Gå til innhold

Hvordan finne ut om jeg er steril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en lett prosess? Vi er på tredje prøvemåned og jeg vet vi har truffet el hver måned men ingen graviditet her. Jeg har hatt noe som heter mykoplasma. Ukjent hvor lenge jeg har hatt det men har fått vite at dette kan ha gjort meg steril. Hvordan kan jeg sjekke ut dette? 

Anonymkode: 55567...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig få er sterile, men noen trenger litt ekstra hjelp. Tre mnd er ingenting, selv om det føles sånn. Det er bare 25% sjanse å bli gravid når man treffer eggløsning.

Du får ikke noen utredning før det har gått minst ett år med prøving. En utredning tar mye tid. Det er ikke morsomt, man får masse invaderende spørsmål og undersøkelser. 

Anonymkode: 93267...506

Skrevet

Selv når du treffer på EL så er det bare 25% sjanse for å bli gravid, det er mange som må prøve lenger enn 3 måneder for å bli gravid uten at det er noe galt. Det er nok derfor man må prøve i ett år før man begynner utredning.

Anonymkode: 72861...549

Skrevet

Du må prøve ett år før du har rett på utredning. 3 mnd prøving og tenke at du er steril ut i fra det, er helt fullstendig hysterisk..prøv minst 6mnd før du tenker tanken engang. 

Anonymkode: d65ca...345

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...