masa Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Jeg lurer på om jeg bare bekymrer meg for masse eller om jeg faktisk har grunn til å være mistenksom! Har aldri vært særlig sjalu, men siden jeg ble sammen med samboeren min har jeg blitt veldig sjalu og redd for å miste han og at han ikke vil ha meg osv. Han elsker meg og vil bare ha meg sier han, men han liker ikke at jeg tar opp min usikkerhet så ofte og kan bli litt sint, men da blir jeg mer usikker!! Det som har ført til at jeg er slik er at han liker ikke at jeg ser på hva han skriver i meldinger eller på msn og han har sagt han skrev til en gammel venninne bak ryggen min for at jeg ikke skulle bli sint! Nå har jeg sett det dukker opp meldinger på msn til han og han sletter de før jeg ser så mye og leste de ikke selv heller og sa at hen leste aldri når han fikk mld fra jenter han har hatt kontakt med tidligere, men dete er litt vanskelig å stole på det når han snakket seg unna det og latet som ingenting!! Ble litt rotete dette, men hvis noen har litt synspunkter?
BayliZ Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Hadde reagert jeg også da gett. Når ting er så hemmelig så skaper det grobunn i noe som kanskje ikke er der, men som kan være ganske så ødeleggende. Begynn med det samme du da vel, om bare for å se om han reagerer. Den som ofte har noe å skjule er også veldig skeptisk til sin partner og da vil det ikke ta lang tid før han reagerer. det er ihvertfall min erfaring.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har kun kommenteren at for meg er åpenhet et absolutt i et forhold. Heldigvis har kona samme syn på dette og vi har aldri holdt noe skjult for hverandre - særlig ikke med hensyn til tidligere kjærester. At man MÅ ha noen private "rom" er også helt sikkert, men de skal ikke være av typen som du forteller om her. For meg virker det som om det er noe grunnleggende feil i synet på hvordan et forhold skal være. Jeg ville ikke tolerert å ha det slik. Hvis kona ikke hadde kunne leve med åpenhet også på slike plan (som Masa nevner) hadde ikke kona og jeg vært gift i dag. Grunnen til at du blir sjalu er at væremåten hans gjør deg usikker. Den må han gjøre noe med - og dere må snakke sammen om de problemer det skaper i forholdet deres. Klarer dere ikke i fellesskap å gjøre noe med dette kommer du til å få et kjempeslitsomt forhold. Kanskje ikke verd det - bedre å bryte ut? Først ville jeg imidlertid forsøkt å snakke med han om hva dette han driver med gjør for dere begge i forholdet - på forskjellige måter. Har han ingen forståelse for ditt syn har han heller ikke respekt for deg - og han sier han er glad i deg? Hvis hans MSN og SMS-aktivitet er så uskyldig som han sier hva ville det gjøre om 1. han sluttet med det. 2. han viste deg hva som kom i meldingene. Kanskje de er så uskyldige og dumme at du ikke gidder se på dem - eller at det er en god grunn til å stille noen spørsmål? At han driver med sin MSN og SMS-aktivitet gjør at du blir usikker, blir sint - han kjefter på deg osv. Ballen ruller. Har dere det bra ellers er det jo en god grunn til å legge ballen død, ikke sant!
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Jeg ville ikke akseptert at min kjære sjekket hva som sto i mine meldinger, verken i fprm av msn, sms, brev etc. Ganske enkelt fordi dette tilhører min privatsfære og der er han ikke velkommen. Jeg har flere gode venninner som betror seg til meg, hadde han MÅTTE få se korrespondansen hadde de sluttet med det og jeg ville mistet gode venninner jeg er veldig glad i. Det samme gjelder for ham også. Han ville ikke tillatt en slik overvåkning og jeg er forsåvidt ikke interessert i å utøve den heller. Hva skjedde med tillit?
Gjest Lady76 ikke innl Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Merkelig at han skal slette meldinger.. Men kanskje det er uskyldig, og han vil ikke du skal overreagere? Dere bør prate ordentlig sammen om dette. Er dumt om forholdet skal bli ødelagt pga din usikkerhet...
Gjest Kaffegjesten Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Vil bare kommentere at med åpenhet i et forhold betyr ikke det at kona leser alle min meldinger av forskjelllig slag eller at jeg leser hennes. Det betyr bare at vi holder dem ikke akkurat skjult for hverandre heller. Kommer det inn en SMS på min telefon kan da hun lese dem om hun vil eller omvendt. Jeg løper ikke bort til hennes mobil for å lese en melding om det kom en.Likeså har vi felles mail på pc'ene. Kommer det en mail jeg skjønner er til henne åpner jeg den ikke - akkurat som med brev. De fleste meldinger som kommer er av såpass liten interesse at jeg gidder ikke å lese dem hvis de ikke er til meg. Gjest: Jeg ville ikke akseptert at min kjære sjekket hva som sto i mine meldinger, verken i fprm av msn, sms, brev etc. Ganske enkelt fordi dette tilhører min privatsfære og der er han ikke velkommen. Jeg har flere gode venninner som betror seg til meg, hadde han MÅTTE få se korrespondansen hadde de sluttet med det og jeg ville mistet gode venninner jeg er veldig glad i. Regner med at jeg har forklart meg ovenfor i forhold til det du har skrevet. Poenget er jo at han forsøker å holde disse meldingen skjult - og da blir det litt rart. Regner med at om siste gjest skriver en melding til en venninne MÅ ikke kjæresten din se den. Slik har ikke vi det her hjemme heller. Private rom har vi begge to, men det skjer likevel med en åpenhet - om dere forstår. Som gjesten skriver: hva skjedde med tillit?
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skjule ting for den man er sammen med, med mindre man har noe å skjule da... Det hender seg at min kjære sitter og trykker på mobilen min, det må han gjerne gjøre. Hender seg også at han bruker mailen min, leter etter morsomheter på det og det må han også gjerne gjøre.... Jeg har ingenting og skjule for han rett og slett...
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har kun kommenteren at for meg er åpenhet et absolutt i et forhold. Heldigvis har kona samme syn på dette og vi har aldri holdt noe skjult for hverandre - særlig ikke med hensyn til tidligere kjærester. At man MÅ ha noen private "rom" er også helt sikkert, men de skal ikke være av typen som du forteller om her. For meg virker det som om det er noe grunnleggende feil i synet på hvordan et forhold skal være. Jeg ville ikke tolerert å ha det slik. Hvis kona ikke hadde kunne leve med åpenhet også på slike plan (som Masa nevner) hadde ikke kona og jeg vært gift i dag. Grunnen til at du blir sjalu er at væremåten hans gjør deg usikker. Den må han gjøre noe med - og dere må snakke sammen om de problemer det skaper i forholdet deres. Klarer dere ikke i fellesskap å gjøre noe med dette kommer du til å få et kjempeslitsomt forhold. Kanskje ikke verd det - bedre å bryte ut? Først ville jeg imidlertid forsøkt å snakke med han om hva dette han driver med gjør for dere begge i forholdet - på forskjellige måter. Har han ingen forståelse for ditt syn har han heller ikke respekt for deg - og han sier han er glad i deg? Hvis hans MSN og SMS-aktivitet er så uskyldig som han sier hva ville det gjøre om 1. han sluttet med det. 2. han viste deg hva som kom i meldingene. Kanskje de er så uskyldige og dumme at du ikke gidder se på dem - eller at det er en god grunn til å stille noen spørsmål? At han driver med sin MSN og SMS-aktivitet gjør at du blir usikker, blir sint - han kjefter på deg osv. Ballen ruller. Har dere det bra ellers er det jo en god grunn til å legge ballen død, ikke sant! Helt enig i det kaffegjesten sier. Det er kjempe viktig å ha et privatliv men samtidig ha en åpenhet...tilliten blir bare så mye bedre.
sh.girl25 Skrevet 28. januar 2005 #9 Skrevet 28. januar 2005 Jeg tror definitivt du bekymrer deg for masse... ellers så har du null tillit til fyren. Du sier jo han sa til deg om denne gamle venninna, og nå vet du jo om det. og du sa; "og sa at hen leste aldri når han fikk mld fra jenter han har hatt kontakt med tidligere". Er ikke dette bare bra da? Ellers så er det jo bare å se i MSN-lista, så ser du jo hvem han har kontakt med.. Jeg hadde også blitt sint hvis typen min hadde vært så mistenksom mot meg og spurt meg hele tiden om sånt. DET sliter også på et forhold (egen erfaring). Plager det deg veldig masse, så si det til han!
Gjest totten Skrevet 28. januar 2005 #10 Skrevet 28. januar 2005 Jeg tenker litt på det at den som ikke har noe å skjule prøver ikke å skjule noe. Jeg og samboeren min har totalt åpenhet om alt, men det betyr jo ikke at vi konsekvent leser andres private meldigner ol. Men dersom det kommer en melding til ham og han står på kjøkkenet med hendene fulle av mat spør han meg ofte om jeg gidder lese den for ham, siden han har hendene fulle. På denne måten vet jeg at jeg ikke trenger bekymre meg for noe som helst, men jeg leser ikke meldingene hans sånn helt uten videre ellers. Vi har felles msn siden vi benytter samme pc, så det er ikke alltid sikkerthvem av oss som sitter ved pcen når vi får meldinger her, så da leser vi dem og henter hverandre dersom det var den andre personen de skulle ha tak i. Altså er vi fulstendig åpne ovenfor hverandre og har fri tilgang til alle former for private meldinger, men dette betyr ikke at vi benytter oss av denne muligheten, men det er enn trygghet å vite at den er der fordi det betyr at det ikke finnes noe å skjule Men nå er jo folk forskejellige, noen liker mer privatliv enn andre. Men i vårt tilfelle har vi også privatliv, jeg leser ingen av hans e-mail, selv om jeg har muligheten, men tryggheten ligger i at jeg har muligheten.
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2005 #11 Skrevet 28. januar 2005 Jeg ville ikke drømt om å lese sms'er eller mailer til kjæresten min... eller jeg ville nok drømt om det, men jeg ville ikke gjort det. Og jeg synes faktisk at ting jeg ikke vet, ofte kan være til det beste for meg. Vi kvinner har dessuten veldig lett for å overtolke ting og gjøre selv den minste mygg til en mammut...-
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #12 Skrevet 28. januar 2005 Og hvorfor skal du se meldinger? er som å lese posten til folk. kal man være nødt til å bryte all kontakt pga en har ny samboer? Nei. Vi leser aldri mail eller mld til hverandre. Det er deg det er noe med...dårlig selvfølelse og sjalu. Hva om det er noen han kjente før han traff deg? synes du forlanger mye. Kan du ikke bare stole på han? hvordan skal det fortsette? Du kan selv gjøre noe med deg selv. Du kan da ikke kontrolere han 24 t i døgnet alikavel! Du ser dethjemme, men hva med da han er ute,på jobb,på trening,ute med gutta? Kan hende han sender mld da du er hos mor,på butikken osv.....
Gjest GreenSky Skrevet 28. januar 2005 #13 Skrevet 28. januar 2005 Privatliv er privatliv. Jeg vil heller ikke at noen skal lese msn-loggen, da hadde jeg blitt
Gjest lurven Skrevet 28. januar 2005 #14 Skrevet 28. januar 2005 du må jo la typen din få ha litt privatliv, slitsomt med folk som snoker! Det er ganske slitsomt med usikre mennesker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå