Gå til innhold

Hvordan kjenne igjen en player?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det selvsagt ikke finnes en fasit på dette. Såkalte 'playere' operer forskjellig.

Men har du en historie rundt det å bli lurt trill rundt? Hva slags signaler så du (i ettertid)? 

:) 

Anonymkode: b1e64...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg fra deg hele "player"-begrepet og se etter menn som er interessert i deg.

De kvinner refererer til som "playere" er menn som ikke var oppriktig interessert i dem. Det er bare lettere å takle avvisning hvis man konkluderer med at vedkommende har et slags problem.

Anonymkode: b3d57...db2

• Liker 2
Skrevet

Han flørter for mye. Spør om nudes.

Anonymkode: 5c2d9...7b3

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg fra deg hele "player"-begrepet og se etter menn som er interessert i deg.

De kvinner refererer til som "playere" er menn som ikke var oppriktig interessert i dem. Det er bare lettere å takle avvisning hvis man konkluderer med at vedkommende har et slags problem.

Jeg tror det er mye i dette. Jeg er gift med en mann som hadde stempel som player. Han var (er) pen, høy, sjarmerende, velkledd og muskuløs. Fikk mye interesse fra kvinner, og de var lett tilgjengelig for ham. Da vi ble sammen var det en del kvinner som var forbanna fordi han hadde lekt med dem. Han forsto det ikke helt. Han synes at de hadde vært morsomme å tilbringe tid med, at de var sexy, søte, festlige, osv.. Han hadde ikke lekt med dem mer enn de hadde lekt med ham, mente han. De hadde bare ikke vært "den rette" på alle måter, uten at han dermed så på dem som bruksgjenstander, eller "leketøy". Det virket også som at noen av disse kvinnene synes at han hadde vært ok  kun som flørt eller FF, frem til han fikk fast dame. At det var ok for dem at han var en "player" TIL det viste seg at han var i stand til å forelske seg, binde seg og velge bort alle andre. Det var visst et slags svik at han kunne det, men ikke hadde forelsket seg i dem. Det var vel en slags stolthetsting. 

Selvsagt er "playere" i stand til å forelske seg og elske noen! Når de treffer den rette. Å unngå en player... ja det er jo bare å ikke tillate noen å leke med deg. Det går mer på hva man selv tillater enn hvordan den andre er. Takker man selv ja til uforpliktende flørt, sex og moro, så har man selv takket ja til det. Da får man ta det litt på egen kappe at man innerst inne ønsket noe mer, eller at det føles som et nederlag at ikke absolutt alle menn blir forelsket i akkurat deg. 

Anonymkode: 23bcf...49b

• Liker 7
Skrevet

Jo, jeg er absolutt enig i det dere sier. Man må satse, og noen ganger blir ikke motparten forelsket i deg. Sånn er det.  Hvis man er ærlig om det, synes jeg ikke det kan kategoriseres som å ‘playe’ et annet menneske.

Men jeg sikter mer til mennesker som forteller deg at de er ute etter noe seriøst med deg, sjarmerer seg inn, for så å bare stikke. Mennesker med uærlige hensikter, som bruker andre for sex eller økt selvfølelse. Som i utgangspunktet egentlig aldri ønsket et forhold, men som later som. Det synes jeg er en forskjell.

Anonymkode: 89190...f08

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mye i dette. Jeg er gift med en mann som hadde stempel som player. Han var (er) pen, høy, sjarmerende, velkledd og muskuløs. Fikk mye interesse fra kvinner, og de var lett tilgjengelig for ham. Da vi ble sammen var det en del kvinner som var forbanna fordi han hadde lekt med dem. Han forsto det ikke helt. Han synes at de hadde vært morsomme å tilbringe tid med, at de var sexy, søte, festlige, osv.. Han hadde ikke lekt med dem mer enn de hadde lekt med ham, mente han. De hadde bare ikke vært "den rette" på alle måter, uten at han dermed så på dem som bruksgjenstander, eller "leketøy". Det virket også som at noen av disse kvinnene synes at han hadde vært ok  kun som flørt eller FF, frem til han fikk fast dame. At det var ok for dem at han var en "player" TIL det viste seg at han var i stand til å forelske seg, binde seg og velge bort alle andre. Det var visst et slags svik at han kunne det, men ikke hadde forelsket seg i dem. Det var vel en slags stolthetsting. 

Selvsagt er "playere" i stand til å forelske seg og elske noen! Når de treffer den rette. Å unngå en player... ja det er jo bare å ikke tillate noen å leke med deg. Det går mer på hva man selv tillater enn hvordan den andre er. Takker man selv ja til uforpliktende flørt, sex og moro, så har man selv takket ja til det. Da får man ta det litt på egen kappe at man innerst inne ønsket noe mer, eller at det føles som et nederlag at ikke absolutt alle menn blir forelsket i akkurat deg. 

Anonymkode: 23bcf...49b

Hvor lenge ventet du før du hoppet til sengs med han? 

Har det mye å si om man hopper til sengs for tidlig?

Skrevet

'Playere' slår seg ned med sin rette. Det har ingenting å si når dere har sex, om du leker hard to get eller om du ransaker han etter tegn på hvem han egentlig er.

Når det kommer til de som lyver om hva de søker, så tror jeg den eneste måten å håndtere dem er erfaring. Man må bli såpass til menneskekjenner at en kjenner igjen et genuint menneske kontra falske. Husk at handlinger trumfer ord.

• Liker 1
Skrevet

Det er som noen over skriver. Jeg var venninne med en såkalt "player".  Det var ei han hadde hatt kontakt med, men hun var av den oøpmerksomhetssyke typen. Hun fikk vite om kontakten mellom oss (selv om vi ikke drev på) og sa til meg at "han er player bare så du vet det". Kanskje hun har blitt sur for at han ikke ville noe seriøst med henne? Og var redd for at jeg holdt på med han.. 

Og de andre jeg har sett. Typisk "playere" liker å gi uttrykk for at de har masse penger, er velkledde, har fin bil og har damer så lett tilgjengelig at det blir til at de ikke tar det så seriøst. Men at de slår seg til ro når de virkelig blir forelska. 

Anonymkode: 00595...b04

Skrevet

Min eks som jeg var i et forhold med, var i forholdet på feile premisser, fant det ut etter to år, da han sa jeg "kunne vært hvem som helst."

Det er en player, men også et menneske uten empati og samvittighet.

Anonymkode: e8bc4...465

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg er absolutt enig i det dere sier. Man må satse, og noen ganger blir ikke motparten forelsket i deg. Sånn er det.  Hvis man er ærlig om det, synes jeg ikke det kan kategoriseres som å ‘playe’ et annet menneske.

Men jeg sikter mer til mennesker som forteller deg at de er ute etter noe seriøst med deg, sjarmerer seg inn, for så å bare stikke. Mennesker med uærlige hensikter, som bruker andre for sex eller økt selvfølelse. Som i utgangspunktet egentlig aldri ønsket et forhold, men som later som. Det synes jeg er en forskjell.

Anonymkode: 89190...f08

For det første - det er forskjell på "interessert i noe seriøst" og "interessert i noe seriøst med DEG".

Som nevnt over, alle kan forelske seg. Samtalen om "hva man er ute etter" synes jeg er helt håpløs, da det alltid kommer an på. Noen jenter blir jo forbanna av at menn sier de er "ute etter noe seriøst" og så dumper dem etter sex. Vel, da var ikke DU den rette for ham. Det betyr ikke at han ikke kan finne noen senere.

Om noen sier "jeg er ute etter noe seriøst med deg" så er det jo bare å avtale at dere er eksklusive. Men noe sier meg at mange av jentene her uansett har sex før det er avklart...

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, O.G. skrev:

Vil ikke ha forhold, men vil gjerne pule. 

Hvorfor vil du ikke ha forhold? 

Hva fører det til med alle de du puler på? 

Skrevet

Tror ikke kvinner kan spotte en rundbrenner før dagen etter. Da ville de ikke vært rundbrennere.

Det gutta jeg kjenner som har vært med flest damer er sosialt intelligente. Gode på å snakke og sjarmere. De virker rett og slett ufarlige og snille. Får damene til å føle seg utvalgte og senker garden.

Stereotypiene med kroppsbygger, BMW, gullkjede og fancy klær funker ikke like godt. Det er damene mer forberedt på og lar seg sjelden lure.

Anonymkode: dae4f...c7c

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke ha forhold? 

Hva fører det til med alle de du puler på? 

Hahaha. 

Anonymkode: 00595...b04

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det selvsagt ikke finnes en fasit på dette. Såkalte 'playere' operer forskjellig.

Men har du en historie rundt det å bli lurt trill rundt? Hva slags signaler så du (i ettertid)? 

Ta han med og presenter han for "svigermor", om han da løper avgårde i vill panikk er han avslørt :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det første - det er forskjell på "interessert i noe seriøst" og "interessert i noe seriøst med DEG".

Som nevnt over, alle kan forelske seg. Samtalen om "hva man er ute etter" synes jeg er helt håpløs, da det alltid kommer an på. Noen jenter blir jo forbanna av at menn sier de er "ute etter noe seriøst" og så dumper dem etter sex. Vel, da var ikke DU den rette for ham. Det betyr ikke at han ikke kan finne noen senere.

Om noen sier "jeg er ute etter noe seriøst med deg" så er det jo bare å avtale at dere er eksklusive. Men noe sier meg at mange av jentene her uansett har sex før det er avklart...

Ja, og dette er jeg klar over. Som jeg skrev: Blir man ikke forelsket, så er det slik det er. Selvsagt kan ikke folk styre sine følelser, og selvsagt kommer det an på om personen er interessert i noe seriøst med deg, eller bare 'interessert i noe seriøst'. Det er helt okay å finne ut senere at man ikke var så interessert likevel. Og da har man ikke noe annet valg enn å avslutte det, etter min mening. 

Jeg sikter til folk som gir inntrykk om at de ønsker noe seriøst med en, sjarmerer og står på, men som samtidig holder på med andre bak ryggen din, med vilje. Nei, da var nok aldri personen interessert uansett. Men dette er en oppførsel som i hvert fall jeg synes er moralsk forkastelig. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og dette er jeg klar over. Som jeg skrev: Blir man ikke forelsket, så er det slik det er. Selvsagt kan ikke folk styre sine følelser, og selvsagt kommer det an på om personen er interessert i noe seriøst med deg, eller bare 'interessert i noe seriøst'. Det er helt okay å finne ut senere at man ikke var så interessert likevel. Og da har man ikke noe annet valg enn å avslutte det, etter min mening. 

Jeg sikter til folk som gir inntrykk om at de ønsker noe seriøst med en, sjarmerer og står på, men som samtidig holder på med andre bak ryggen din, med vilje. Nei, da var nok aldri personen interessert uansett. Men dette er en oppførsel som i hvert fall jeg synes er moralsk forkastelig. 

Mye som er moralsk forkastelig men å skrive med flere enn én er ikke det. 

Anonymkode: b71e6...bc3

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tar jeg utgangspunkt i at du er en jente med ryggrad som ikke er villig å investere deg i eller ha sex med menn som ikke har avklart at de ikke treffer andre og vil være med deg. 

I så fall vil jeg se etter de typiske tegnene på menn som også er utro. Karaktertrekk som;

- Orientert rundt sex og mulighet for sex. Denne er 'obvious'. Han vil aktivt gå inn for sex tidlig, og mesteparten av datene vil finne sted på kveldstid, ofte involvere alkohol, og gjerne være hjemme. Han er ofte opptatt fredag og lørdag kveld - i.e. disse kveldene holdes fri for å treffe andre jenter (men du kan selvsagt få en sms samme kveld, om han ikke har hellet med seg).

- Impulsiv og utviser generelt mye spontanitet. Liten impulskontroll - mye som blir bestemt der og da, både mht. deres planer, og hans liv generelt.

- Egenrådig og med ustabilt 'nettverk'. En overvekt av single venner, hvorav få er bedre enn ham.

- Lite offentlighet og lite åpenhet. Han har ikke pc eller mobil åpent foran deg, du vet ofte ikke hva han holder på med, du er ikke et naturlig element i hans vennekrets og treffer ikke familie.

- Han har ikke ting 'på stell'. Monogami krever tross alt selvdisiplin, så jo mere 'ordnede forhold', desto bedre. 

- Skurr i familien. Har han foreldre som fortsatt er gift og en god, solid mannlig farsfigur, tommel opp. Er det må bråk og konflikt eller en far som stakk av, så vet du hva han har å "strekke seg etter" (eller rettere sagt ikke). 

- Du er i tvil om hvor seriøs han er. Ofte er det ikke verre enn å følge magefølelsen. Jenter havner ikke i trøbbel fordi menn er umulige å lese, men fordi de ignorerer alle tegnene i håp om at de ikke stemmer.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er to typer slik jeg ser det. Den første, som er omtalt lengre opp her, som treffer jenter og har det gøy inntil han forelsker seg. De som står igjen etter han blir ofte litt forfjamsa og vonbroten (meg inkludert atm). Han vil ingen noe vondt, og tror at damene er like enkle i sine følelser som han. Helt til han forelsker seg. Og da gjør han det skikkelig også. 

Og så har du den andre, som er jeger på sin hals. Han mangler sympati og elsker sitt ego mer enn noe annet her. Han er bare ute etter å styrke eget ego. Antagelig bunner dette ut i en usikkerhet han aldri må avsløre utad. Så han må ha egoboost av så mange som mulig for å kompensere for andre mangler. 

Anonymkode: b59f7...4ea

• Liker 3
Skrevet

Jeg var borti en som først insisterte på at han var ute etter noe seriøst, men så nektet han å møte meg hvis jeg ikke lovet ham sex på første møte. Det synes jeg man må kalle en player (og en dust).

Anonymkode: de6b5...b9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...