AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei, jeg går på u skolen, i 10.klasse. På skolen min er det sånn at 8,9 og 10 trinn har ball sammen. I år har 8 og 9 klasse fått for seg at de vil gå med lange kjoler de å. Det har ALLTID vært sånn at det bsre er 10. Klasse som har lange kjoler. I morgen skal vi ha en diskusjon mot de, og jeg lurer på om dere har noen bra argumenter for at bare 10. Klasse kan ha lange kjoler? Pllllis svar, need some help Anonymkode: 4e392...bdf
Gjest Sugemerke Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 For en latterlig regel. La folk gå med de klærne de vil.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Ball = lange kjoler altså ballkjoler. Snakk om å lage et dårlig miljø på hele skolen pga kjolelengde. Anonymkode: ef4e7...db0 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Har ingen argumenter for at bare 10.klasse kan ha det nei. Men jeg har mange for at alle kan velge lengde på kjolene sine selv. Siden regelen sier at jentene som ikke går i 10.klasse ikke kan ha lange kjoler, så regner jeg med det er en regel at guttene som ikke går i 10.klasse ikke kan ha langbukser heller? Altså at de må gå med knebukser/shorts? Hvis ikke er det kjønnsdiskriminerende at jentene har påkledningsregler, men ikke gutta. Og hva med jentene som kun eier lange kjoler? Og ikke har råd til å kjøpe ny som er kort? Anonymkode: 0cbb1...04a 9
Gjest Overrasket Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Det er ikke dette du vil høre, men jeg mener alle klassetrinn må få lov til å kle seg i det samme, etter eget ønske. Kvelden burde ikke bli noe annerledes for deg, dine venner og de dere vil imponere, bare av at dere ikke er de eneste i ballkjoler. Dere er fortsatt pent kledd, dere har fortsatt pyntet og staset dere, og dette staselige blir ikke borte bare fordi flere går ekstra pent kledd.
Sirah Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Hvorfor skal ikke de andre også få lov til å kle seg som de selv ønsker? 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 8 minutter siden, Sugemerke skrev: For en latterlig regel. La folk gå med de klærne de vil. Hvorfor? Da kan jo 8 og 9 glede seg til de kommer i 10 og får gå med lange kjoler Anonymkode: 4e392...bdf 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 5 minutter siden, Sirah skrev: Hvorfor skal ikke de andre også få lov til å kle seg som de selv ønsker? Fordi d er avgangsballet, det siste ballet. Da kan man liksom få lov til å skinne litt ekstra . Det er på en måte 10 klasse sitt ball. Dessuten er jo lang kjole dyrere en kort. Dermed blir det jo billigere hvis man har kort i 8 og 9 enn lang. Lang er jo dyrere Anonymkode: 4e392...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 9 minutter siden, Overrasket skrev: Det er ikke dette du vil høre, men jeg mener alle klassetrinn må få lov til å kle seg i det samme, etter eget ønske. Kvelden burde ikke bli noe annerledes for deg, dine venner og de dere vil imponere, bare av at dere ikke er de eneste i ballkjoler. Dere er fortsatt pent kledd, dere har fortsatt pyntet og staset dere, og dette staselige blir ikke borte bare fordi flere går ekstra pent kledd. Skjønner hva du mener, men er på en måte 10 klasse sitt ball. Og det er en tradisjon Anonymkode: 4e392...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen argumenter for at bare 10.klasse kan ha det nei. Men jeg har mange for at alle kan velge lengde på kjolene sine selv. Siden regelen sier at jentene som ikke går i 10.klasse ikke kan ha lange kjoler, så regner jeg med det er en regel at guttene som ikke går i 10.klasse ikke kan ha langbukser heller? Altså at de må gå med knebukser/shorts? Hvis ikke er det kjønnsdiskriminerende at jentene har påkledningsregler, men ikke gutta. Og hva med jentene som kun eier lange kjoler? Og ikke har råd til å kjøpe ny som er kort? Anonymkode: 0cbb1...04a Er ingen påkledningsregdl for guttene. Bortesett fra at de må ha dress. Er ingen som eier lange ballkjoler siden det alltid har vært korte for 8 og 9 Anonymkode: 4e392...bdf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ball = lange kjoler altså ballkjoler. Snakk om å lage et dårlig miljø på hele skolen pga kjolelengde. Anonymkode: ef4e7...db0 Finnes jo korte også Anonymkode: 4e392...bdf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Det er jo ikke et ordentlig problem. Anonymkode: 59a83...a83 3
Gjest Overrasket Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Skjønner hva du mener, men er på en måte 10 klasse sitt ball. Og det er en tradisjon Anonymkode: 4e392...bdf Jeg forstår også hva du mener. Det jeg synes da, er at man ikke inviterer noen på fest men dikterer at de må ha en mindre pyntet påkledning. Det er rett og slett ikke pent gjort. Jeg synes dere heller kan tenke over noe annet for å gjøre mer stas på hedersgjestene. Kanskje dere kan ha eget, ekstra pyntet bord hvis dere skal spise, eller kanskje dere kan ha en dans som bare avgangselevene kan delta i og så videre. Jeg synes at ballet blir bedre av at alle pynter seg.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva du mener, men er på en måte 10 klasse sitt ball. Og det er en tradisjon Anonymkode: 4e392...bdf Dere feirer sammen. Altså er det alle sitt ball. Anonymkode: 2266c...a1d 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, Overrasket skrev: Jeg forstår også hva du mener. Det jeg synes da, er at man ikke inviterer noen på fest men dikterer at de må ha en mindre pyntet påkledning. Det er rett og slett ikke pent gjort. Jeg synes dere heller kan tenke over noe annet for å gjøre mer stas på hedersgjestene. Kanskje dere kan ha eget, ekstra pyntet bord hvis dere skal spise, eller kanskje dere kan ha en dans som bare avgangselevene kan delta i og så videre. Jeg synes at ballet blir bedre av at alle pynter seg. Ja, det var lurt! Men de blir ikke minsre pyntet.det er bare at kjolene er kortere. Nå har vi liksom gledet oss i mange år til å få gå med lange kjoler, men da blir det ikke noe stas hvis 8 og 9 ende klassingene også skal d. Det har ALDRI vært noe problem før. Anonymkode: 4e392...bdf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 Sånn er det på min skole også. Bare 10. som får ha lange kjoler. Kanskje vi går på samme skole`? Hvor i landet er du? Anonymkode: 3646b...104
Sirah Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi d er avgangsballet, det siste ballet. Da kan man liksom få lov til å skinne litt ekstra . Det er på en måte 10 klasse sitt ball. Dessuten er jo lang kjole dyrere en kort. Dermed blir det jo billigere hvis man har kort i 8 og 9 enn lang. Lang er jo dyrere Anonymkode: 4e392...bdf Jeg forstår hva du mener. Er dette et ball i regi av skolen eller av elevene?
minister-mio Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 Dere kan ikke diktere hva andre kler seg i
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #19 Skrevet 2. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ingen påkledningsregdl for guttene. Bortesett fra at de må ha dress. Er ingen som eier lange ballkjoler siden det alltid har vært korte for 8 og 9 Anonymkode: 4e392...bdf Hvorfor gjelder dette kun jentene? Du ser at det ikke er logisk? Og hva med de i 10.klasse, som må bruke en kort kjole? Har du tenkt over hvilket kjøpepress dette gir? De som ikke har råd til ny lang kjole, kommer ikke til å dra de da. Dette er virkelig urettferdig. Slike regler kan dere droppe synes jeg. Bruk blomsterkrans, tiara eller noe lignende for de i 10.klasse. Anonymkode: 0cbb1...04a 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #20 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn er det på min skole også. Bare 10. som får ha lange kjoler. Kanskje vi går på samme skole`? Hvor i landet er du? Anonymkode: 3646b...104 Er fra Østlandet Anonymkode: 4e392...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå