Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte tidligere aberela, men denne er utgått i Norge.

Anonymkode: 45e83...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får airol i Norge, da.

Skrevet
1 time siden, Pysa skrev:

Jeg vet, men for å få kremen må jeg ha legetime og det har jeg ikke tid til på dagen. Jeg bruker eliduo på resept, mennskelig like fornøyd med den som aberela som jeg fikk resept på før som er ute av det norske markedet.

Skrevet
1 time siden, Pysa skrev:

Har du forresten erfaring med Airol?:)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brukte tidligere aberela, men denne er utgått i Norge.

Dette er resptbelagte legemidler i Norge. Kjøper du det uten resept i utlandet og utwn norsk tekst på tuben, så er det smugling av legemidler å ta det med seg hjem fra utlandet. (Les på toll.no om legemidler). 

Er det vedt å bli anmeldt for å smugle, og å få på rullebladet ditt? 

Den kremen er heller ikke heldig å bruke. Du får tynn hud og blir langt me rutsatt for både hudkreft og andre ting. 

Anonymkode: 7ec5f...a17

Skrevet
35 minutes ago, AnonymBruker said:

Den kremen er heller ikke heldig å bruke. Du får tynn hud og blir langt me rutsatt for både hudkreft og andre ting. 

Er derfor en tross alt bruker solkrem. Tretinoin er trolig den aller beste anti-aging ingrediensen som finnes, og er billig. 

Anonymkode: 179e6...413

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er derfor en tross alt bruker solkrem. Tretinoin er trolig den aller beste anti-aging ingrediensen som finnes, og er billig. 

Høy solfaktor er viktig å bruke når man går på a-vitamin syrer:) Viktig uansett!

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Solkrem eller ikke, huden skades av langvarig bruk av vit. A syre. Du tror du er lur og gjør alt fornuftig, men om 10, 15 år så ser du annerledes både på huden og saken. Jeg har brukt A vitaminsyre på resept fra Hudavdelingen på et av landets største sykehus. I dag ville jeg ikke prøvd kremen en eneste gang, med det jeg vet og nå erfarer. 

Men selvfølig alle andre gjør som de vil og får gjøre seg sien egne eraringer. 

Og smugling er en annen sak. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Solkrem eller ikke, huden skades av langvarig bruk av vit. A syre. Du tror du er lur og gjør alt fornuftig, men om 10, 15 år så ser du annerledes både på huden og saken. Jeg har brukt A vitaminsyre på resept fra Hudavdelingen på et av landets største sykehus. I dag ville jeg ikke prøvd kremen en eneste gang, med det jeg vet og nå erfarer. 

Det er ingen hemmelighet at jeg er stor fan av kremen. Ville vært interessant å høre dine erfaringer, jeg vet jo stort sett bare om det positive. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte legesenteret så nå får jeg den på resept som erstatning for epiduo ( jeg brukte aberela da den var på markedet). Men hvilke negative erfaringer opplever du nå så lenge etterpå? Kanskje jeg revurderer å bruke den, jeg hører utelukkende positive ting om a-vitaminsyre, men at man selvsagt må bruke høy SPF.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...