Gå til innhold

STERKE SMERTER STRIKK PÅ HEMORROIDER

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk satt på strikker på hemorroider i dag. Hvor lenge gjør det vondt? Holdt på å gå i bakken, måtte ligge i tre kvarter før jeg dro fra Ahus. Har tatt paralgin forte. NÅR GÅR SMERTENE OVER???? 😥😥😥

Anonymkode: 44fb0...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PF må da ha begynt å virke nå? 

Hvor lang tid det tar er individuelt. Hensikten med strikken er å knipe av blodtilførselen og drepe hemoroiden. Det må nødvendigvis gjøre vondt, beklageligvis.

Anonymkode: 121f2...980

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke merker noe effekt av PF nå, ringer du tilbake til avdelingen du ble behandlet og forteller om smertene. Noen mennesker har dårlig effekt av PF, og må da får andre smertestillende preparater. 

God bedring. :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PF virker litt, men klarer ikke å slappe av å se på tv liggende e.l. Hele underlivet gjør vondt, det første jeg påpekte var at skjeden gjorde vondt. Det var også vanlig sa legen. Han sa at strikkene faller av i morgen, men på sykehusets nettsted står det 10-14 dager!! Klarer ikke å se for meg store smerter såpass lenge, klarer ikke å slappe av såpass at jeg klarer å tisse ordentlig engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller tatt operasjon fremfor strikk på.

For øvrig bør du regne med smerter i opptil 1 uke.  

Anonymkode: fccf6...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner for øvrig og med at det er innvendige hemoroider? 

Ytre hemorroider egner seg ikke grunnet at disse er ømme og smertefulle, disse må derfor eventuelt opereres. Hemorroidene befinner seg  henholdsvis innenfor og utenfor en grense, utvendig har huden smertenerver, mens dette mangler innvendig. Strikkbehandling av indre hemorroider skal ikke være smertefullt. Før kirurgen plasserer strikken skal det testes med en redskap om pasienten kjenner smerte. Dersom det er smertefullt å knipe på hemorroiden skal det ikke settes strikk på den!

Hvis du har så vondt så høres det ut som legen ikke har gjort det riktig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde heller tatt operasjon fremfor strikk på.

For øvrig bør du regne med smerter i opptil 1 uke.  

Ja, du, her var en god anbefaling! Operasjon gjør titusen ganger så vondt etterpå. 

Bit tennene sammen og tenk på at vondt skal vondt fordrive. Hjelper ikke dette så er operasjon neste, og da får du vondt, da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er livredd operasjon. Men fy f, føles som at noen har dytta en svær lommelykt opp i rumpa. Skal prøve å holde ut. Føles som at jeg må bæsje hele tiden, men det kommer ingen ting. Noen som har fått satt på strikker på innvendige hemoroider? Hvor lenge gjorde det vondt, når falt strikkene av, og måtte du sykmelde deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du, her var en god anbefaling! Operasjon gjør titusen ganger så vondt etterpå. 

Bit tennene sammen og tenk på at vondt skal vondt fordrive. Hjelper ikke dette så er operasjon neste, og da får du vondt, da. 

Har tatt både innvendig og utvendig operasjon, og for meg med utvendig gjorde det vondt 1-3 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt både innvendig og utvendig operasjon, og for meg med utvendig gjorde det vondt 1-3 dager. 

Ble du ikke ordentlig bra av strikk? Ettersom at du er opertrert også? Huff, at hemoroider skal være så plagsomt. Hvor lang tid tok det før strikkene falt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner for øvrig og med at det er innvendige hemoroider? 

Ytre hemorroider egner seg ikke grunnet at disse er ømme og smertefulle, disse må derfor eventuelt opereres. Hemorroidene befinner seg  henholdsvis innenfor og utenfor en grense, utvendig har huden smertenerver, mens dette mangler innvendig. Strikkbehandling av indre hemorroider skal ikke være smertefullt. Før kirurgen plasserer strikken skal det testes med en redskap om pasienten kjenner smerte. Dersom det er smertefullt å knipe på hemorroiden skal det ikke settes strikk på den!

Hvis du har så vondt så høres det ut som legen ikke har gjort det riktig. 

Jo, de indre hemoroidene gjør drittvondt med strikkbehandling!

Ts, for meg var smertene uutholdelige de første 24 timene. Gjorde vondt det neste døgnet men så roet det seg en del. Kanskje du trenger andre smertestillende?

Anonymkode: cc582...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig å få fjernet strikkene igjen dersom du ikke holder ut. 
Som nevnt over her, strikking på hemoroider gjør vanligvis ikke vondt. Dersom det er mye smerter kan det være at de satt for langt ned i endetarmen. 

Anonymkode: 2b104...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

• 3 år senere...

har nettopp gjennomgått samme behandling med strikk på indre hemoroider, men allikevel gjør det utrolig vondt og det føles som rævhølet har revet! noen som har erfart det samme med strikk?

Anonymkode: 420e4...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde skikkelig vondt en hel uke. Hadde aldri turt å gjort det samme igjen. 

Anonymkode: 32c5a...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en HAL-RAR operasjon på Volvat i 2017 og har ikke hatt tilbakefall etterpå. Da hadde jeg en innvendig grad 4 hemoroide. Det var ekstremt smertefullt. Jeg var ikke i stand til å stå eller sitte, og etter å ha ventet i 3 uker (sengeliggende) så fikk jeg operasjon privat. 

Anonymkode: acc72...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det. Hadde vondt i 1-2 dager. Smerten avtok for hver time. Men det fungerte ikke… 

Anonymkode: 7c13c...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...