Gå til innhold

Din beste havresuppeoppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser på nett og de kaller det suppe eller velling, det skal kokes lenge eller kort og man kan ha i olje eller saft. Grøten skal koke i to-tre minutter, så hvorfor skal suppa koke mye lengre? Skal den siles? Stavmikses? Jeg blir forvirret, men håper på oppklarende råd. Havresuppe fikk jeg på sykehus en gang og har aldri glemt hvor godt det varmet, selv om jeg var groggy og ikke hadde lyst på mat der og da. Den suppa var kjempegod. 

Anonymkode: 7e3c0...892

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper den havresuppen du fikk på sykehuset var laget på kremfløte/fløte. Jeg koker opp, siler av. Koker den ikke noe lenger enn grøt..

• Liker 1
Skrevet

På Sykehuset / Sykehjemmet her er havresuppen "laget som på havregrynsposen" og da kokt på melk med litt salt i, dette i følge en bekjent som jobber på storkjøkkenet.

Personlig har jeg i litt sukker også, og skal jeg gjøre den ekstra smæsh bytter jeg litt av melken med fløte og tar i bittelitt kanel og en ørliten dæsj med ekte smør. Men ikke noe fancy greier med olje og dobbelkoking, siling osv. her hos oss fordi jeg liker tygge litt på grynene også, men skal det være suppe må vel grynene ut eller kjøres i blender vil jeg tro..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Erstatt noe av havregrynet med (havre)mel, så blir den ‘mykere’ 

Endret av bobleplast_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...