Gå til innhold

Blir gal av sølvkre! Tips til å fjerne de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Ingen vits med skadedyrfirma i sånne saker, det beste er å forebygge. Når ble det drenert sist? Hvordan er ventilasjonen på vaskerom og bad? Er det mekanisk? Er det tilluft til våtrommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er noe dritt. 

Tror faktisk det var skjeggkre der jeg leide før. Var egentlig i hele leiligheten, men spesielt på kjøkkenet, soverommet og badet. Helt umulig å bli kvitt de. 

Glad jeg flyttet og misunner ikke de som flyttet inn etter meg. Ekkel leilighet. 

Håper du blir kvitt de. 

Anonymkode: 70d0d...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte et innsektmiddel fra Maxbo. Sitatet med det ofte og det hjalp.

Uff. Nå husker jeg hvordan jeg gikk på do om natta og de føyk rundt på baderomsgulvet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Vi fikk kjøpt en hvot flaske med insektmiddel på jernia som heter

TRINOL

INSEKTSMIDDEL 700ML, som skal ta knekken på alle insekter

for noen år siden. Sprayet sluket og vasken på gjestebadet, der det var problem, ikke hatt det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker
prt90 skrev (På 2.11.2017 den 18.55):

Det er egentlig veldig enkelt. Sølvkre trenger høy luftfuktighet for å trives/formere seg. Gjør du noe med luftfuktigheten blir du kvitt dem. 

Utbedre eventuelle fuktskader og hold luftfuktigheten under 40% i noen måneder så er du kvitt dem

Men kommer de automatisk tilbake om luftfuktigheten øker igjen, eller må de som skjeggkre bli dratt med fra noe sted utenfra?

Anonymkode: f6b28...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kommer de automatisk tilbake om luftfuktigheten øker igjen, eller må de som skjeggkre bli dratt med fra noe sted utenfra?

Anonymkode: f6b28...153

Hvis du bor i blokk eller rekkehus (felles rørsystemer med naboer vegg i vegg) så kommer de via feks sluket i dusjen inn hos deg fra naboen. Så de kan komme tilbake. Prøv å utrydd hos deg så holder de seg heller hos naboene om de ikke gjør tiltak også, beste er om alle gjør tiltak. Men jeg har bodd i leilighet og holdt det sølvkre-fritt med ingen sølvkre i flere år etter at vi oppdaget det i starten, så det går. 

Anbefaler denne sprayen: https://www.clasohlson.com/no/p/31-8694?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQjw29CRBhCUARIsAOboZbJxaKTtDw6NAvP6K4T4gF2Xa1ffcrTt_Gd5RkS7hpTpkeZNy56U6UkaAqe7EALw_wcB

spray lang alle veggene på badet også dørterskel og rundt sluk, og spray i gangen utenfor badet og evt andre steder du har sett det. Gjør dette ca 2-3ganger i året. Spray på morgenen og luft godt, og dra på jobb så har mest av lukt og gasser forsvunnet til ettermiddagen. Evt spray før dere reiser bort en helg. Ikke spray i samme rom som det er kjæledyr (steng av området du sprayer på noen timer). 

Anonymkode: fe3d8...913

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...