barnet er der.

Ja det er mye

Anonymkode: 191f8...04e

Skrevet

Nei det er ikke mye. Det koster mye å ha barn.

Her betaler far 9000 i måneden for 2 barn, men så har han samvær maks en helg i måneden. Og da gjør han ingenting med barna, han bruker ikke en krone på de. Han tjener 600 000 på sin dag jobb, og ca 200 000 i året svart på sin ekstra jobb. Han prioriterer en veldig dyr hobby, damer og festing.

Skulle mye heller ønske at han hadde barna 50% og var en fantastisk far, som virkelig brydde seg om de. Så kunne han droppe å betale bidrag.

Anonymkode: 7a6bd...23f

• Liker 1
Skrevet

Samværsklasse og alderen på barnet er avgjørende for bidragsstørrelsen. Samt begges inntekt selvsagt.

Får 3800 for ett barn her. Ingen samvær. Det dekker dog lite av hva barnet faktisk koster.

Anonymkode: 4aa08...895

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som må betale dette klager å synes det er veldig mye.

Det er under 10% av brutto inntekt. Så ruinert blir han ikke av bare det akkurat, men det spørs jo hva han har netto, gjeld osv, så vanskelig å si noe om det er lite eller mye. For HAN.

Anonymkode: da88a...9ef

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er under 10% av brutto inntekt. Så ruinert blir han ikke av bare det akkurat, men det spørs jo hva han har netto, gjeld osv, så vanskelig å si noe om det er lite eller mye. For HAN.

Anonymkode: da88a...9ef

Tipper rundt 28.000 netto.

Anonymkode: 7d686...8b2

Skrevet

Med boliglån og diverse blir jo ikke tatt hensyn til. Er en grunn til at den ene blånekter på at far skal ha 50%

Anonymkode: 191f8...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...