Gå til innhold

Hvor mye klær eier du ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær har du - egentlig? 

Jeg har veldig lite klær - kanskje mest fordi jeg har en litt minimalistisk tankegang/livsstil. 

Jeg ser at min kone har mye mye mer klær enn det jeg har. 

Jeg lurer på hvor mye klær og skotøy dere andre eier. Ikke bare hva dere bruker men også det som dere ellers har liggende. Og er det sånn at dere kvinner har mer klær enn mennene/kjærestene deres? 

Anonymkode: 6e3af...895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alt for meget av både klær og sko dessverre.

Anonymkode: a1446...ae0

Skrevet

Her aner jeg en potensiell krangel i hjemmet ang klær :fnise: Jeg kan underskrive på at min side av kleskapet er betydelig fullere enn mannens..

• Liker 1
Skrevet

Vi har fulle skap (i flertall). Mannen har like mye som meg.

Anonymkode: 8495d...511

Skrevet

Jeg har en del klær, men veldig lite sko. Det er rett og slett fordi jeg ikke liker å gå med høye hæler. Kunne lett hatt mye mer klær, for jeg er veldig flink til å rydde ut 1-2 ganger i året. Jeg har hatt kjærester (menn) med mer klær enn meg, så jeg er nok ikke som "damer flest"

Anonymkode: f03be...0cf

Skrevet

Jeg har ingen intensjon om å gjøre opptelling på klesplagg eller skotøy. Jeg har nok og hvor mye jeg har er en privatsak og slett ikke en skrytesak. 

Anonymkode: e26d1...79c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mye klær,vesker og sko som fyller ett rom.Rett og slett fordi det er min hobby og jeg føler jeg får utløpt for kreativiteten min på.Regner med du har mange fiskestenger,duppeditter etc som du liker å «samle på»? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har faktisk ikke så veldig mye klær av den enkle grunn at jeg har gått ned mye i vekt og vært nødt til å bytte ut hele garderoben min. I løpet av sommeren er derfor mesteparten av de brukbare klærne mine solgt eller gitt bort. Det er litt igjen, men jeg skal ta en siste utrenskning nå når jeg snart skal ha et par uker fri tenkte jeg. Ikke har jeg noen intensjoner om å anskaffe store mengder klær heller. Jeg liker enkle klær av god kvalitet som lar seg kombinere og da trenger man ikke så mye egentlig. Det samme gjelder sko. Jeg kjøper gjerne forholdsvis dyre sko, men jeg tar vare på dem og har dem ofte i mange år. Samboeren min har mye mer klær og sko enn meg, men det skyldes ganske enkelt at han ikke er like flink til å kvitte seg med ting ;)

Endret av Leo
Skrevet

Gubben har mye mer klær enn meg. Vi har walk in closet, og hans klær tar ca 3/4 av plassen. Sko har han haugevis av også, og sikkert 10 ytterjakker. Han kjøper klær nesten hver uke, og kaster aldri noe før det er så slitt at det ikke kan brukes lenger.

Skrevet

Jeg har nok mindre klær enn de fleste andre damer, likevel har jeg lagt merke til at det som oftest er noen få plagg jeg bruker mest. Pussig, det der. Og når jeg er på shopping blir jeg gjerne dratt mot plagg som ligner på favoritttene :)

Anonymkode: 81dbb...0bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en jeans, en tights, noen få bomullsgensere og t-skjorter. Truser og to par sko. (Joggesko og støvletter). Ingen sokker, ingen bh, ingen kjoler. To jakker. En dynejakke og en olajakke. Thats it. 

Anonymkode: 5634a...cb0

Gjest Coolaid
Skrevet
28 minutter siden, Carrot skrev:

Her aner jeg en potensiell krangel i hjemmet ang klær :fnise: Jeg kan underskrive på at min side av kleskapet er betydelig fullere enn mannens..

Det var jeg som var ts, men av en eller annen grunn ble jeg AB bruker... uansett, ingen krangel her. Er veldig fornøyd med min minimalistiske stil. Hun eier ganske mye mindre enn det jeg vil tro, altså tro, en god del andre kvinner har. Derfor så lurer jeg på hvor mye dere har. Absolutt ingen krangel (Men et hemmelig ønske om hun kan gå igjennom å sorterer det hun faktisk har - og om hun fortsatt vil ha det....) 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen intensjon om å gjøre opptelling på klesplagg eller skotøy. Jeg har nok og hvor mye jeg har er en privatsak og slett ikke en skrytesak. 

Anonymkode: e26d1...79c

Så hvorfor svarer du i tråden da? :rolleyes:

Skrevet

Altså, jeg er en slik som gjerne handler klær som varer - tidløst design osv, jeg har tøy som er 10 år siden jeg kjøpte som ser nytt ut og som jeg fortsatt bruker så hos meg er det kanskje "håpøst mye" i øynene til en minimalist.

Eksempelvis den lille sorte, noen har en noen har fem osv. Noen har to par jeans, andre har åtte..

Jeg går stadig gjennom klærne mine og sorterer bort til fretex.

Skrevet (endret)

jeg har vel 10 gensere, 25 skjorter, 9 jakker, 10-15 par bukser, 8 par hverdagssko.
og jeg bruker alt. mikser farger osv.
har fortsatt flere ting jeg trenger i skapet, så kommer til å handle mer ...

mann i 30-årene.

Endret av herremann
Gjest -Willow
Skrevet

Samboeren har mye mer klær enn meg, men jeg har til gjengjeld langt flere sko. Tror ikke vi er verstinger på området. Grunnen til at ikke jeg har så mye er nok fordi jeg er veldig kresen på passform, så da ender det jo med at jeg sliter ut mye før jeg får kjøpt noe annet jeg liker. Har for eksempel bare ett par jeans. 

Skrevet

Mannen min har langt mer klær enn jeg. Det har nok sammenheng med at for det første har jeg en jobb som sliter ut klær relativt raskt/kan bli ødelagt. Dette i kombinasjon med at jeg hater å shoppe og synes de fleste dame-klær er gørrstygge, så blir det litt tynt i skapet. Jeg har dog flere sko, men igjen, det har med jobben min å gjøre.

Anonymkode: e41da...57b

Skrevet

Jeg har endel klær og sko, men så  er jeg godt voksen, og har hatt samme kroppsvekt hele voksne liv, så jeg har endel. Men hadde en rydderundt ved flytting nylig, gav bort mye, og har mer eller mindre bare det klassiske tidløse igjen nå

Anonymkode: 976f8...c1e

Skrevet

Jeg har ganske mye klær. Ikke så mye sko. Det er litt av en hobby jeg har og lete etter spesielt kjoler som er spesielle. Elsker kjoler som har det lille ekstra, og jeg elsker også derfor å kjøpe brukt også. Finner mye der som en ikke finner på butikkene. Har min egen stil, mikset av det jeg selv liker og det som er i motebildet. Går i akkurat det som passer meg uten tanke for om det egentlig blir likt av andre eller ei, så lenge jeg selv liker det.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye klær har du - egentlig?

Hvorfor vil du vite det?

Vil du ha det i anslått verdi, antall eller kubikk?

• Liker 1
Skrevet

Har ikke et eksakt nummer på antall klær, men litt mer enn jeg bruker. Derfor går jeg gjennom klær med jamne mellomrom og leverer til Fretex. Har planer om å kun ha ting jeg bruker + et sett pentøy jeg må ha i begravelser, julebord og slikt (sorte bukser og skjorte går til alt). 

Det meste bruker jeg til det er helt slitt ut, men etter å ha gått ned over 20 kilo er noe blitt for stort og. 

Hadde en periode for noen år siden jeg hadde litt dilla på å kjøpe klær. Det har resultert i at hittil i 2017 har jeg kjøpt sokker og underbukser ved behov. 

Anonymkode: 40147...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...