AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg har lyst å studere i Oslo neste år, men familien min vil at jeg skal studere i Telemark fordi jeg snart skal bli tante og de vil jeg skal være tilgjengelig. Jeg har aldri bodd eller studert i Telemark før og lurer på om noen som har vært begge steder vil si hva de foretrekker og hvorfor? Anonymkode: ea3be...327
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Hvor i Telemark? Det er ganske relevant. Bø i Telemark er er helt fantastisk studiested. Notodden, not so much. Anonymkode: 54afc...473
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Men sånn ellers så kan du ikke legge opp livet ditt etter andre. Vil du til Oslo, så drar du til Oslo. Jeg har studert 2 steder i Telemark i tillegg til i Oslo. Man skal ha litt forskjellige opplevelser Anonymkode: 54afc...473
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Telemark? Det er ganske relevant. Bø i Telemark er er helt fantastisk studiested. Notodden, not so much. Anonymkode: 54afc...473 Porsgrunn. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men sånn ellers så kan du ikke legge opp livet ditt etter andre. Vil du til Oslo, så drar du til Oslo. Jeg har studert 2 steder i Telemark i tillegg til i Oslo. Man skal ha litt forskjellige opplevelser Anonymkode: 54afc...473 Hvordan opplevde du å studere i Telemark? Jeg har aldri studert eller bodd der før men har vært mange år i Oslo, og lurer derfor om det blir en opplevelse i en mindre by også. Ts Anonymkode: ea3be...327
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Du kan da ikke bestemme studiested ut ifra at du skal bli tante. Det er veldig urimelig av familien din. Dette er dessverre ulempen med å få tantebarn når man studerer, men det er litt av det å bli voksen. Man er ikke nødvendigvis i direkte nærhet til familien. Anonymkode: 5d865...299 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan da ikke bestemme studiested ut ifra at du skal bli tante. Det er veldig urimelig av familien din. Anonymkode: 5d865...299 Jeg er enig med dette. Jeg mener at du bør studere akkurat der du ønsker det og det er urimelig av familien din å mene at du skal være tilgjengelig for dem fordi at de har valgt å få barn. Selv så har jeg en syv år gammel sønn og en lillesøster som studerer i Sør-Korea. Jeg ønsker henne all hell og lykke, savner henne og sånt, men jeg kunne aldri sagt til henne at hun skulle bli fordi jeg har valgt å få barn. Anonymkode: e7d79...5b9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Det er ingen storbyer i Norge, bare større byer enn andre byer. Jeg ville selv heller studert i f.eks. Oslo, Bergen eller Trondheim enn en mindre by av noe slag. Jeg har også tantebarn, men kan jo ikke sette opp hele livet mitt rundt dem. Det er ikke mine unger. Anonymkode: 07bfc...9f4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Studer i Oslo, så får familien din si hva de vil. Ditt liv, du bestemmer. Anonymkode: e115d...5e3
herremann Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 reis til oslo og fokuser på deg selv og karrieren din. er meget urimelig at du skal sette utdannelsen og livet ditt på vent pga de har fått barn. hva tror du skjer når barn nr 2 og 3 kommer? de får heller ansette en barnevakt skulle de trenge ekstra hjelp.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Selv om du skulle velge å studere i Telemark er det ikke gitt at du bruker mye tid på tantebarnet ditt. Ei jeg kjenner flyttet nærmere familien fordi søsteren skulle ha barn og hun selv ønsket å være mer til stede. Men, når alt kom til alt, så brukte hun ikke mer tid på barnet i den perioden enn hva hun gjør nå. Nå reiser hun på besøk og er heltidstante når hun er der, istedet for en halvtimes kaffetante i en travel hverdag. Reis til Oslo, du. Det er bare egoistisk av familien din å kreve at du skal studere nært dem. Velg din egen fremtid. Anonymkode: 4013c...23a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Nå er ikke Porsgrunn en liten by heller da. Trodde TS mente Bø eller Notodden utfra overskriften. Men du må velge studiested selv, ikke utfra hva familien din vil!
Papirfly Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 Tråden er ryddet for avsporing. Papirfly, mod.
Sirah Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 Studer der du selv vil TS. Det er jo ingen reisevei å snakke om mellom Oslo og Porsgrunn så tid med tantebarnet ditt skal du nok få uansett! Hvor bor familien din siden de ønsker at du skal studere i Porsgrunn? Ellers er Porsgrunn en helt kurrant by. Kort vei til Oslo, kort vei til Sørlandet.
_popcorn_ Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 Studer der du selv ønsker. Porsgrunn er knappe 2,5 timer med tog fra Oslo, da kan du reise dit å besøke tantebarn ofte! Toget går så ofte at du kan ta dagsturer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå