AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Blir BH'er fortere slitt/ ødelagt om man vasker dem i vaskemaskinen? Jeg har alltid vasket dem for hånd fordi jeg har hørt at bøylen lett kan brekke om man tar dem i maskinen. Jeg begynner å bli lei av å håndvaske dem da.. Hvordan vasker du dem? Anonymkode: d151d...c2b
cleangal Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Har alltid vasket i maskin i vaskepose. Har skjedd maks to ganger at en bøyle har blitt ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Tar biotex eller milo i en storbalje legger bh’en oppi, og lar den ligge i 10 min. Og fyller en annen balje med vann og dupper oppi, og gjen tar til vannet er klart. Anonymkode: 7eec3...9a6
Stina234 Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Maskin med vaskepose, har gått fint det 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Vasker dem på 60 grader i vaskemaskina. Aldri opplevd at bøylen har knekt eller ramlet ut. De fleste bh'ene mine har holdt i 4-5 år allerede, uten å se spesielt slitt ut.. Anonymkode: 6866c...179
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir BH'er fortere slitt/ ødelagt om man vasker dem i vaskemaskinen? Jeg har alltid vasket dem for hånd fordi jeg har hørt at bøylen lett kan brekke om man tar dem i maskinen. Jeg begynner å bli lei av å håndvaske dem da.. Hvordan vasker du dem? Anonymkode: d151d...c2b Bher med bøyle skal ikke i maskinen. Om de er inne i en vaskepose, så kan en spile kilt seg ut av bhen enda raskere kile seg ut av vaskeposen og inn i maskinens trommel. Vips, der fløy pengene til vaskemaskinreperatøren like raskt som sentrifugetrommelen. Bher uten spiler, vasket for seg selv på et egnet vaskeprogram, blir ikke raskere slitt enn om de legges i bløt og håndvaskes. Anonymkode: 102c2...7b5 2
Hjertefisk Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Det kommer sikkert ann på BH'en. Kvalitet og form. For mine bh'er blir alltid ødelagt i vaskemaskina. Ikke fordi spilen brekker - men fordi den mister formen. Hadde en bh der den øverste sømen (den rett over puppen) "bølget" seg feil vei etter én runde på 40 grader. Andre bh'er blir posete, dvaske og rare. Uansett vaskeprogram. Så jeg vasker bh'ene mine kun for hånd nå. Jeg kjøper mine bh'er på Cubus og Lindex. Så ingen dyre kvalitetsbh'er her i gården vel å merke. Den eneste som har overlevd vaskemaskina er en ganske fast push up bh. Aner ikke hvorfor den klarer seg bedre enn de andre. Sikkert noe med stoffet/kvaliteten.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Vasker på vanlig program (sammen med jeans, tskjorter, treningstøy etc) , 40 grader, i vaskepose. Har aldri opplevd at noe blitt ødelagt, og mange av bhene mine er minst fem år gamle. Vasket for hånd før, merker ingen forskjell i resultat. Anonymkode: 6748a...1a8 1
Tibbie Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 Man skal aldri vaske BH'er i vaskemaskin. Dessuten mister du garantien din om du gjør det (dersom undertøyet er kjøpt i undertøysforretning). Men OM du slenger det i maskinen, er det greit å gjøre det så trygt som mulig: - Bruk vaskepose - Vask med Milo eller noe annet som er egnet til ull - Vask på LAV temperatur Hilsen undertøysselger
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, Tibbie skrev: Man skal aldri vaske BH'er i vaskemaskin. Dessuten mister du garantien din om du gjør det (dersom undertøyet er kjøpt i undertøysforretning). Men OM du slenger det i maskinen, er det greit å gjøre det så trygt som mulig: - Bruk vaskepose - Vask med Milo eller noe annet som er egnet til ull - Vask på LAV temperatur Hilsen undertøysselger Garanti på undertøy? Den vil jeg se! Jeg har bher til nærmere tusenlappen pr. stk.de vaskes i maskin med bare bher, og holder seg godt i flere år. Anonymkode: 102c2...7b5 2
Tibbie Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garanti på undertøy? Den vil jeg se! Jeg har bher til nærmere tusenlappen pr. stk.de vaskes i maskin med bare bher, og holder seg godt i flere år. Anonymkode: 102c2...7b5 Du får en ny om spilen knekker, en av stroppene ryker etc. Men om du har brukt vaskemaskin, mister du all garanti da dette kan ødelegge kvaliteten som selgeren har garantert deg.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 5 timer siden, Tibbie skrev: Du får en ny om spilen knekker, en av stroppene ryker etc. Men om du har brukt vaskemaskin, mister du all garanti da dette kan ødelegge kvaliteten som selgeren har garantert deg. Da er det jo bare å hevde at den er håndvasket da... Forøvrig har jeg aldri hørt om en sånn garanti på en bh. Anonymkode: 12358...ad0 2
Måbarefåsiat... Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 Vasker alltid bh i maskin. De føles ikke rene ved håndvask.
tirben Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 Kjøper bher til 1000 kr stk. Alle blir vasket i vaskemaskin, og ingen er blitt ødelagt eller mistet passformen. Jeg kan ha bher i flere år! Vasker i vaskepose og på finvask 30 grader.
Tibbie Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo bare å hevde at den er håndvasket da... Forøvrig har jeg aldri hørt om en sånn garanti på en bh. Anonymkode: 12358...ad0 En erfaren BH-selger ser om den er vasket i maskin eller ikke Så har du flaks kan du slippe unna med løgn. Det er vanlig med ett års garanti. Jeg vet ikke hvilken undertøysforretning du handler i, men spør neste gang du er der. Dette gjelder selvfølgelig ikke billigkjedene som Lindex, HM, Cubus ol.
Cata Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 Vaskepose og finvask. Jeg har aldri ødelagt verken maskin eller BH og jeg har ikke vasket BH'er for hånd på 20 år eller så. Ikke blir de fort slitt heller. Jeg bruker fremdeles en BH jeg kjøpte for ca. 10 år siden . Riktignok ble den ikke veldig mye brukt de første fem årene pga. den ikke passet helt, men etter det har den vært jevnlig i bruk. Begynner selvsagt å se tegn til slitasje nå, men den er fullt brukbar enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå