Gå til innhold

Tror en jeg drev på meg stjal noe dyrt fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde besøk av en jeg drev på med for en stund siden som skulle innom å hente noe. I samme skuffen hadde jeg to iphoner, ene min, andre eksen sin som var ubrukt. Tenkte ikke noe over det å sa at han bare skulle finne den dingsen han skulle låne oppi denne skuffen. 

Neste gang flere uker etterpå som jeg selv skal hente noe i roteskuffen ser jeg at kun en av telefonene er der og han er den eneste som har vært inne på det rommet og nedi den skuffen. Hvordan i all verden tar jeg opp dette når vi ikke omgås lenger og når vi har mange felles kjente? Det er fælt å anklage noen for å stjele om de ikke har gjort det, men her er jeg altså helt sikker på at det er han som har gjort det... Men jeg er konfliktsky og redd for at han skal snakke dritt om meg til våre felles kjente...  Sender jeg han melding å spør rett ut eller spør jeg om vi kan møtes og tar det opp helt uskyldig og vennlig å spør om han vet noe om det?  Han kommer nok til å nekte uansett men den har verdi på 6-7000 så dette er jeg ganske interessert i å få ordnet opp i... 

Anonymkode: 4bd10...c0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hvis han ikke har stjålet noe og at det er noen andre? Eller at du senere finner det som er borte? 

Anonymkode: 17666...201

Skrevet

Det er ikke noen andre jeg har hatt besøk av, og jeg vet at begge telefonene lå der ( i skuff med ladere, han skulle hente en lader han hadde glemt igjen fra når han og jeg holdt på) for jeg ryddet i den skuffen bare noen dager før han kom og la de oppå hverandre for å spare plass , når jeg var i skuffen for å forsikre meg om at laderen han etterspurte lå der før jeg sa han kunne komme bortom å hente den. Er så kjipt! Jeg hater å konfrontere folk! 

Og jeg oppdaget det jo ikke før mange uker etterpå så han vil også garantert si netttopp det "det må være noen andre" men jeg har ikke hatt besøk av noen andre så jeg vet jo at det er han, men roteskuffen er ikke en skuff jeg sjekker i hver dag akuratt og det falt meg ikke inn å sjekke etter han dro at alt som lå der fortsatt lå der. Ville ikke tro han stjal fra meg, men han er en type som lett kan stjele på fest osv fra folk han ikke kjenner... Og han og jeg har jo ikke noe mer med hverandre å gjøre så han ga vel faen i meg da. 

Skrevet

Ja du får politianmelde hvis du er så sikker 

Anonymkode: 17666...201

Skrevet

Apple har informasjon om denne telefonen så den kan spores. Ta kontakt med dem. Du trenger ikke kvitteringen, de har info om kjøpet i systemet sitt. 

Anonymkode: a46bd...442

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Apple har informasjon om denne telefonen så den kan spores. Ta kontakt med dem. Du trenger ikke kvitteringen, de har info om kjøpet i systemet sitt. 

Anonymkode: a46bd...442

Den er aldri tatt i bruk, splitter ny (men eksen ville ikke ha den med seg når vi slo opp) så ikke installert noe tyverisikring på den :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...