AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg bare lurer, hvorfor er det slik at det ikke er greit å kle seg ut som noen som er mørkere, men å sminke seg hvitere er helt greit?https://www.seher.no/kjendis/to-ting-vekker-oppsikt-pa-khloes-halloween-bilde/68841779https://www.seher.no/kjendis/halloween-antrekket-skaper-voldsom-debatt/68836840 Hva syns dere? Anonymkode: 73f7c...25a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Dette med rase er veldig betent i noen deler av verden, og spesielt i USA. Det er en god del ting som det er helt greit å gjøre eller si i Norge som folk ville ha reagert sterkt på i USA. Blackface er neppe greit i hverken USA eller Norge, men å sminke seg mørkere slik at en blir en bestemt karakter (f.eks. fra en TV-serie) er nok noe som er helt greit i Norge. Noen amerikanere drar rasismekortet enda litt lengre enn hva vi ville gjort her i Norge, dessverre. Noe av det kan jeg skjønne pga. USAs-historie, mens andre ting bare blir for komisk. At folk blir sinte fordi Kim Kardashian kler seg ut som en mørkhudet skjønner jeg fint lite av. Anonymkode: 5151d...1f5 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Jeg mener det er en idiotisk ting å henge seg oppi. Folk er så forbanna hårsåre at det er til å bli kvalm av. Hvem faen bryr seg !?!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 I USA har det mye med tradisjonen av å male seg svart i fjeset og gjøre narr av fargete for hvites nytelse og underholdning. Så i disse tider er de blitt mer obs rundt dette. Men Kardashian ser bare ut som hun har tatt litt sol. Det er ikke i det hele tatt det samme som karikaturene de gjorde før. Anonymkode: fc7b4...cc9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Ja dette syntes jeg har gått altfor langt. Jeg jobber aktivt med antirasisme , men å kle seg ut som indianer, eller en av sangerne i Boney M med afro og brunmaling i ansiktet, eller en japansk geisha, greier jeg virkelig ikke å se noe krenkende og galt i. Tror det var Tore Sagen eller broren som sa på TV her forleden "Hvorfor er det støtende å kle seg som indianer? Det som burde være støtende ISÅFALL er jo da å kle seg ut som cowboyen som skyter de?!" Noen mener at det er mobbing og latterliggjøring av deres kultur, men på hvilken måte? Det er snarere en hyllest i såfall i mine øyne fordi man fascineres av kulturen. Anonymkode: 0af13...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå