Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er nå ute i permisjon med jenta mi. Skal snart ut i jobb igjen men er jammen ikke lett å finne seg jobb i disse dager.. Er arbeidsløs da vikariatet mitt i den gamle kontorjobber gikk ut da jeg begynte permisjonen min. Jeg hadde derfor jobbet nok og helt frem til permisjon slik at jeg fikk fullt utbetalt med foreldrepenger (100 prosent lønn i 39 uker). Om jeg ikke skulle finne meg jobb med en gang, har jeg da rett på dagpenger fra nav? Og vil de ta utgangspunkt i den lønna jeg fikk utbetalt i permisjonen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Blomkvist skrev:

Hei! 

Jeg er nå ute i permisjon med jenta mi. Skal snart ut i jobb igjen men er jammen ikke lett å finne seg jobb i disse dager.. Er arbeidsløs da vikariatet mitt i den gamle kontorjobber gikk ut da jeg begynte permisjonen min. Jeg hadde derfor jobbet nok og helt frem til permisjon slik at jeg fikk fullt utbetalt med foreldrepenger (100 prosent lønn i 39 uker). Om jeg ikke skulle finne meg jobb med en gang, har jeg da rett på dagpenger fra nav? Og vil de ta utgangspunkt i den lønna jeg fikk utbetalt i permisjonen? 

Hæ, fikk du så mye permisjon?

Trodde man måtte dele kvota med mannen jeg:P

Anonymkode: 0285b...b7f

Skrevet
7 minutter siden, Blomkvist skrev:

Hei! 

Ja, du har rett på dagpenger.

Anonymkode: 8fa63...0fd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, fikk du så mye permisjon?

Trodde man måtte dele kvota med mannen jeg:P

Anonymkode: 0285b...b7f

Ja du kan velge mellom 49 uker med 100 prosent lønn (mannen må ha 10 av ukene). Eller 59 uker med 80 prosent lønn (mannen må ha 10 av de) 🙂

TS

Skrevet

Utgangspunktet blir lønna før permisjon!

Anonymkode: 8fa63...0fd

Skrevet

Du kan søke dagpenger fom 2 uker før siste dag i permisjon og jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få det innvilget :)

Anonymkode: ac55e...97d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke dagpenger fom 2 uker før siste dag i permisjon og jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få det innvilget :)

Anonymkode: ac55e...97d

Tusen takk for svar 😊 Nå ble jeg veldig letta, trodde ikke jeg hadde krav på noen ting 🙂 

TS

Skrevet

Jeg ringte nav og spurte om dette da jeg var i perm, for jeg var i samme situasjon. De anbefalte meg å melde meg arbeidsledig og begynne å sende meldekort med en gang, og søke dagpenger når det var tid for det. (Husker ikke når jeg søkte, men to uker før er kanskje riktig) dagpenger ble innvilget og jeg fikk dagpenger med en gang etter endt permisjon. Det var rundt 65% av mndslønna i permisjonen. Husk å søke barnetillegg :) lykke til med jobbsøking, det er noe drit å ikke få jobb.

Skrevet
3 minutter siden, atropos skrev:

Jeg ringte nav og spurte om dette da jeg var i perm, for jeg var i samme situasjon. De anbefalte meg å melde meg arbeidsledig og begynne å sende meldekort med en gang, og søke dagpenger når det var tid for det. (Husker ikke når jeg søkte, men to uker før er kanskje riktig) dagpenger ble innvilget og jeg fikk dagpenger med en gang etter endt permisjon. Det var rundt 65% av mndslønna i permisjonen. Husk å søke barnetillegg :) lykke til med jobbsøking, det er noe drit å ikke få jobb.

Tusen tusen takk for kjempe fint og utfyllende svar. Jeg skal ringe nav og få skikkelig svar på det :-) Hva er barne-tillegg?

TS

Skrevet
26 minutter siden, Blomkvist skrev:

Tusen tusen takk for kjempe fint og utfyllende svar. Jeg skal ringe nav og få skikkelig svar på det :-) Hva er barne-tillegg?

TS

Du får litt høyere sum for hvert barn du har. Det må søkes om i tillegg til dagpengene. Jeg fikk svimlende 12kr dagen, men det er jo litt ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...