AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg sover naken året rundt. Det har blitt en vane i løpet av mange år, og jeg kan ikke tenke meg å kle på meg for å sove. Bor langt nord, har ikke varmeovn på soverommet, og sover alltid med vinduet åpent. Frisk luft på soverommet må jeg ha! Så ser jeg i flere tråder her at folk fryser, og ligger med masser klær på seg i tillegg til dyne. Og da bare i 3 minusgrader! Da må jeg bare si at dere må skaffe dere en bedre dyne. Selv har jeg en god og tykk dundyne, som holder meg såpass varm i selv de kaldeste vinternetter. Såpass at jeg kan sove naken selv om vinduet står åpent om vinteren. Dere blir ikke varmere av å kle på dere under dyna. Klærne deres isololerer også mot varmen dyna kan gi dere. Dere må bare ha en bedre dyne! Anonymkode: 00daf...e12 3
absinthia Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Nå sliter ikke jeg spesielt mye med at jeg fryser, selv om jeg ikke liker å ha det kaldt på soverommet. Jeg hater å våkne om natta av at nesa er kald og foretrekker ellers dyner som jeg kan vaske jevnlig, til tross for at jeg elsker følelsen av en tykk og god dundyne. Noen mennesker produserer mer varme enn andre, for eksempel de med mtdna i gruppe J https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_J_(mtDNA) , det er dermed ganske trolig at vi rett og slett er forskjellige fra naturen av. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sover naken året rundt. Det har blitt en vane i løpet av mange år, og jeg kan ikke tenke meg å kle på meg for å sove. Bor langt nord, har ikke varmeovn på soverommet, og sover alltid med vinduet åpent. Frisk luft på soverommet må jeg ha! Så ser jeg i flere tråder her at folk fryser, og ligger med masser klær på seg i tillegg til dyne. Og da bare i 3 minusgrader! Da må jeg bare si at dere må skaffe dere en bedre dyne. Selv har jeg en god og tykk dundyne, som holder meg såpass varm i selv de kaldeste vinternetter. Såpass at jeg kan sove naken selv om vinduet står åpent om vinteren. Dere blir ikke varmere av å kle på dere under dyna. Klærne deres isololerer også mot varmen dyna kan gi dere. Dere må bare ha en bedre dyne! Anonymkode: 00daf...e12 Ei dyne skaper ikke varme, den isolerer og holder på din egen kroppsvarme. Og det gjør den like godt selv om du har klær på om natta. Anonymkode: cef39...d4b 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Hvorfor er det så vanskelig for deg at noen vil sove med klær? Jeg bor hjemme, og derfor er jeg ikke så keen på å sove naken. Dessuten liker jeg å gå med pysj, for det er digg! Jeg sover med klær fordi jeg liker å ha armen/beinet utenfor dyna, og da blir faktisk den kroppsdelen kald når det er kaldt på rommet. Beklager vanskelighetene dette skaper i ditt liv, TS Anonymkode: d13a8...935 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Jeg har alltid sovet i pysj. Er 45 år. Syns det er ubehagelig å sove naken. Har veldig gode dyner. Hvorfor bryr du deg om det? Anonymkode: 9d270...001 5
Atea Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 Tror kanskje det har noe med hva man har vennet seg til? Jeg har to dundyner i senga og hater å sove med klær på. Som regel ligger jeg midt mellom begge dynene og er nesten dekket, men ikke helt. Fryser jeg tar jeg en varmeflaske med i senga, en colaflaske med en strømpe kledd over f.eks. og drar dyna over hodet så pusten er med på å varme opp. Men har jeg besøk eller sover hos andre må jeg nesten ha på truse og en t-skjorte for syns skyld. Da sover jeg som regel dårlig, men det kommer an på hvilken kvalitet det er på plaggene. Må heller ikke være for tykt, får rene klaustrofobien av bare tanken. Må vel være en vanesak for de som elsker sove i pysj?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Det er forskjell på folk. Det kommer ann på hva din normale kroppstemperatur er, noen ligger på 37 andre lavere. De med høy temperatur fryser fortere. De som har mye fett eller muskler fryser mindre forde fett og muskler isolerer. Menn og kvinner er ikke like, kvinner fryser lettere enn menn. Friske tåler mer kulde enn syke. Og folk har forskjellige preferanser. Anonymkode: 91829...725 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 Hva gjør du når brannalarmen går? Løper du ut naken? Jeg sover alltid i pysj. Anonymkode: a51b2...cc0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du når brannalarmen går? Løper du ut naken? Jeg sover alltid i pysj. Anonymkode: a51b2...cc0 Om det brenner i huset mitt tror jeg bekymring for å være naken er ca det siste jeg ville tenkt på. Hilsen nakensover. Anonymkode: 45525...70c 8
skrue Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør du når brannalarmen går? Løper du ut naken? Jeg sover alltid i pysj. Anonymkode: a51b2...cc0 De fleste har nok noe å ha over i nærheten. 1
Hjertefisk Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Folk er forskjellige, Ts. Ikke alle kan sove sånn som deg. Jeg sover aldri naken, det er det verste jeg vet. Jeg bruker vinterdyne året rundt. Med ullpledd. Men fryser t.o.m på sommeren. I hvertfall om jeg finner på å sove naken. Jeg er en fryspinn. Har vært det hele mitt liv. Sånn er det bare. Ingen sort dyne kan hjelpe på det. Det er min mamma også forresten, så det går tydeligvis i arv. Jeg bor også i hardcore nord-norge og er oppvokst med bitende kulde. Har lært meg at hvis man ikke vil fryse så må man kle på seg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 Det hjelper vel ikke med den tykkeste dyna når jeg våkner av at den kun dekker en brøkdel av kroppen min? Hadde jeg ligget like urørlig som min mann med dyna trukket opp til nesetippen hele natta hadde det sikkert gått greit. Stikkordet her er «forskjeller». Anonymkode: e374a...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 Hvorfor er du så opptatt av at folk skal sove som deg Ts? Anonymkode: 69b69...c07
annebanane Skrevet 4. november 2017 #14 Skrevet 4. november 2017 Jeg er varm av meg og sover naken stort sett året rundt. Så kommer de få periodene hvor jeg er en frysepinne, og da trenger jeg rett og slett klær på meg for å ha varme nok til å klare sovne i utgangspunktet. Jeg blir varm etterhvert når jeg sover, men det hjelper ikke om jeg ikke får til å sovne. Så da blir det innimellom en langarmet topp på da - evnt stilongs, tskjorte og hettegenser som i forrige uke.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #15 Skrevet 4. november 2017 Sover heller med klær og ''dårlig'' dyne istedenfor dyremisshandla dun. Anonymkode: e89dc...d0b
Tvist Skrevet 4. november 2017 #16 Skrevet 4. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sover heller med klær og ''dårlig'' dyne istedenfor dyremisshandla dun. Anonymkode: e89dc...d0b Ville heller aldri kjøpt dundyne, pga dyremishandlingen. Men har en syntetisk dyne, varm og veldig behagelig. Sover naken, sommer og vinter.Dyna mi er ikke dårligere enn noen dundyne.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #17 Skrevet 4. november 2017 Jeg blir så fort kald på skuldrene så jeg sover med t.skjorte. Jeg veksler mellom kald og varm hele natten så jeg drar dyna ned ofte. Jeg bruker også truse fordi jeg ofte må opp om natten pga barn. Anonymkode: 24bce...42b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #18 Skrevet 6. november 2017 Før sov jeg alltid med pysjamas, og frøys om natta.. Var vel rundt 20 da jeg hadde besøk av ei venninne som sa at pysjen isolerte for varmen, og ba meg prøve å sove uten.. Den natta frøys jeg faktisk ikke, og har etter det sovet i bare trusa. Brukte samme dyna før og etter (ordentlig god dundyne) så den hadde ingenting å si. Om det skulle begynne å brenne eller noe, så kan man da tulle seg inn i dyna og løpe ut med den? Har åpna døra i bare dyna, eller til og med i bare håndkledet hvis jeg har kommet rett ut av dusjen.. Man har da fått dekket til det viktigste Anonymkode: 88446...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå