Ayesh Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei skal vaske em barne jakke. Det står at den må tørkes i tørketrommel på svak varme. Hva betyr svak varme. Kan noen forklare meg det betyr? Til vanlig tørker jeg klærne på noe som heter skap tørt. Hva skal jeg sette på når jeg trenger svak varme? Legger ved bilde. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Ayesh skrev: Hei skal vaske em barne jakke. Det står at den må tørkes i tørketrommel på svak varme. Hva betyr svak varme. Kan noen forklare meg det betyr? Til vanlig tørker jeg klærne på noe som heter skap tørt. Hva skal jeg sette på når jeg trenger svak varme? Legger ved bilde. Hei. Jeg ville prøvd å stille inn på lett tørt +eventuelt trykk inn skåneknappen (dersom du ikke finner bruksanvisning) På mange tørketromler er det mulig å stille inn temperatur, men jeg finner ikke det valget på bildet. Lett tørt bruker å være med svakere varme enn ekstra tørt. Anonymkode: 347c6...a20 3
Ayesh Skrevet 2. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg ville prøvd å stille inn på lett tørt +eventuelt trykk inn skåneknappen (dersom du ikke finner bruksanvisning) På mange tørketromler er det mulig å stille inn temperatur, men jeg finner ikke det valget på bildet. Lett tørt bruker å være med svakere varme enn ekstra tørt. Anonymkode: 347c6...a20 Takk for svaret så skal jakken tørkes på tørkestativ etter det? Den vil jo ikke bli heeelt tørt hvis jeg setter den på lett tørt? Ts 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 6 minutter siden, Ayesh skrev: Takk for svaret så skal jakken tørkes på tørkestativ etter det? Den vil jo ikke bli heeelt tørt hvis jeg setter den på lett tørt? Ts Hei Ja, enten på tørkestativ eller på en kleshenger. Anonymkode: 347c6...a20 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Kan du ikke henge den på badet (eller et annet varmt rom) over natta etter at du har hatt den i tørketrommelen? Anonymkode: 2d925...549 2
Ayesh Skrevet 2. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke henge den på badet (eller et annet varmt rom) over natta etter at du har hatt den i tørketrommelen? Anonymkode: 2d925...549 Ja det kan jeg . Takk for svaret 😊 1
Ayesh Skrevet 2. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2017 Et kjapp spm til....skal jakken sentrifugeres på 1400? Eller mindre? 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, Ayesh skrev: Et kjapp spm til....skal jakken sentrifugeres på 1400? Eller mindre? Jeg ville valgt en lavere hastighet. Anonymkode: 347c6...a20
Ayesh Skrevet 2. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2017 25 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: 800-900 kanskje? 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt en lavere hastighet. Anonymkode: 347c6...a20 Takk :-) 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Håper det ordner seg som det skal. 1
Ayesh Skrevet 3. november 2017 Forfatter #13 Skrevet 3. november 2017 Tusen takk alle sammen. Jakken er tørr nå. Jeg likte resultatet. Tusen takk til dere :-) Skal vaske min vinter jakke nå. Kan noen hjelpe meg med det? Skånsom vask vet jeg hva det er . Men det står at den skal tørkes på høy varme. Skal jeg sette tørketrommel på skaptørt? Skal jeg bruke tøymykner? Skal jeg sette inn tennisball? 1
Antoinette Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 (endret) Ikke tørk den så hardt, velg lett tørt og jakker skal henges på henger for å beholde formen. ikke trøkk den ned på et stativ. Dropp tørmykner siden dette er syntetisk stoff. Endret 3. november 2017 av Antoinette 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 13 minutter siden, Ayesh skrev: Tusen takk alle sammen. Jakken er tørr nå. Jeg likte resultatet. Tusen takk til dere :-) Skal vaske min vinter jakke nå. Kan noen hjelpe meg med det? Skånsom vask vet jeg hva det er . Men det står at den skal tørkes på høy varme. Skal jeg sette tørketrommel på skaptørt? Skal jeg bruke tøymykner? Skal jeg sette inn tennisball? Hei Jeg ville valgt ekstra tørt eller eventuelt skaptørt. Er det dun i jakken? I såfall er det nyttig å bruke 3 tennisballer sammen med jakken i tørketrommelen. Enda bedre er det å bruke en eller to nyvaskede joggesko el.l. ettersom de slår mer effektivt mot jakken og duna slik at duna blir banket opp. I tillegg må man under tørking av dunjakker, ta ut jakken fra tørketrommelen og banke og riste den godt, flere ganger under tørkeprosessen (f.eks bank og rist jakken etter ca 1 times tørketromling, fortsett tørkingen i trommel, ta den ut og bank og rist jakken, osv). Ofte tar det flere timer å få en dunjakke helt tørr. Er jakken uten dun, behøver du ikke tennisballer/ joggesko, og du behøver heller ikke å banke og riste jakken under tørkeprosessen Anonymkode: 347c6...a20
Hoppetaujenta Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 Tror jeg ville ha vært forsiktig med å bruke joggesko sammen med jakka, for en vet aldri hva gummisåler kan gjøre med stoffet. Tennisball er bedre om du har det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #17 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev: Tror jeg ville ha vært forsiktig med å bruke joggesko sammen med jakka, for en vet aldri hva gummisåler kan gjøre med stoffet. Tennisball er bedre om du har det. Det har du rett i Anonymkode: 347c6...a20 1
Hoppetaujenta Skrevet 3. november 2017 #18 Skrevet 3. november 2017 Tusen takk. Viktig å få ei fin jakke ut av trommelen igjen og ikke noe man kan sende på kunstutstilling etterpå. 1
Ayesh Skrevet 3. november 2017 Forfatter #19 Skrevet 3. november 2017 Takk for svaret. Det står at det er 92% polyester og 8% polyamide . Da er det ikke dun jakke?
Hoppetaujenta Skrevet 3. november 2017 #20 Skrevet 3. november 2017 Ikke godt å si hva som er inni. Kan ikke se det herfra. Men på det store bildet ditt så står det jo faktisk "do not dry" helt på slutten der....og hva kan de mene med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå