Gå til innhold

Noen som har erfaring med et doktorgradsløp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere selv byttet veileder/prosjekt eller vet om noen som har gjort det? Jeg ønsker gjerne å få høre om erfaringer knyttet til dette, spesielt når i løpet det skjedde, hvor lang tid overgangen tok og om byttingen var problematisk. Alle erfaringer tas gjerne imot, selv om de ikke er selvopplevd eller man kjenner godt til en annens situasjon. 

Anonymkode: 33e65...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan anbefale postgraduateforum.com, mange der med lignende spørsmål. :)

Skrevet
Akkurat nå, Sisti skrev:

Kan anbefale postgraduateforum.com, mange der med lignende spørsmål. :)

Tusen takk! :blomst:

Anonymkode: 33e65...8e8

Skrevet

Jeg kjenner godt en som av ulike årsaker byttet både veileder og hadde en betydelig endring av problemstilling omtrent halvveis i løpet. Noe, men slett ikke alt, av det vedkommende hadde jobbet med tidligere kunne benyttes videre. De økonimiske bevilgningene ble heller ikke utvidet. Det ble veldig arbeidskrevende og travelt å fullføre innen de rammene som var lagt! Som om ikke en doktorgrad er krevende nok fra før, men det gikk bra :) ...  
Selve formalitetene har jeg inntrykk av at gikk rimelig glatt for min bekjentes del, altså slike ting som å få godkjent den nye problemstillingen og å få byttet veileder.  Byttet foregikk innad på samme institutt, og det var full faglig enighet om at en doktorgrad på den første problemstillingen likevel ikke var gjennomførbar, så det kan kanskje ha forenklet saksgangen. 

Anonymkode: 7d043...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...