Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååååå lei, at jeg ikke får sagt det nok. :tristbla:

Vel, svigerinna mi.. helt fra hun kom i vår familie, har hun hakket med på meg, såret meg gang på gang og fått meg til å føle meg mindre verdig. Jeg fatter ikke hvorfor, selv ikke etter mange år har jeg ikke skjønt det.?!

Når vi er sammen, så må hun alltid vise at hun er bedre. Hun skryter så til de grader.. Hun må alltid vise seg framfor meg. Hun har mann, barn, hus og jobb. Jeg har mann, ingen barn. Ingenting å være misunnelig på, eller at man må ha det behovet for å vise seg foran meg. Her om dagen fortalte hun : åh, dattera mi skjemmeS over meg, jeg gikk forbi huset hennes og vinket til henne å sa hei. Hun så bare bort, venninnene hennes sa «der er moren din» og guttene hylte «er det der mora di, wow er det mora di, wow ass»! Wtf? Hva ville hun frem til med det? Jeg ble bare paff og tenkte inni meg «er det mulig»?

Hun er bare sånn med meg., ikke med andre. Alle andre liker henne, fordi hun er snill mot alle andre, men ikke mot meg. La meg si det sånn: familien min hadde snudd ryggen til meg og ikke henne. 

Jeg har prøvd å kutte ut kontakt med henne, et par år og fikk kontakt med henne igjen. Jeg tenkte hun har sikkert forandret seg, men fort innså jeg at det hadde hun ikke gjort. Samme greia igjen. Og nå er det datteren hennes som har tatt etter henne. Hun har begynt å si sårende ting til meg, akkurat som moren. 

Jeg orker ikke mer. Det er bedre å ikke ha kontakt med henne enn å ha kontakt, slipper å bli såret og slipper å bli forbannet. 

Jeg er verken sjalu eller misunnelig, har ingen grunn til det. Skulle bare ønske at vi kunne ha et godt forhold, slik hun har med andre. Men det går ikke, uansett hvor mye jeg vil. :( 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 8ac70...cf7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: «huset» skulle stått «skolen».

Ts

Skrevet

Spør henne om hun er ferdig med skrytet sitt snart.

Skrevet

Få henne på tomannshånd og fortell hvordan du opplever dette. Prøv å bruke formuleringer som   "jeg føler at..." og "jeg ønsker at..." - da blir det mindre angripende og større sjans for at hun faktisk hører hva du sier og ikke bare går Rett inn i forsvarsposisjon. "Er det noe jeg gjør eller sier som plager deg? For jeg ønsker bare at vi to skal komme bedre overens." 

Håper det kan bli litt bedre mellom dere, særlig nå når jula er på vei

• Liker 4
Skrevet

Noen mennesker bare tenker ikke over fokuset sitt.

F.eks venninnen min visste at jeg og typen sleit med å bli gravide. Prøvde i 2 år. Etter en måned ble hun selv gravid og på det tidspunktet hadde vi da vært prøvere i 1.5 år. Så sier hun at det å få barn er hele meningen med livet.

Tror ikke hun tenkte lengre enn sin egen nesetipp og hva hun selv var opptatt av akkurat der og da.

Anonymkode: 681b9...fbf

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

F.eks venninnen min visste at jeg og typen sleit med å bli gravide. Prøvde i 2 år. Etter en måned ble hun selv gravid og på det tidspunktet hadde vi da vært prøvere i 1.5 år. Så sier hun at det å få barn er hele meningen med livet.

Tror ikke hun tenkte lengre enn sin egen nesetipp og hva hun selv var opptatt av akkurat der og da.

Åh, er det mulig?! Hvorfor må folk være så slemme?

• Liker 1
Skrevet

Så ekkel hun er. Reis deg opp og lat som at du ikke bryr deg om at de er nedlatende mot deg, og vær latterlig hyggelig tilbake. Det har hjulpet meg med familiemedlemmer som rakker ned på meg. 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Tonjepusenn skrev:

Så ekkel hun er. Reis deg opp og lat som at du ikke bryr deg om at de er nedlatende mot deg, og vær latterlig hyggelig tilbake. Det har hjulpet meg med familiemedlemmer som rakker ned på meg. 

Jeg har prøvd det uten hell. For tiden er jeg hjemmeværende, pga at jeg sliter psykisk. Og en gang sa hun foran meg; hadde jeg vært hjemme hadde jeg blitt gal. Ingen sa noe på det, men jeg følte meg truffet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, er det mulig?! Hvorfor må folk være så slemme?

Tviler på at hun sa det fordi hun er ond da! Hun var veldig opptatt av baby og graviditet selv så da la hun ikke merke til hva hun sa en gang.

Folk er som regel ikke onde.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd det uten hell. For tiden er jeg hjemmeværende, pga at jeg sliter psykisk. Og en gang sa hun foran meg; hadde jeg vært hjemme hadde jeg blitt gal. Ingen sa noe på det, men jeg følte meg truffet.

Kan det være at du tar deg litt vel nær av ting? Kan det være at du er litt touchy og overfølsom ettersom du har det litt vanskelig mtp psyken?

At noen sier at "de hadde blitt gal av å være hjemme" er ikke et angrep på deg. Hun sier bare at hun ikke hadde greid det. Det har ikke noe med deg å gjøre. :)  

Ellers så er sikkert svigerinna di misunnelig på deg. Det er slitsomt med barn. Hun er nok misunnelig på deg som kan "ha fri" og "er hjemme" mens hun har en slitsom hverdag.

Anonymkode: 11da5...a48

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke skal mer til for at du føler deg truffet og hakket på, er du i overkant nærtagende... skjønner ikke helt hva som var problemet med det andre eksempelet ditt heller - det var da bare en historie hun fortalte om seg, hvorfor skulle du ta det ille opp? Hvis ingen andre i familien din har noen problemer med det hun sier hverken til deg eller til andre, mens du tar alt hun sier som en sårende fornærmelse tyder ting på at problemet kan ligge vel så i mye i hvordan du tar ting som i hva hun sier.

Anonymkode: 7283a...811

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen fortalte hun : åh, dattera mi skjemmeS over meg, jeg gikk forbi huset skolen hennes og vinket til henne å sa hei. Hun så bare bort, venninnene hennes sa «der er moren din» og guttene hylte «er det der mora di, wow er det mora di, wow ass»! Wtf? Hva ville hun frem til med det? Jeg ble bare paff og tenkte inni meg «er det mulig»?

Det er ikke hakking på deg. Hun forteller om datteren sin og at hun skammet seg over henne. Tror selv jeg hadde blitt lei meg om sønnen min hadde hatt slike venner. Men ehh...unger er vel sånn overalt.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig å prøve i 1,5 år.  

Skrevet

Ventet bare på kommentarer om at jeg er overfølsom, skjønner ikke at det kom ikke før nå. JAH, min feil. Problemet ligger ikke i henne men i meg. Jeg sliter trossalt med psyken, skulle bare mangle.

ts

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ventet bare på kommentarer om at jeg er overfølsom, skjønner ikke at det kom ikke før nå. JAH, min feil. Problemet ligger ikke i henne men i meg. Jeg sliter trossalt med psyken, skulle bare mangle.

ts

Altså...Prøv å snakk med behandleren din om det. Sånn som du forklarer det her så kommer du med eksempler på personangrep på deg som ikke er det i det hele tatt. Når man er psykisk syk så blir man mer nærtagende fordi man har følelsene på utsiden av kroppen ofte. Og det er ingenting galt med det, men det påvirker hvordan man leser verden. Det høres ikke ut som om hun er ute etter deg på noen som helst måte. Kanskje du får det bedre om du prøver å innstille tankene på det? Når hun sier noe du reagerer på så kan du forklare det for deg selv med at du er ekstra nærtagene og hun tenker ikke før hun prater og hvordan det vil tolkes av en som er litt ekstra følsom.

Det ordner seg ts. Man må bare vri litt på tankene sine for å komme ut av bobla. 

Anonymkode: ec14b...c74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...