Gå til innhold

Noen har stjelt penger fra meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på et møte gjennom jobben i dag der jeg hadde 1000kr kontant i lommeboken. (Møtet ble ikke holdt på den vanlige arbeidsplassen vår). 

Når møtet var over og jeg skulle på butikken oppdaget jeg at alle pengene var borte! 

Skjønner ikke hvor de har blitt av heller :( Vi fikk en liten omvisning på huset før møtet begynte så kanskje noen har sneket seg inn imens? Vesken lå igjen på rommet med åpen dør..

Men der jobbet bare høyt utdannede kontor folk etter det jeg vet .. 

Er det noe jeg kan gjøre?

Anonymkode: 7928e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mystix skrev:

Stjeler høyt utdannede mennesker mindre enn lavt utdannede??

Det lurer jeg og på :P Min snevre oppfatning er at det har mer med person å gjøre enn utdannelse/bakgrunn

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mystix skrev:

Det går jeg faktisk ut i fra. Ikke at alle lavt utdannede stjeler, men at utdanningsnivået blant tyver(nasking, lommetyveri/simpelt tyveri) er lavere enn for gjennomsnittet av befolkningen vil jeg tro er et faktum. 

Anonymkode: db3ba...99e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lou Salome skrev:

Kontakt møtearrangøren øyeblikkelig, de må i hvert fall ha beskjed.

Da gjør jeg det. 

Men er det noe de kan gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mystix skrev:

Jeg tenker bare pengemessig, så tjener høyt utdannede personer mer enn de med lavere utdanning. Så tenkte egentlig bare st de ikke trenger pengene like mye? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da gjør jeg det. 

Men er det noe de kan gjøre? 

Antageligvis ikke, men kanskje de vet hvem som var i bygget, har de adgangskontroll der? Kanskje har noen sett noen uvedkommende? Uansett må de vite det så de kan advare andre mot å la verdisaker ligge på møterom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ha vært en lavlønnet, vaskehjelpen eller en annen med en dårlig betalt og mindre verdt jobb. 

Anonymkode: f682c...d14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mystix skrev:

Slike småbeløp, ja. 

Anonymkode: 13e38...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Mystix said:

Sånn i gjennomsnitt gjør de nok det. Men jeg har opplevd å bli frastjålet et beløp i samme størrelsesorden (og et høyere) i miljøer med bare akademikere, så det forekommer dessverre der også.

Erfaringen er at man ikke skal legge fra seg veske med verdisaker i, eller å ha kontanter (sedler) liggende i en lomme som er lett å komme til. De pengene får man aldri igjen, om de blir stjålet.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare ha vært noen som var forkjølet og trengte ett papirlommetørkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går jeg faktisk ut i fra. Ikke at alle lavt utdannede stjeler, men at utdanningsnivået blant tyver(nasking, lommetyveri/simpelt tyveri) er lavere enn for gjennomsnittet av befolkningen vil jeg tro er et faktum. 

Hvitsnippforbrytere.....skal jeg ramse opp mere? Vet du hvem som blir tatt mest for butikktyveri?

Anonymkode: 62dbb...d9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel litt an på hva som er grunnen til at man stjeler? Å stjele fordi man har lite penger og ikke råd til å kjøpe nødvendige ting er nok vanligere blant lavt utdannede. Kleptomani har derimot ingenting med utdannelse og økonomi å gjøre. (Og det har ikke moral heller.)

Anonymkode: 6d9a4...ac1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel litt an på hva som er grunnen til at man stjeler? Å stjele fordi man har lite penger og ikke råd til å kjøpe nødvendige ting er nok vanligere blant lavt utdannede. Kleptomani har derimot ingenting med utdannelse og økonomi å gjøre. (Og det har ikke moral heller.)

Anonymkode: 6d9a4...ac1

Men kleptomani har heller ingen direkte sammenheng med hvilke gjenstander som blir tatt. Det er jo litt innlysende at det har vært pengene vedkommende har vært ute etter, så da tviler jeg på at det handler om kleptomani. Det er min betraktning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på et møte gjennom jobben i dag der jeg hadde 1000kr kontant i lommeboken. (Møtet ble ikke holdt på den vanlige arbeidsplassen vår). 

Når møtet var over og jeg skulle på butikken oppdaget jeg at alle pengene var borte! 

Skjønner ikke hvor de har blitt av heller :( Vi fikk en liten omvisning på huset før møtet begynte så kanskje noen har sneket seg inn imens? Vesken lå igjen på rommet med åpen dør..

Men der jobbet bare høyt utdannede kontor folk etter det jeg vet .. 

Er det noe jeg kan gjøre?

Nrå du klarer å skrive på kg så klarer du og å levere en anmeldelse.  https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/ 

Normale folk legger ikke fra seg penger eller andre verdisaker uansett hvor de er, når de ikke er hjemme. Vanlige tyver stjeler heller ikke penger i dag, de stjeler kort. 

Anonymkode: fda59...715

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må nok ha vært en lavlønnet, vaskehjelpen eller en annen med en dårlig betalt og mindre verdt jobb. 

For en stigmatiserende holdning du har. 

Utdanningsnivå har ingenting med stjeling og spenningsnivået det utløser. En tyv stjeler heller ikke bare fra en person om han er på tyveritokt, da tar han det han kan finne med omsetningsverdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nrå du klarer å skrive på kg så klarer du og å levere en anmeldelse.  https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/ 

Normale folk legger ikke fra seg penger eller andre verdisaker uansett hvor de er, når de ikke er hjemme. Vanlige tyver stjeler heller ikke penger i dag, de stjeler kort. 

Er det virkelig nødvendig å være så nedlatende som dette? "Når du klarer..." "Normale folk..." 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mystix skrev:

Nei, men de stjeler ikke småpenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...