Gå til innhold

Noen som vet av barnehager i Sandefjord som åpner før 07.00?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😊

jeg skal ha en liten en i mars 2018.  I 2019 engang skal junior  starte i barnehage. Problemet er at jeg bor i Sandefjord men jobber på sykehuset i Tønsberg.  Alle barnehagene jeg har funnet i sandefjord åpner ikke før 07.00. Med det klokkeslettet vil jeg akkurat ikke rekke jobb,  men vil bli 5-10 min forsinket.  Om det er en eller annen som åpner feks 06:45 vik jeg rekke jobb med glans. 

Noen fra Sandefjord som vet av barnehager som åpner før 07.00?

Anonymkode: 25a8d...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er best med en barnehage i Tønsberg? Har de ikke "sykehus-barnehage" på jobben din?

Anonymkode: c0a17...334

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er best med en barnehage i Tønsberg? Har de ikke "sykehus-barnehage" på jobben din?

Anonymkode: c0a17...334

32 minutter siden, Infinitum skrev:

Sykehuset hadde en sykehusbarnehage for mange år siden, men den er nedlagt. Et alternativ er jo barnehage i Tønsberg. Men tenkte på barnet ve og vel at han heller går i barnhage de han bor slik at han blir å starte på skole med venner fra barnehagen. Håper jeg finner en løsning

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykehuset hadde en sykehusbarnehage for mange år siden, men den er nedlagt. Et alternativ er jo barnehage i Tønsberg. Men tenkte på barnet ve og vel at han heller går i barnhage de han bor slik at han blir å starte på skole med venner fra barnehagen. Håper jeg finner en løsning

Barnevakt som kommer til dere før du drar til jobb, og barnevakten leverer barnet i barnehagen?

Anonymkode: 012d2...17e

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevakt som kommer til dere før du drar til jobb, og barnevakten leverer barnet i barnehagen?

Anonymkode: 012d2...17e

Kjæresten min (babyens far) starter også tidlig men kan trolig flexe om mornigen de flekste dagene, og dermed kan levere 😊 Men innimellom må han på arbeidsreise og da må jo jeg levere. Av den grunn tenkte jeg det hadde vært praktisk å søke plass i en barnehage som åpner litt før 07.00. Men har søkt "hele Internett" etter det og det virker som det ikke er i Sandefjord

Det åredner seg  nok, de dagene jeg må får jeg heller bruke litt av avspaseringsbanken eller lignende. 

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med kommunen, de pleier å vite hvilke bhg som åpner når. Når det gjelder de kommunale bhg i hvert fall. 

Evnt hør med arbeidsgiver om de kan tilpasse slik at du kan flexe på tiden, siden det høres ut som det ikke er så ofte dette blir tilfellet. 

Skrevet

Har min i en privat bhg, som jeg vet har flere bhg på landsbasis. De åpner 06:30. De fleste private bhg har nettsider hvor du kan sjekke åpningstid. Jobber endel som vikar i bhg, nå mens jeg utdanner meg, og ser at de kommunale åpner noe senere enn de private. Det kan jo selvfølgelig også være ulikt fra kommune til kommune. Hvor jeg bor åpner værtfall FUS og Espira barnehagene tidligere ift de kommunale.

Anonymkode: e19c5...d1b

Skrevet

Vet at det er flere i helsevesen som rett og slett må komme 10-15 minutter for sent til jobb av og til desverre, så tar de det igjen på ettermiddagen fks. Nå er de kanskje strengere på sykehuset enn de er rundt på diverse institusjoner?

Anonymkode: 332f0...7fe

Skrevet

Sjekk med Espira Åbol. De kommunale åpner tidligst 7.00 

Anonymkode: 866b0...643

Skrevet

Epira Åbol åpner 6.30.

Skrevet

Flere på sykehuset der jeg jobber begynner 08.00 istedenfor 07.00 pga barn. Man har nok ikke direkte krav på dette, men hvis arbeidsgiver har mulighet for det uten at det byr på problemer, så skal det kunne gjennomføres. Står noe sånt i arbeidsmiljøloven mener jeg å huske. 

Anonymkode: 7a452...def

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TEpira Åbol åpner 6.30.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk med Espira Åbol. De kommunale åpner tidligst 7.00 

Ååh tusen takk 😄 De åpner 06.30 ja. Fa vet jeg det finnes en iallefall. Men sidnen min lille blir født ca 10 mars er det langt utenfor hovedopptaket og jeg må vel ha gullhår og en stor dose flaks for å få noe plass der fra våren 2019.

er egentlig overasket over at det er eneste barnehage i Sandefjord som åpner 06.30. Det er mange på sykehuset i Tønsberg som bor i Sandefjord.  Tønsberg er hovedsykehuset i reginon.Det er nabobyer, bare 20-30 min unna hverandre. Bare på min avdeling bor 1/3 av de ansatte i Sandefjord. Med så mange pendlere hadde det vært et marked for å ha iallefall noen barnehager som åpner litt før 07.00. 06.45 hadde løst kabalen for mange. 

Skrevet

Etter kommunesammenslåinga i år fikk alle kommunale bhg endret åoninsgtid til 07.00-16.30.. helt høl i huet, særlig for de som bor på bygda slm var egen kommjne før hvor alle så og si har 20-30 min reisevei hver vei til jobb. Vet mange fikk flyttet barna sine over i private bhg..

Anonymkode: d4656...431

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter kommunesammenslåinga i år fikk alle kommunale bhg endret åoninsgtid til 07.00-16.30.. helt høl i huet, særlig for de som bor på bygda slm var egen kommjne før hvor alle så og si har 20-30 min reisevei hver vei til jobb. Vet mange fikk flyttet barna sine over i private bhg..

Vår bhg hadde åpningstid fra 06.30 - 17 før sammenslåinga...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen

Herregud er det sant? det er helt sprengt. Det er ikke alle som har en 08-15 jobb midt i sentrum. Mange har litt lengre reisevei til jobb enn 10 min, som de som jobber på sykehuset og det er MANGE. Lurer på hva kommunen tenker med..

Jeg innflytter, der jeg kommer fra har kommunale barnehagene ulik åpningstid slik at man kan velge den som passer best med jobben man har. Synes det var rart når alle barnehagene jeg fant på kommunen sine sider var helt like åpningstidmessig. 

Skrevet

Jeg foreslår at du tar en prat med din arbeidsgiver om dette. Det er jo greit at barnet går i barnehage i Sandefjord også med tanke på venner. Søk i barnehager som åpner 7. La far levere så langt det lar seg gjøre. Lag en avtale med arbeidsgiver om at hvis du må levere så gir du beskjed i forkant om at du kommer ca. x klokkeslett på jobb. Avtal om du må si i fra type en dag før, helst komme med en oversikt for den neste mnd e.l. Da kan du og din samboer/mann planlegge når hvem av dere skal levere. Hvis du egentlig har arbeidstid 07-1430, men ikke er på jobb før 0730 pga. levering så er du igjen på jobb til kl. 1500.

Skrevet

Sjekk hjemmesidene til barnehagene i Sandefjord. Det er få kommunale barnehager,flest private. :) 

Og ja,det er desverre vanskelig å få plass utenom hovedopptaket,men man vet aldri. 

Lykke til! 

Skrevet
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg foreslår at du tar en prat med din arbeidsgiver om dette. Det er jo greit at barnet går i barnehage i Sandefjord også med tanke på venner. Søk i barnehager som åpner 7. La far levere så langt det lar seg gjøre. Lag en avtale med arbeidsgiver om at hvis du må levere så gir du beskjed i forkant om at du kommer ca. x klokkeslett på jobb. Avtal om du må si i fra type en dag før, helst komme med en oversikt for den neste mnd e.l. Da kan du og din samboer/mann planlegge når hvem av dere skal levere. Hvis du egentlig har arbeidstid 07-1430, men ikke er på jobb før 0730 pga. levering så er du igjen på jobb til kl. 1500.

God ide 😊 det som er med samboeren min er er  hans går ut på å reparere mekaniske ting. Så arbeidsdsgene er variable ut fra hva som er ødelagt og hvor henn, og hastegrad. Men dette ordner seg nok, det er snakk om å komme 5-10 min forsker de dagene jeg må levere. Jobber gledelig det inn på ettermiddagen. Siste nødløsning er barnehage i Tønsberg, men må man så må man. Jeg gikk selv i barnehage et annet sted enn jeg bodde. Det gjorde at når jeg starter på skolen ble fremmed outsider, slet ,ed å komme inn på de som kjente hverandre fra før. Dominoeffekten ble mobbing til ungdomskolen, grusomt. Den skjebnen unner jeg ikke barnet mitt. 

• Liker 1
Skrevet
På 2.11.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

God ide 😊 det som er med samboeren min er er  hans går ut på å reparere mekaniske ting. Så arbeidsdsgene er variable ut fra hva som er ødelagt og hvor henn, og hastegrad. Men dette ordner seg nok, det er snakk om å komme 5-10 min forsker de dagene jeg må levere. Jobber gledelig det inn på ettermiddagen. Siste nødløsning er barnehage i Tønsberg, men må man så må man. Jeg gikk selv i barnehage et annet sted enn jeg bodde. Det gjorde at når jeg starter på skolen ble fremmed outsider, slet ,ed å komme inn på de som kjente hverandre fra før. Dominoeffekten ble mobbing til ungdomskolen, grusomt. Den skjebnen unner jeg ikke barnet mitt. 

Dere har størst sjanse til å få barnehage i den kommunen dere bor i, og jeg tror det evt kun er de private barnehagene som det kan være mulig å få plass i i annen kommune. Da må Sandefjord kommune evt være villig til å betale barnehagen for plassen - så det blir litt ekstra i så fall.

Anonymkode: b7c02...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...