Gå til innhold

Venninne som bare vil at alt skal være "galt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å finne ord eller ja, hva jeg kan fortelle denne venninnen min, for jeg syns at det er noe annet enn en venn når man alltid skal få ting til å bli så galt og negativt. Et eksempel kan være at jeg sier jeg trives med jobben jeg har, at jeg har det bra for tiden (gikk gjennom et samlivsbrudd i sommer) og det eneste jeg kan klage litt på er at det kan bli litt trangt for meg økonomisk rundt juletiden som kommer, men ellers enn dette så syns jeg livet er fint (og jeg har slitt med depresjon før, så ja) men dette virker da ikke "bra nok" for min venninne, og hun skal da heler sitte å fortelle meg "jammen, du sliter jo" eller "er det ikke på tide at du finner deg en annen jobb, så du tjener bedre?" (jeg jobber i butikk, trives kjempe mye der med både jobben og kollegaer) ... Hun har fortalt meg at hun sliter med å få seg venner, og jeg har også sagt det at jeg syns det er vanskeligere å få nye venninner i en alder av 25, men jeg forstår jo at når venninner får seg kjæreste og evt barn så blir de mer opptatt - men hun kutter da helt ut kontakten med folk som får barn, for det orker hun ikke, og hun sier da til meg at "herregud hvorfor kutter du ikke kontakten med Malin som bare har tid til den ungen sin?".... Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men ja, trenger noen råd her! Og er det noen her som vet hvorfor hun er så negativ mot meg og alt? Virker som hun ofte prøver å late som om hun er en venninne som "er der" men samtidig virker det da også som om hun bare vil at alt skal være så innmari fælt hele tiden?

Anonymkode: f880e...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...