Gå til innhold

Hva slags lønn har du som barnehagelærer m 10 års ansiennitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet bhglærer, og lurer på hva dere andre har som lønn med 10 års ansiennitet? Jeg bytta jobb i høst etter flytting og endte opp med 395000, noe som er mindre enn det jeg hadde i Oslo med 9 års ansiennitet. Men så er det noen som fortalte meg at Oslo har høyere satser?! Så hva har dere andre? Jobber i privat sektor, og vurderer å bytte jobb hvis jeg kan få høyere lønn et annet sted...

Anonymkode: 7e912...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

480000

kommunal barnehage

Anonymkode: d16cd...c1e

Kødder du?! Med akkurat 10 års ansiennitet? Jeg skal bytte jobb så fort som fy hvis dette er differansen! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet bhglærer, og lurer på hva dere andre har som lønn med 10 års ansiennitet? Jeg bytta jobb i høst etter flytting og endte opp med 395000, noe som er mindre enn det jeg hadde i Oslo med 9 års ansiennitet. Men så er det noen som fortalte meg at Oslo har høyere satser?! Så hva har dere andre? Jobber i privat sektor, og vurderer å bytte jobb hvis jeg kan få høyere lønn et annet sted...

det hørtes utrolig lite ut. DU må bytte jobb!!

Anonymkode: eb5c8...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det hørtes utrolig lite ut. DU må bytte jobb!!

Anonymkode: eb5c8...c98

Ja, jeg syntes også det var veldig lite, men hadde vært arbeidsledig i tre mnd da jeg fikk den jobben, og hadde på en måte ikke mulighet til å si nei. 🙈 men nå når jeg ser hva andre tjener, ser jeg at jeg må jobbe på for å bytte jobb. Det er jo helt drøyt hvis det er nesten 100000 i differanse mellom min lønn og andres 😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minstelønn med 10 års ansiennitet er 439000, i Oslo er minstelønnen endel høyere, men finner ikke riktig tabell i farten.

Uansett så tjener du for lite, ta kontakt med ansvarlig for lønn - og skift til kommunal sektor hvis du ikke får forhandlet opp lønnen din. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig lite, jeg tjener mer enn deg som barne og ungdomsarbeider, riktignok med ni års ansenitet

Anonymkode: 82c10...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Minstelønn med 10 års ansiennitet er 439000, i Oslo er minstelønnen endel høyere, men finner ikke riktig tabell i farten.

Uansett så tjener du for lite, ta kontakt med ansvarlig for lønn - og skift til kommunal sektor hvis du ikke får forhandlet opp lønnen din. Lykke til!

Er det uavhengig av tariffavtale? Bedriften jeg jobber i har ikke det, og jeg har forstått det slik at de har bestemt sin egen lønnsstige. Vet du isåfall hvor jeg kan finne «bevis» for at det er minstesats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det uavhengig av tariffavtale? Bedriften jeg jobber i har ikke det, og jeg har forstått det slik at de har bestemt sin egen lønnsstige. Vet du isåfall hvor jeg kan finne «bevis» for at det er minstesats?

Det er KS sin minstelønnstabell. Trodde ingen private aktører la seg under kommunalt nivå - jeg hadde begynt å lete etter en bedre betalt jobb, for å si det sånn. :) Iallfall hvis arbeidsgiver avviser krav om høyere lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Det er KS sin minstelønnstabell. Trodde ingen private aktører la seg under kommunalt nivå - jeg hadde begynt å lete etter en bedre betalt jobb, for å si det sånn. :) Iallfall hvis arbeidsgiver avviser krav om høyere lønn.

Ok, takk for svar! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

620.000,- 

Har dog vært hard i forhandlingene, og jobber på et lite sted der det er mangelvare med barnehageansatte. Til slutt ga jeg dem et ultimatum. Enten fikk jeg den lønna, eller så var jeg ferdig (og jeg mente det). Jeg visste da at det ville sende dem ut i en kjempekrise, og trolig koste dem mye mer da de hadde blitt tvunget til å bruke vikarbyrå. 

Kommer til å fortsette å presse dem på lønn også neste år, og bruker samme taktikk.

Er for øvrig mann.

Anonymkode: fb65e...c04

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en barnehagelærer? Er det et fancy ord for barnehagetante eller er det noe annet? 

Anonymkode: c566c...54f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

463000, og har ikke 10 års ansinitet. Tror ikke jeg har seks år engang. Men jeg er dyktig da. Verdt hver krone:) jobber i Oslo, og her trengs det dyktige barnehagelærer. Du får det du er verdt! Så må du og stille krav til lønn. 

Anonymkode: 3d551...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

620.000,- 

Har dog vært hard i forhandlingene, og jobber på et lite sted der det er mangelvare med barnehageansatte. Til slutt ga jeg dem et ultimatum. Enten fikk jeg den lønna, eller så var jeg ferdig (og jeg mente det). Jeg visste da at det ville sende dem ut i en kjempekrise, og trolig koste dem mye mer da de hadde blitt tvunget til å bruke vikarbyrå. 

Kommer til å fortsette å presse dem på lønn også neste år, og bruker samme taktikk.

Er for øvrig mann.

Anonymkode: fb65e...c04

Hvorfor vil du fortsette å presse dem med den lønna? Er ikke 620.000,- nok?? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg ikke gitt en krone mer. 

Anonymkode: d4ce0...294

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er en barnehagelærer? Er det et fancy ord for barnehagetante eller er det noe annet? 

Anonymkode: c566c...54f

Les deg opp. Barnehagelærer er en bachelorutdanning til å jobbe som pedagogisk leder i barnehage. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du har stillingstittel som pedagogisk leder? Vet at det er forskjell på lønna når man er ansatt som "kun" barnehagelærer, og ikke pedagogisk leder, selv om man i praksis har akkurat de samme arbeidsoppgavene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 420.000 med to års ansiennitet. Jobber på Østlandet

Vet om flere som jobber i Bærum som fikk opp mot 460.000 som ny i jobb 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Er du sikker på at du har stillingstittel som pedagogisk leder? Vet at det er forskjell på lønna når man er ansatt som "kun" barnehagelærer, og ikke pedagogisk leder, selv om man i praksis har akkurat de samme arbeidsoppgavene. 

Er du pedagogisk leder får du noe som heter ped. Leder tillegg. 

Summen varierer fra bhg til bhg. Jeg får 15.000 kr i året fordelt i mnd 

Jeg tror den ordinære lønna er lik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...