AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Ei venninne spurte igår om jeg ville bli med en tur til en by som ligger en time unna, altså to timer tur retur. Jeg har ikke lappen eller bil så hun kjørte. Siden hun var den som spurte om jeg ville bli med så tenkte jeg at det ikke var nødvendig for meg å betale noe i bensin. Takket for turen og gikk ut av bilen da hun kjørte meg hjem. Etterpå fikk jeg mld om at hun syntes jeg burde ha tilbudt litt i bensinpenger. Jeg syntes dette var frekt når hun spurte om jeg skulle være med! Anonymkode: 20b44...83f 7
Supernova17 Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Jeg skjønner situasjonen.. Selv hadde jeg tilbudt bensinpenger, men allikevel burde hun avtalt dette med deg på forhånd. Det er litt frekt å sende melding etterpå. 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Hva var hensikten med å dra til den byen? Anonymkode: 53029...228
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva var hensikten med å dra til den byen? Anonymkode: 53029...228 Shopping. Ts. Anonymkode: 20b44...83f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Spørs jo veldig på hvordan hun ba deg med. "hei, hva tenker du om å dra "sted" imorgen, hadde vært kos" - Nøytralt, du betaler såklart for deg "Hei. Tenkte å innvitere deg med på tur, passer det imorgen?" Litt uklart Bare å svare "Siden du ba meg med, så anntok jeg at du ikke tok betalt, beklager. Neste gang kan du si ifra, så jeg kan regne med utfifter osv :D Såklart vippser jeg" Anonymkode: 370f0...dd7 14
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spørs jo veldig på hvordan hun ba deg med. "hei, hva tenker du om å dra "sted" imorgen, hadde vært kos" - Nøytralt, du betaler såklart for deg "Hei. Tenkte å innvitere deg med på tur, passer det imorgen?" Litt uklart Bare å svare "Siden du ba meg med, så anntok jeg at du ikke tok betalt, beklager. Neste gang kan du si ifra, så jeg kan regne med utfifter osv :D Såklart vippser jeg" Anonymkode: 370f0...dd7 Hun sa ca det øverste. Ts. Anonymkode: 20b44...83f
moroklompen Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Jeg syntes det er sært å spørre om penger i sånne tilfeller når personen med bil tar initiativ til turen. Er det en lang tur så er det greit å avklare på forhånd men veldig spesielt å spør om i etterkant når man har spurt om noen vil bli med på noe. 38
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne spurte igår om jeg ville bli med en tur til en by som ligger en time unna, altså to timer tur retur. Jeg har ikke lappen eller bil så hun kjørte. Siden hun var den som spurte om jeg ville bli med så tenkte jeg at det ikke var nødvendig for meg å betale noe i bensin. Takket for turen og gikk ut av bilen da hun kjørte meg hjem. Etterpå fikk jeg mld om at hun syntes jeg burde ha tilbudt litt i bensinpenger. Jeg syntes dette var frekt når hun spurte om jeg skulle være med! Anonymkode: 20b44...83f Dette har vi hatt minst en tråd på for kort tid tilbake. Inviterer man, så må man nesten informere om at man inviterer med betingelse om å få bensinpenger, etterpå. Anonymkode: fbdf5...31a 20
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 Da jeg svarte at det var frekt så svarte hu at hu syntes det er veldig frekt at jeg ikke en eneste gang har gitt henne bensinpenger. Jeg har kanskje «utnyttet» det litt med å slippe buss osv, blant annet sent på kveld og hvis jeg skal steder bussen ikke går, hvis jeg skal er sted som er litt langt unna og tungvint med buss, da har jeg spurt om hu kan hente meg sånn at vi kan kjøre sammen. Det tar ca 15 minutter fra henne til meg. Syntes ikke det er urimelig å gjøre sånne vennetjenester når man er venninner. Ts. Anonymkode: 20b44...83f
trinelise50 Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 (endret) Jeg synes det er frekt i dette tilfellet. Hun inviterte deg på med på noe hun allerede skulle. Aldri i livet om jeg hadde spurt om penger i etterkant. Makan til frekkhet! Er venninnen din litt gnien? Høres sånn ut. Endret 2. november 2017 av trinelise50 6
Gjest Alexis Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 For meg kommer det an på hvor langt det er dit jeg blir bedt med. Skal vi for eksempel på tur til Sverige som tar ganske mange timer, betaler jeg enten bensinpenger eller spanderer middag. Om det bare tar en times tid å kjøre, spanderer jeg en kaffe eller noe
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 Populært innlegg #12 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg svarte at det var frekt så svarte hu at hu syntes det er veldig frekt at jeg ikke en eneste gang har gitt henne bensinpenger. Jeg har kanskje «utnyttet» det litt med å slippe buss osv, blant annet sent på kveld og hvis jeg skal steder bussen ikke går, hvis jeg skal er sted som er litt langt unna og tungvint med buss, da har jeg spurt om hu kan hente meg sånn at vi kan kjøre sammen. Det tar ca 15 minutter fra henne til meg. Syntes ikke det er urimelig å gjøre sånne vennetjenester når man er venninner. Ts. Anonymkode: 20b44...83f Det er frekt, og det ville du forstått hvis du hadde bil selv. Anonymkode: 436e1...955 59
Populært innlegg Notisblokk Skrevet 2. november 2017 Populært innlegg #13 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg svarte at det var frekt så svarte hu at hu syntes det er veldig frekt at jeg ikke en eneste gang har gitt henne bensinpenger. Jeg har kanskje «utnyttet» det litt med å slippe buss osv, blant annet sent på kveld og hvis jeg skal steder bussen ikke går, hvis jeg skal er sted som er litt langt unna og tungvint med buss, da har jeg spurt om hu kan hente meg sånn at vi kan kjøre sammen. Det tar ca 15 minutter fra henne til meg. Syntes ikke det er urimelig å gjøre sånne vennetjenester når man er venninner. Ts. Anonymkode: 20b44...83f Jeg synes du er frekk her. Hadde du hatt bil og lappen og kunne kjørt henne når hun trengte det så er det bare supert. Men å få venninnen din å være taxi for deg uten å snakke om bensinpenger er faktisk ikke greit. Jeg tror denne hendelsen var siste dråpe for venninnen din og derfor skrev hun melding til deg. Det er dyrt med bil og dyrt med bensin. Hvorfor skal du få det gratis og hun ingenting? 62
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er frekt, og det ville du forstått hvis du hadde bil selv. Anonymkode: 436e1...955 Hvorfor det? Koster hu jo sikkert ikke så mange kronene ekstra når jeg kjører med. Ts. Anonymkode: 20b44...83f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, Notisblokk skrev: Jeg synes du er frekk her. Hadde du hatt bil og lappen og kunne kjørt henne når hun trengte det så er det bare supert. Men å få venninnen din å være taxi for deg uten å snakke om bensinpenger er faktisk ikke greit. Jeg tror denne hendelsen var siste dråpe for venninnen din og derfor skrev hun melding til deg. Det er dyrt med bil og dyrt med bensin. Hvorfor skal du få det gratis og hun ingenting? Fordi når hun har råd til lappen og bil så har hun bedre råd enn meg og i tillegg er vi venninner, da kan man gjøre litt tjenester for hverandre. Ts. Anonymkode: 20b44...83f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Koster hu jo sikkert ikke så mange kronene ekstra når jeg kjører med. Ts. Anonymkode: 20b44...83f Jo, det blir faktisk en del etterhvert! Både i slitasje på bilen og drivstoff. Anonymkode: b0233...1e9 14
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi når hun har råd til lappen og bil så har hun bedre råd enn meg og i tillegg er vi venninner, da kan man gjøre litt tjenester for hverandre. Ts. Anonymkode: 20b44...83f Hva gjør du for henne tilbake da? Anonymkode: b0233...1e9 36
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 Jeg synes TS høres ut en skikkelig snylter. Skjerp deg TS. Og ikke skyld på at venninna de er den frekke her. Du forventer både at hun skal bruke tiden sin på å hente deg når du ikke gidder å ta buss, og du gidder ikke en gang å sponse litt bensin? Og ja; du bør selvfølgelig alltid tilby bensinpenger når du kjører med. Og dersom hun må kjøre for å hente deg et sted bør du gi mer enn hva bensinen koster. Anonymkode: d8c74...509 22
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #19 Skrevet 2. november 2017 2 minutes ago, Notisblokk said: Jeg synes du er frekk her. Hadde du hatt bil og lappen og kunne kjørt henne når hun trengte det så er det bare supert. Men å få venninnen din å være taxi for deg uten å snakke om bensinpenger er faktisk ikke greit. Jeg tror denne hendelsen var siste dråpe for venninnen din og derfor skrev hun melding til deg. Det er dyrt med bil og dyrt med bensin. Hvorfor skal du få det gratis og hun ingenting? Hun ble jo invitert, Saken hadde vært noe helt annet om venninnen hadde sagt har du lyst å bli med ditt også spleiser vi på bensin? Anonymkode: 6a489...dd0 1
Notisblokk Skrevet 2. november 2017 #20 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi når hun har råd til lappen og bil så har hun bedre råd enn meg og i tillegg er vi venninner, da kan man gjøre litt tjenester for hverandre. Ts. Anonymkode: 20b44...83f Og du kan betale henne det du har råd til.. Synes du er gnien som ikke tilbyr å betale noe, eller betale på andre måter (hjelpe til med ærend, vasking, middag og slikt). Hvis du fortsetter slik så er dere nok ikke så gode venner om en stund. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå