Rosalie Skrevet 4. november 2017 #61 Del Skrevet 4. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har med egen lunch og kaffe, kan bruke engangskopper og plastbestikk, som kastes etter bruk! 👍🏻🙂👏🏻 Anonymkode: 50d01...60d Miljøsvin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #62 Del Skrevet 4. november 2017 På 3.11.2017 den 10.45, AnonymBruker skrev: Og nettopp derfor mener jeg at slike oppgaver skal gå på rundvask med kjøkkenvakt på jobb. Anonymkode: e8c7c...eb2 Ja, send oppgavene på en rundvask. Anonymkode: 96c0c...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. november 2017 #63 Del Skrevet 4. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke engangsbestikk? Det er da enklest; kan jo kastes. Anonymkode: 50d01...60d Fordi jeg synes man kaster at for mye, og er opptatt av miljøet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. november 2017 #64 Del Skrevet 4. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du vasker ditt eget bestikk, hvordan gjør du det da? Hvilken temperatur har vannet i springen hos dere? (Husk at det er en grunn til at det er krav til temperatur på oppvaskmaskiner på kantiner/felleskjøkken.) Anonymkode: 29932...90d Jeg vet ikke. Men skyller det alltid etter at jeg har vasket det i oppvaskmiddel, først under brennende varmt vann og så under kaldt vann. Føler det er greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #65 Del Skrevet 5. november 2017 15 timer siden, exictence skrev: Jeg vet ikke. Men skyller det alltid etter at jeg har vasket det i oppvaskmiddel, først under brennende varmt vann og så under kaldt vann. Føler det er greit nok. Jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at kollegaene mine ikke vasker bestikket under springen før de legger det ned i skuffen igjen. Dette dreier seg om hygiene og smittefare, noe som ikke bør være prisgitt den enkeltes nøyaktighet men overlates til oppvaskmaskinen. Bestikk og servise skal vaskes på 70 grader på kantiner/felleskjøkken, og det er langt fra alle varmtvannsberedere som sender vann på 70 grader ut i springen. Anonymkode: 29932...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #66 Del Skrevet 5. november 2017 På 4.11.2017 den 11.21, Rosalie skrev: Miljøsvin Plastbestikk er livlig, det selges overalt og man kildesorterer jo: plast i eget plastavfall. Anonymkode: 50d01...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #67 Del Skrevet 5. november 2017 18 timer siden, exictence skrev: Jeg vet ikke. Men skyller det alltid etter at jeg har vasket det i oppvaskmiddel, først under brennende varmt vann og så under kaldt vann. Føler det er greit nok. Miljøsvin: vann er en knapp ressurs! Anonymkode: 50d01...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #68 Del Skrevet 5. november 2017 18 timer siden, exictence skrev: Fordi jeg synes man kaster at for mye, og er opptatt av miljøet. Hvis du er så opptatt av miljøet så lat du være å bruke oppvaskmaskin! Da bør du vaske opp for hånd. Vannsløser! Anonymkode: 50d01...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #69 Del Skrevet 5. november 2017 Det verste med plastbestikk er jo at det er helt grusomt å spise med! Anonymkode: 28acb...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #70 Del Skrevet 5. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det verste med plastbestikk er jo at det er helt grusomt å spise med! Anonymkode: 28acb...1a8 Jeg synes ikke det. Heretter blir det plastbestikk (engangs), hjemmelaget, sunn og varm lunch, egen kaffe (take away) og kaffekopp. Da slipper man å ta ut av oppvaskmaskinen og lage kaffe. Anonymkode: 50d01...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 5. november 2017 #71 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) . Endret 5. november 2017 av Citronella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #72 Del Skrevet 5. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at kollegaene mine ikke vasker bestikket under springen før de legger det ned i skuffen igjen. Dette dreier seg om hygiene og smittefare, noe som ikke bør være prisgitt den enkeltes nøyaktighet men overlates til oppvaskmaskinen. Bestikk og servise skal vaskes på 70 grader på kantiner/felleskjøkken, og det er langt fra alle varmtvannsberedere som sender vann på 70 grader ut i springen. Anonymkode: 29932...90d Klassisk hysteri. Overdreven vasking og bakteriefobi er med på å gjøre oss mindre resistente mot naturlige bakterier. Å skylle bestikk under varmt vann holder mer enn nok. De færreste har kjøkkenkrok nede i kloakken eller har brukt brødkniven til å tømme byller med puss. Anonymkode: 632d7...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. november 2017 #73 Del Skrevet 5. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er så opptatt av miljøet så lat du være å bruke oppvaskmaskin! Da bør du vaske opp for hånd. Vannsløser! Anonymkode: 50d01...60d På plass med en liten trivia: Det er mer miljøvennlig å bruke oppvaskmaskin enn å vaske opp for hånd. https://www.framtiden.no/myteknusing/er-maskinoppvask-mer-miljovennlig-enn-handoppvask.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå