ajarRun Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Historien deres er helt klart usann. Media sier de var fanget til havs i 5 mnd, men det ser man jo de ikke var. Hva tror dere skjedde? Historien deres er full av usannheter og faktuelle feil. Man ser jo at masten er hel i artikkelen. Jeg kan ikke seile men ser jo at den skuta er seilbar. Motorhavariet er heller ikke troverdig. I tillegg hadde de jo mulighet til kommunikasjon.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Aner ikke. Kanskje de ønsker å tjene penger på historien? Anonymkode: 705b4...c48 1
Stein-saks-papir Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Jenter kan jo lyve om ting, men hvorfor lyver hundene? De pleier ikke lyve. Kan de ha fått Stockholm syndrom? 11
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 4 timer siden, Stein-saks-papir skrev: Jenter kan jo lyve om ting, men hvorfor lyver hundene? De pleier ikke lyve. Kan de ha fått Stockholm syndrom? Jeg har sett mange hunder lyve. Jeg pleier å kalle dem tisper og bitches når de gjør det. Anonymkode: bff6b...8b8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 8 hours ago, abrasiveRefraction said: Historien deres er helt klart usann. Media sier de var fanget til havs i 5 mnd, men det ser man jo de ikke var. Hva tror dere skjedde? Historien deres er full av usannheter og faktuelle feil. Man ser jo at masten er hel i artikkelen. Jeg kan ikke seile men ser jo at den skuta er seilbar. Motorhavariet er heller ikke troverdig. I tillegg hadde de jo mulighet til kommunikasjon. Jeg kan være enig i at det er mye som ikke stemmer i historien, men vil ikke spekulere. Som seiler må jeg imidlertid påpeke at et mastehavari ikke behøver å bety at masten er brukket, og journalister kan nok gjerne misoppfatte hva de er blitt fortalt. Det ble jo påpekt at den "ødelagte" masten ble reparert. Det kan bety alt fra at man har festet løse bolter i mastefoten, at man har festet og strammet et løst akterstag til at storseilfallet har forsvunnet opp i mastetoppen og må hentes ned manuelt. Fra de bildene jeg har sett, kan jeg ikke konkludere entydig med at båten er seilbar. Det ser sånn ut, men det behøver ikke å bety at man kan konkludere med at det er slik. Veksten langs skutesiden forteller i hvert fall at de kan ha vært i sjøen i et langt tidsrom. Anonymkode: efac5...f0a 2
Guy Fawkes Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 16 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Historien deres er helt klart usann. Media sier de var fanget til havs i 5 mnd, men det ser man jo de ikke var. Hva tror dere skjedde? Historien deres er full av usannheter og faktuelle feil. Man ser jo at masten er hel i artikkelen. Jeg kan ikke seile men ser jo at den skuta er seilbar. Motorhavariet er heller ikke troverdig. I tillegg hadde de jo mulighet til kommunikasjon. Historien stinker! Første jeg reagerte på var at hundene så overvektige ut? Merkelig å kunne prioritere så mye mat til to store hunder hvis man driver hjelpeløst omkring i 5 måneder. Hvis det viser seg at historien er oppkonstruert eller sterkt overdrevet er det ønske om oppmerksomhet som er drivkraften. Men at to personer samarbeider om det hører til sjeldenheten.
ajarRun Skrevet 3. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, Guy Fawkes skrev: Historien stinker! Første jeg reagerte på var at hundene så overvektige ut? Merkelig å kunne prioritere så mye mat til to store hunder hvis man driver hjelpeløst omkring i 5 måneder. Hvis det viser seg at historien er oppkonstruert eller sterkt overdrevet er det ønske om oppmerksomhet som er drivkraften. Men at to personer samarbeider om det hører til sjeldenheten. De hadde jo med seg mat for 12 måneder (til en treukerstur). De sa de hadde spist opp 90%. Ikke rart de og hundene er feite når de har spist 11 måneders mat på to måneder. De hadde jo nødpeiler. De kunne jo bare brukt den. Har hørt teorier om at hun som seilte lurte den andre til å tro det var en krise.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 2 timer siden, Guy Fawkes skrev: Men at to personer samarbeider om det hører til sjeldenheten. Nei det gjør det ikke. Anonymkode: bff6b...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 Link please Anonymkode: e2169...efc
herzeleid Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 Herlig overskrift og tråd når man ikke kjenner konteksten 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 8 timer siden, abrasiveRefraction skrev: De hadde jo med seg mat for 12 måneder (til en treukerstur). De sa de hadde spist opp 90%. Ikke rart de og hundene er feite når de har spist 11 måneders mat på to måneder. De hadde jo nødpeiler. De kunne jo bare brukt den. Har hørt teorier om at hun som seilte lurte den andre til å tro det var en krise. Men hvorfor hadde de egentlig med seg så vanvittig mye proviant, for ein så liten seiltur? Anonymkode: 6c2d6...989
Guy Fawkes Skrevet 5. november 2017 #12 Skrevet 5. november 2017 På 03.11.2017 den 13.00, AnonymBruker skrev: Nei det gjør det ikke. Anonymkode: bff6b...8b8 Du ikke bare mener at det ikke er slik, du slår fast som et fakta at det er helt vanlig at 2 eller muligens flere i sammen forsøker å fremstå som offer og søke medias oppmerksomhet. For å komme med et slik "statement" som du gjør bør du dokumentere din påstand. Men muligens kan du ikke og da skal jeg allikevel forklare deg sammenhengen. Bedragerier hvor hensikten er å tjene penger er det slettes ikke uvanlig at flere samarbeider. Dette fordi de sammen oppnår det de ønsker. Slik det ser ut her er ikke hensikten økonomisk med oppmerksomhet, det å få verdens øyne og sympati rettet mot seg. En person som har denne diagnosen fordi det er en sykdom ønsker ikke dele oppmerksomheten med andre. Det finnes flere varianter hvor den mest ekstreme varianten er Münchausen syndrome by Proxy. Men i dagligtale snakker man om borderline personlighets forstyrrelse. Foreløpig vet man lite om hva som var motivet til disse damer og dermed kan man ikke si om det er noen diagnose. Jeg tar utgangspunkt i at det kan være en søken etter oppmerksomhet og i de tilfeller er det utrolig sjeldent at to personer møtes som ønsker oppmerksomhet så sterkt at de begge vil utsette seg for stor fare og påkjenning som en slik tur gjør. Så utrolig sjeldent at jeg blir overasket hvis dette er drivkraften. Hvis du allikevel skulle mene at det er helt vanlig at to personer av denne typen møtes og sammen utfører lignende, vennligst vis til litteratur eller flere andre tilsvarende saker. Hvis du skulle ha interesse av å sette deg inn i disse problemstillinger vil jeg anbefale ei bok til deg. "Hotande Närhet" en bok om borderlinerelationer. Jeg tror bestemt du ikke har vondt av litt kunnskap!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #13 Skrevet 5. november 2017 På 3. november 2017 den 19.10, herzeleid skrev: Herlig overskrift og tråd når man ikke kjenner konteksten Derfor jeg klikket meg inn her, ble veldig nysgjerrig på de løgnaktige hundene! Anonymkode: b2781...87b
Guy Fawkes Skrevet 5. november 2017 #14 Skrevet 5. november 2017 På 03.11.2017 den 19.32, AnonymBruker skrev: Men hvorfor hadde de egentlig med seg så vanvittig mye proviant, for ein så liten seiltur? Anonymkode: 6c2d6...989 Ganske enkelt fordi de fulgte en plan, de var aldri i nød og hadde utstyrt seg med proviant slik at de aldri skulle få dette problem. Men det er og nå flere som sette spørsmål ved denne reisen. Jammen på tide! http://www.tv2.no/nyheter/9460962/ http://www.tv2.no/nyheter/9470589/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå