AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg er ca 40 +-. Har venner +- 10 år, altså fra 30ish til 50ish, ingen av de har små barn. jeg sender mld (feks skal vi møtes for en kaffe) - får noen ganger aldri svar, noen ganger svar noen dager etter med beklager glemte deg helt, får noen ganger: ringer deg etterpå, men de ringer ikke. And The list goes on and on.. du skjønner tegninga. Er det noen andre som opplever det sånn med sine venner eller må jeg ta hintet om at det vant er noe galt med meg som jeg ikke skjønner helt selv? Anonymkode: 442b1...e90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Rettelse: vant i siste setning skulle ikke være med å jeg skjønner ikke hvorfor den dukket oppAnonymkode: 442b1...e90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Hvorfor må det ha noe med deg å gjøre? De har vel bare ikke lyst å finne på noe men heller bare slappe av hjemme eller noe? Anonymkode: ea655...bcc 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Ja, jeg synes folk begynner å bli ego, det går begge veier. Npen vil møtre for øfte, og andre gidder ikke å stille opp. Anonymkode: a7c73...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det ha noe med deg å gjøre? De har vel bare ikke lyst å finne på noe men heller bare slappe av hjemme eller noe? Anonymkode: ea655...bcc Takk for svar 🙂 Anonymkode: 442b1...e90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes folk begynner å bli ego, det går begge veier. Npen vil møtre for øfte, og andre gidder ikke å stille opp. Anonymkode: a7c73...fe7 Takk for svar 🙂 jeg maser ikke så veldig mye. Tar kontakt kanskje en gang i mnd eller hver annen mnd. Anonymkode: 442b1...e90 1
Carrot Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 (endret) Respekt for andre gjør at man normalt sett svarer når noen spør en om noe syns jeg. Det vil si jeg er en av de som kan lese en melding som krevet at jeg sjekker ut ting før jeg svarer og så dukker det opp andre ting som gjør at jeg glemmer meldingen osv - det er ingen unskylding, jeg vet det - men det er en forklaring. Og jeg prøver jobbe med meg selv på å bli bedre. Det vil si - jeg prøver for eksempel å svare med en gang og si at "nå er jeg litt opptatt kan vi komme tilbake på det, minn meg gjerne på dette" osv.. Endret 2. november 2017 av Carrot 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar 🙂 jeg maser ikke så veldig mye. Tar kontakt kanskje en gang i mnd eller hver annen mnd. Anonymkode: 442b1...e90 Jeg sa ikke at du gjorte det Jeg kom opp med eks fra begge sider, for du kan banne på at det kommer til å komme opp her, at du er en masekjerring Og det tror værtfall ikke JEG du er, jeg kjenner meg igjen Anonymkode: a7c73...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, Carrot skrev: Respekt for andre gjør at man normalt sett svarer når noen spør en om noe syns jeg. Det vil si jeg er en av de som kan lese en melding som krevet at jeg sjekker ut ting før jeg svarer og så dukker det opp andre ting som gjør at jeg glemmer meldingen osv - det er ingen unskylding, jeg vet det - men det er en forklaring. Og jeg prøver jobbe med meg selv på å bli bedre. Det vil si - jeg prøver for eksempel å svare med en gang og si at "nå er jeg litt opptatt kan vi komme tilbake på det, minn meg gjerne på dette" osv.. Ja det er vel mye av forklaringen at mange tenker og gjør som deg. Nå skal ikke jeg gå inn i en krangel med deg, for jeg kjenner jo ikke deg og du har sikkert dine grunner til å gjøre det slik du gjør, men jeg ville aldri, etter å ha blitt kontaktet av en som ville ha en kaffe med meg, bedt de å minne meg på det igjen, enten så har man lyst til å være sammen med/treffe personen eller så har man det ikke å da trenger man vel ikke å bli minnet på det mener jeg. Men som sagt, greit å høre det fra den siden også for det er nok slik mine «venner» er, så takk for svar 🙂 Anonymkode: 442b1...e90 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at du gjorte det Jeg kom opp med eks fra begge sider, for du kan banne på at det kommer til å komme opp her, at du er en masekjerring Og det tror værtfall ikke JEG du er, jeg kjenner meg igjen Anonymkode: a7c73...fe7 Tusen takk 🙂 «godt» at noen kjenneren igjen.. da er vi i samme båt da 🛶😉 Anonymkode: 442b1...e90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Har også opplevd det du nevner, hos meg er det gjerne de samme som går igjen som gjør det. Jeg tenker at grunnen til at det skjer, må jo være at man rett og slett ikke blir prioritert. Det er sårt når det gjelder folk man har regnet som av de nærmeste og så oppdager at det ikke er gjensidig, men det er vel ikke noe å gjøre med det. Som en annen her nevnte, hadde de hatt lyst til å treffes, hadde de ikke trengt å bli minnet på å ta kontakt, de hadde kanskje til og med foreslått noe selv. Anonymkode: 28667...3da 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har også opplevd det du nevner, hos meg er det gjerne de samme som går igjen som gjør det. Jeg tenker at grunnen til at det skjer, må jo være at man rett og slett ikke blir prioritert. Det er sårt når det gjelder folk man har regnet som av de nærmeste og så oppdager at det ikke er gjensidig, men det er vel ikke noe å gjøre med det. Som en annen her nevnte, hadde de hatt lyst til å treffes, hadde de ikke trengt å bli minnet på å ta kontakt, de hadde kanskje til og med foreslått noe selv. Anonymkode: 28667...3da Takk for svar 🙂 ja det var jeg TS som sa det at hvis de virkelig ville så hadde de ikke trengt å bli minnet på det. Og er helt enig med deg at da hadde de tilogmed ønsket noe selv og funnet på noe selv.. Trist at det har blitt sånn som dette.. nå når jeg er kommet i 40+- så kjenner jeg meg mer ensom en noen gang faktisk 🙁 TS Anonymkode: 442b1...e90 1
Katten.2.0 Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 Mine nærmeste venner og meg selv er helt lik. Vi kan fullstendig glemme å svare hverandre, inklusive invitasjoner til middag, kafé og lignende. Hvor to av dem er særdeles travelt opptatt med jobb, er en del av oss andre bare mer virrete, med mye som skjer i våre liv òg. Forskjellen er at vi kjenner hverandre godt nok til å vite at vi er slik, og at vi har trygghet i at vennskapet vårt ikke er mindre verdt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Mine nærmeste venner og meg selv er helt lik. Vi kan fullstendig glemme å svare hverandre, inklusive invitasjoner til middag, kafé og lignende. Hvor to av dem er særdeles travelt opptatt med jobb, er en del av oss andre bare mer virrete, med mye som skjer i våre liv òg. Forskjellen er at vi kjenner hverandre godt nok til å vite at vi er slik, og at vi har trygghet i at vennskapet vårt ikke er mindre verdt. Takk for at du deler🙂 godt at dere har funnet hva som fungerer for dere🙂 men hvordan greier dere da å pleie vennskapet når dere er så «virrete»? TS Anonymkode: 442b1...e90 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 5 minutes ago, Katten.2.0 said: Mine nærmeste venner og meg selv er helt lik. Vi kan fullstendig glemme å svare hverandre, inklusive invitasjoner til middag, kafé og lignende. Hvor to av dem er særdeles travelt opptatt med jobb, er en del av oss andre bare mer virrete, med mye som skjer i våre liv òg. Forskjellen er at vi kjenner hverandre godt nok til å vite at vi er slik, og at vi har trygghet i at vennskapet vårt ikke er mindre verdt. Det gjelder sikker noen, men jeg tror at de fleste tilfeller så tror og antar den andre personen er slikt. Også er det ikke tilfelle. Anonymkode: a7c73...fe7 1
Gjest Coolaid Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ca 40 +-. Har venner +- 10 år, altså fra 30ish til 50ish, ingen av de har små barn. jeg sender mld (feks skal vi møtes for en kaffe) - får noen ganger aldri svar, noen ganger svar noen dager etter med beklager glemte deg helt, får noen ganger: ringer deg etterpå, men de ringer ikke. And The list goes on and on.. du skjønner tegninga. Er det noen andre som opplever det sånn med sine venner eller må jeg ta hintet om at det vant er noe galt med meg som jeg ikke skjønner helt selv? Anonymkode: 442b1...e90 Det har noe med måten du spør på. Før i tiden ringte man hverandre og snakket sammen. Nå bruker man meldinger, som av en eller annen grunn, kanskje fordi det er veldig upersonlig, lett å ikke bry seg særlig med, lett å utsette å svare på eller oppleves veldig uforpliktende. Tror vi rett og slett ikke er vant til å forholde oss til hverandre på en skikkelig måte mer. Det er aboslutt ikke noe galt med deg, vil jeg tro, siden jeg ikke kjenner deg. Det er bare vår tids teknoligi som sparker oss i ræva.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 Just now, Coolaid said: Det har noe med måten du spør på. Før i tiden ringte man hverandre og snakket sammen. Nå bruker man meldinger, som av en eller annen grunn, kanskje fordi det er veldig upersonlig, lett å ikke bry seg særlig med, lett å utsette å svare på eller oppleves veldig uforpliktende. Tror vi rett og slett ikke er vant til å forholde oss til hverandre på en skikkelig måte mer. Det er aboslutt ikke noe galt med deg, vil jeg tro, siden jeg ikke kjenner deg. Det er bare vår tids teknoligi som sparker oss i ræva. Folk er jo gjerne sånn om du ringer eller om du spør ansikt til ansikt. Anonymkode: a7c73...fe7
Carrot Skrevet 2. november 2017 #19 Skrevet 2. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er vel mye av forklaringen at mange tenker og gjør som deg. Nå skal ikke jeg gå inn i en krangel med deg, for jeg kjenner jo ikke deg og du har sikkert dine grunner til å gjøre det slik du gjør, men jeg ville aldri, etter å ha blitt kontaktet av en som ville ha en kaffe med meg, bedt de å minne meg på det igjen, enten så har man lyst til å være sammen med/treffe personen eller så har man det ikke å da trenger man vel ikke å bli minnet på det mener jeg. Men som sagt, greit å høre det fra den siden også for det er nok slik mine «venner» er, så takk for svar 🙂 Anonymkode: 442b1...e90 Når jeg er på jobb for eksempel og får slike meldinger så er det mye annet som er viktigere å fokusere på enn å ta seg tid til å sjekke kalenderen for å avtale kaffedate - så tid og sted spiller inn. Hvis jeg er på fjellet for eksempel og meldingen kommer så har jeg ofte noen timer før jeg kommer hjem og da kan jeg glemme at jeg skal sjekke avtaleboken.. Det er menneskelig, så heller enn at jeg skal glemme alene kan vi begge vite at jeg er opptatt akkruat da men at om jeg ikke svarer kan det være fint om du spør meg igjen fordi jeg IKKE ønsker du skal gå å føle på at jeg ignorerer deg.. Slik jeg ser det må det være bedre for begge? 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #20 Skrevet 2. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Folk er jo gjerne sånn om du ringer eller om du spør ansikt til ansikt. Anonymkode: a7c73...fe7 "og Anonymkode: a7c73...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå