AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei! Kjøpte varer fra en nettbutikk rundt September(300 kr), og brukte klarna 14-dager betaling. Sendte inn betaling en dag etter forfall, og tenkte ikke noe mer over det. Fikk i dag et brev der de krevde 2 x purregebyr, samt renter (et par kr). Purregebyrene er på 70 kr hver, slik at totalt er det snakk om nesten 150 kr. På gebyret stod det derimot at varen var betalt (med summen jeg hadde betalt inn), slik at det nye purregebyret er en purring på det gamle purregebyret. Jeg fikk aldri noe brev i posten på det forrige purregebyret, slik at dette er det første jeg har fått. Har betalt gebyret, og sier meg ferdig med det...men dette virker da svært useriøst? Hvorfor sender de ikke ut brev på det første purregebyret? Får mest lyst å boikotte alt som har med Klarna framover, dersom dette er standard business praksis. Anonymkode: ab972...1ec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Høres rart ut. Har betalt ett par dager etter forfallsdato flere ganger uten å ha fått gebyr. Eneste gangene jeg har fått det har vært når jeg har glemt regningene helt og det har gått noen uker. Er du helt sikker på at du betalte dagen etter? Anonymkode: e7970...458
Gjest O.G. Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 I posten? Får du ikke regningene via e-posten du bestiller varene på?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Skal du ha ting i posten så får du ekstra gebyr på det. Hvorfor bruke tungvindte og dyre Klarna når du kan betale enkelt og like trygt med kredittkort? Da passer du og på i nettbankene å betale. Norwegiankortet er helt utmerket til dette formålet. Enkel app med oversikt. Anonymkode: 2d72d...d62 1
Million Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Klarna sender vel ikke brev i posten? ALT jeg får fra de, får jeg på epost. Den eposten man oppgir ved bestillingen. Du har sikkert fått epost med faktura og purring, og så har det gått i spam-filteret ditt. Det er ikke uvanlig, og man bør alltid være påpasselig og sjekke spam-innboksen før man sletter og tømmer det. Som det nevnes over her, tror jeg det må ha gått mer enn bare "en dag" etter forfallsdato før du betalte? Det sendes jo ikke ut purringer før det har gått en uke minium, etter forfall, hos kreditorer. Jeg handler veldig mye på nett, hver uke er det noe, og jeg har hatt massevis av Klarna fakturaer, uten å få en purring. Men jeg er påpasselig med å sjekke spam-filteret for bortkomne fakturaer.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 Akkurat nå, Million skrev: Klarna sender vel ikke brev i posten? ALT jeg får fra de, får jeg på epost. Den eposten man oppgir ved bestillingen. Du har sikkert fått epost med faktura og purring, og så har det gått i spam-filteret ditt. Det er ikke uvanlig, og man bør alltid være påpasselig og sjekke spam-innboksen før man sletter og tømmer det. Som det nevnes over her, tror jeg det må ha gått mer enn bare "en dag" etter forfallsdato før du betalte? Det sendes jo ikke ut purringer før det har gått en uke minium, etter forfall, hos kreditorer. Jeg handler veldig mye på nett, hver uke er det noe, og jeg har hatt massevis av Klarna fakturaer, uten å få en purring. Men jeg er påpasselig med å sjekke spam-filteret for bortkomne fakturaer. De få gangene jeg har fått purringer har jeg fått brev i posten, selv om den opprinnelige fakturaen er sendt på e-post. Anonymkode: e7970...458
Million Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De få gangene jeg har fått purringer har jeg fått brev i posten, selv om den opprinnelige fakturaen er sendt på e-post. Anonymkode: e7970...458 Javel, ok. Jeg får aldri purringer, så det visste jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 Jeg vil ikke bruke klara mer. Mange svenske butikker kutter de ut pga nisnøye fra kunder Anonymkode: 4e0a8...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå