AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 I flere dager nå så har jeg gått rundt og kjent på en parfymelukt som ikke er der (har spurt flere andre som ikke kjenner noe parfymelukt verken av meg eller omgivelsene, pluss at jeg på en måte kjenner at det sitter i nesa mi). Og i dag smakte det appelsinskall av maten min når noen hadde skrelt en appelsin i nærheten av meg (uten at jeg visste dette). Noen som har hatt dette eller noe lignende? Fant dere ut av hvorfor? Hvor lenge varte det, ble det borte osv? Anonymkode: 9aef9...05a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Jeg hadde noen dager hvor jeg luktet sigarettrøyk, inne hos oss. Det forsvant like fort som det kom. Hadde ikke vært syk på forhånd heller. Anonymkode: 81728...6d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Det hender jeg kjenner sigarettlukt eller bare "røykelukt" uten at jeg vet hvorfor. Har aldri røkt og ingen har røkt inne hos meg før, og ikke bor jeg sånn at det siger inn fra naboen eller noe sånt. Av og til merker jeg noe annerledes med smaken av ting også, men da er det ikke en konkret smak som jeg husker nå. Har hatt det lenge, men det kommer bare en sjelden gang, aner ikke hvorfor. Anonymkode: 12ffe...8d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde noen dager hvor jeg luktet sigarettrøyk, inne hos oss. Det forsvant like fort som det kom. Hadde ikke vært syk på forhånd heller. Anonymkode: 81728...6d1 Samme her, så rart. Hva tror du det kommer av? Anonymkode: 12ffe...8d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Hjernesvulst Anonymkode: 058e2...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her, så rart. Hva tror du det kommer av? Anonymkode: 12ffe...8d1 Aner ikke. Hadde det vært hjernesvulst så hadde man hatt andre symptomer også, så det er ikke jeg redd for ihvertfall. Det var veldig rart og plutselig lukte sigarettlukt inne hos oss. Der har det aldri blitt røykt inne. Det var en sånn litt gammel røyklukt som sitter i klærne. Veldig snålt. Jeg så ut som en hund der jeg gikk rundt å sniffet i luften. Anonymkode: 81728...6d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjernesvulst Anonymkode: 058e2...7e6 Fint om du skriver noe mer enn bare ett ord, dette blir som å gå bort til en fremmed på gata og si "juletre". Anonymkode: 9aef9...05a 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Hadde det vært hjernesvulst så hadde man hatt andre symptomer også, så det er ikke jeg redd for ihvertfall. Det var veldig rart og plutselig lukte sigarettlukt inne hos oss. Der har det aldri blitt røykt inne. Det var en sånn litt gammel røyklukt som sitter i klærne. Veldig snålt. Jeg så ut som en hund der jeg gikk rundt å sniffet i luften. Anonymkode: 81728...6d1 Parfymelukten i nesa mi forandrer seg litt gjennom dagen. Når det er noe som lukter mye i nærheten så er det akkurat som at lukten blir sterkere, eller at den blir forandret. I stad tror jeg at huseierne mine lagde noe mat, det pleier jeg å kjenne ned i leiligheten min gjennom luftanlegget, men da kjente jeg en slags brentlukt før det gikk over i en annen slags parfymelukt igjen. Er så kvalm av dette nå Anonymkode: 9aef9...05a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 Jeg lukter stadig sjokoladekake, bacon, parfyme og andre lukter jeg ikke helt klarer å sette fingeren på hva er. Anonymkode: a55bb...be1
Gjest Alexis Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Jeg kjenner ofte røyklukt rett før en forkjølelse. Aner ikke hvorfor, men det begynte etter at jeg selv sluttet å røyke.
missmcbeal Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Jeg har hatt fantomlukt av røyk og en gang luktet jeg et brent ostesmørbrød. En annen gang luktet jeg rene voksenbleier (jobber innnefor helse). Huff. Har også fått dette i forbindelse med forkjølelse, tror ikke det er så uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Slike sanseforstyrrelser kan komme i forbindelse med både migrene-og epilepsianfall. Anonymkode: 2629b...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike sanseforstyrrelser kan komme i forbindelse med både migrene-og epilepsianfall. Anonymkode: 2629b...c2e Hmm. Bor jo alene, men har såvidt jeg vet ikke hatt noen epilepsianfall. Kan ikke huske sist jeg hadde hodepine, så er ikke plaget med migrene. Har ellers ikke noe nevneverdig av de symptomene som knyttes til hjernesvulst. Anonymkode: 9aef9...05a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 Takk for svar alle dere ellers. Men ingen som har funnet ut av hva det var for noe da, utenom forkjølelse og røykeslutt? Lurer sånn på hvorfor jeg får det sånn. Synes å huske at jeg har hatt det en gang før også, men da var jeg bombesikker på at det hadde satt seg en parfymelukt i kroppen min som jeg hadde hatt på meg før dette oppsto, og tenkte ikke på om det kunne ha å gjøre med luktesansen min. Anonymkode: 9aef9...05a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Jeg har dette nå. Lukter konstant gass/bensin/diesel. Gjort det i ca en uke, utrolig slitsomt og kvalmende. Vanligvis forårsakes det av en forkjølelse (før og etter), luftveisinfeksjon eller psykiske problemer. Jeg var kraftig forkjølet og mistet smak og luktesans for 2-3 uker siden og satser på at det er grunnen. Skal ringe legen til uka hvis det fortsetter. Blir gal!! Anonymkode: bddcd...80e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 På 3.11.2017 den 0.12, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle dere ellers. Men ingen som har funnet ut av hva det var for noe da, utenom forkjølelse og røykeslutt? Lurer sånn på hvorfor jeg får det sånn. Synes å huske at jeg har hatt det en gang før også, men da var jeg bombesikker på at det hadde satt seg en parfymelukt i kroppen min som jeg hadde hatt på meg før dette oppsto, og tenkte ikke på om det kunne ha å gjøre med luktesansen min. Anonymkode: 9aef9...05a Bruker du noen medisiner? Eller har du noen mangelsykdommer? Snakk med legen din. Anonymkode: f466b...883
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 På 02.11.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev: Det hender jeg kjenner sigarettlukt eller bare "røykelukt" uten at jeg vet hvorfor. Har aldri røkt og ingen har røkt inne hos meg før, og ikke bor jeg sånn at det siger inn fra naboen eller noe sånt. Av og til merker jeg noe annerledes med smaken av ting også, men da er det ikke en konkret smak som jeg husker nå. Har hatt det lenge, men det kommer bare en sjelden gang, aner ikke hvorfor. Anonymkode: 12ffe...8d1 Det er fordi du faktisk lukter sigarettrøyk. Bare fordi du ikke ser at noen røyker, betyr ikke det at det er en røyker i nærheten og at lukten kommer gjennom ventiler eller generelt trekkfulle hus/rom. Samme skjer jo når man er ute. Det er ofte ikke i det man passerer røykerne man kjenner lukten, men når man er på andre siden av parkeringsplassen eller langt pokker ned i veien. Der det røykes, lukter det røyk, uansett om man bor i nabobygget, eller røykeren spaserer forbi huset ditt. Anonymkode: b7658...762
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi du faktisk lukter sigarettrøyk. Bare fordi du ikke ser at noen røyker, betyr ikke det at det er en røyker i nærheten og at lukten kommer gjennom ventiler eller generelt trekkfulle hus/rom. Samme skjer jo når man er ute. Det er ofte ikke i det man passerer røykerne man kjenner lukten, men når man er på andre siden av parkeringsplassen eller langt pokker ned i veien. Der det røykes, lukter det røyk, uansett om man bor i nabobygget, eller røykeren spaserer forbi huset ditt. Anonymkode: b7658...762 Personen skriver jo at lukten kommer på steder der ingen røykere ferdes. Du har jo ikke vært i denne personens situasjon, så drit i å insinuere/anta at personen er dum. Anonymkode: 9aef9...05a 1
Nammis77 Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2017 den 21.33): Det hender jeg kjenner sigarettlukt eller bare "røykelukt" uten at jeg vet hvorfor. Har aldri røkt og ingen har røkt inne hos meg før, og ikke bor jeg sånn at det siger inn fra naboen eller noe sånt. Av og til merker jeg noe annerledes med smaken av ting også, men da er det ikke en konkret smak som jeg husker nå. Har hatt det lenge, men det kommer bare en sjelden gang, aner ikke hvorfor. Anonymkode: 12ffe...8d1 Jeg har i noen dager nå kjent en slags røykelukt inne på soverommet når jeg skal ligge meg. Ingen andre kjenner lukten. Det samme skjer når jeg er inni stuen min. Ingen røyker. Og jeg bor helt aleine. Jeg har vært å fått utført en sakral nerve operasjon så lurer på om det er det som gjør det. Tuller med nervesystemet mitt. Det begynner å bli skikkelig plagsomt. Blir kvalm av lukten. Jeg kjenner det ikke når jeg går rundt bare når jeg sitter eller ligger. Etter et par minutter kommer lukten. Det er akkurat som den sitter oppi nesen. Skjønner ingenting for jeg har ingen ventiler eller vindu åpne. Lufter ut hele dagen og har ikke åpent om kvelden/natten så det er forbanna irriterende. Hva kan det komme ut av. Det høres jo helt sinnsykt ut når ingen andre kjenner noe lukt. Oppgitt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 Har du hatt covid-19? Jeg hadde og nå et år etter har jeg fortsatt helt forvrengt luktesans. Anonymkode: e72bb...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå