AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei! Jeg er ferdig i mammapermisjon min neste år i slutten av mars 2018. Har ingen jobb å gå til da jeg ble permittert fra min forrige jobb. Jeg har ikke lyst å sende sønnen min i barnehagen i august da jeg vil vente til han er nærmere 1,5 år. Jeg vil derfor vente til opptaket i januar 2019, da vil han være 1,5 år og jeg vil da ha søkt jobb jeg muligens har fått og begynne for fullt igjen. Får kontant-støtte etter farens permisjon da hun blir 1 år i juni. Skal klare meg greit på kontantstøtte og dagpenger fra nav. Vet en må søke så og så mange jobber som arbeidsledig gjennom nav, men kan nav plutselig en dag si at de har jobb til meg jeg må begynne i? Om det er et problem at jeg går hjemme ut 2018 så kan jeg klare meg kun på kontant-støtten også. Hvordan bør jeg gjøre dette smartest mulig? Vil ikke akkurat snylte penger fra nav når jeg egentlig vet jeg ikke skal/vil ut i jobb igjen før januar 2019 når gutten min er 1,5 år. Anonymkode: 69896...8bf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Selvsagt kan du ikke gå på dagpenger for å være hjemmeværende. En forutsetning for å få dagpenger er at du er aktiv jobbsøker, og du må ha barnepass, så du kan stille på møter, kurs og eventuelle intervjuer på kort varsel. Anonymkode: 2593d...b79 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kan du ikke gå på dagpenger for å være hjemmeværende. En forutsetning for å få dagpenger er at du er aktiv jobbsøker, og du må ha barnepass, så du kan stille på møter, kurs og eventuelle intervjuer på kort varsel. Anonymkode: 2593d...b79 Det som denne sa! Ungen din får komme seg i barnehagen som andre unger. Jeg betaler ikke skatt for at du skal henge hjemme og kose med kiden din! 😡 Det du kan gjøre er å gå hjemme med kontantstøtte, og så ta en helgejobb/kveldsjobb for å supplere inntekten. Anonymkode: a5927...31b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå