AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hva gjør andre som jobber ved flotte kontorer- med få ansatte og ingen kantine eller «kjøkkenansatt»? Ser for meg at gjengangere tar ut av oppvaskmaskinen? En forventer jo ikke å måtte gjøre «husarbeid» både hjemme og på jobb..! Anonymkode: 50d01...60d
Gjest making.a.mess Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør andre som jobber ved flotte kontorer- med få ansatte og ingen kantine eller «kjøkkenansatt»? Ser for meg at gjengangere tar ut av oppvaskmaskinen? En forventer jo ikke å måtte gjøre «husarbeid» både hjemme og på jobb..! Anonymkode: 50d01...60d Ta med niste som andre folk....?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Alle på jobb har ansvar for å holde orden på pauserommet eller kjøkkenkrok som vi har. Du får ta med deg matpakke hjemmefra så har du mindre å syte for. Anonymkode: 7683b...75b 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Ofte vanlig med liste over hvem som har "ordensvakt" på kjøkkenet, altså med ansvar for å ta ut av oppvaskmaskin osv. Ellers blir det nok ofte de samme gjengangerne som rydder opp etter andre. Ta med niste hjemmefra ja, eller dersom det er et kjøleskap, ha mat liggende der som du kan lage deg lunsj av. Anonymkode: 7c95f...22f 12
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d 1
Gjest C.Tramell Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d Da bør du nok gjøre som du sier eller ta lunsjen ute hvis det er en mulighet. Det du i alle fall ikke bør gjøre er å bidra med rot og søl hvis du ikke vil være med på å rydde. Det vil si, du kan selvfølgelig gjøre det, men da må du regne med at du blir upopulær. Folk legger alltid merke til hvem som ikke tar sin del av de upopulære arbeidsoppgavene. På det området er de fleste opptatt av at det skal være en viss rettferdighet
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d Å herre.... 🙄 Anonymkode: d7d4c...cf0 26
Forundret.. Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d OMG for en holdning Ikke glem å ta ut søppla da! 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Bruker man kjøkkenutstyret jevnlig, enten det gjelder bestikk, kopper eller tallerkener etc. så er det ikke urimelig å forvente at du bidrar til oppvask. De fleste arbeidsplasser har oppvaskmaskin, så det er ikke så vanskelig å gjøre dette fra tid til annen, samt feie fort over kjøkkenet slik at det ser noenlunde ryddig og rent ut. Det er ennå bedre å ha vaktliste med oversikt over hvem som har kjøkkenvakt den dagen eller den uka. Det er det mest rettferdige, hvis ikke blir det som regel slik at noen få må rydde opp etter alle andre. Folk flest er uryddige jævler, inkludert på jobb. Personlig er jeg hvertfall ferdig med å rydde opp etter andre, men jeg bidrar selvfølgelig til et kjøkken der jeg også bruker tingene selv. Hadde jeg ikke brukt det, så hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å la andre ta seg av det, med mindre man hadde hatt rettferdige vaktlister (les: der ikke de samme "utvalgte" blir satt opp hele tiden, mens andre ikke). Anonymkode: e8c7c...eb2 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Matpakke er nok langt vanligere enn du tror, og jeg vil tro at godt over halvparten av alle som jobber har med matpakke på jobb. Er det ikke mest store bedrifter som har kantine? Anonymkode: 93de4...628 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Når ikke mora di jobber der, så må du faktisk bidra litt til fellesskapet selv. Mulig det er vanskelig å forstå for enkelte, men slik er det å være et voksent menneske som lever i den virkelige verden. Man tar med matpakke eller har litt mat stående på jobb slik at man smører selv, og så setter man ting inn i oppvaskmaskina etter seg. Hos oss er vi "ordensvakt" en uke av gangen, og da har vi hovedansvaret for dette, men alle oppegående kolleger hjelper faktisk til. Lederne også. Anonymkode: d0bea...401 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 Et sted jeg jobbet hadde hver avdeling sin uke med kjøkkenansvar, som besto av å ta inn i/ut av oppvaskmaskinen, og sørge for at det var rent og ryddig. Alle skulle sette inn i maskinen selv, da, men om noen ikke hadde gjort det (og dem var det plenty av) skulle da ukens avdeling gjøre det. Her jeg jobber nå deler alle på ansvaret, og det går som regel greit. Man har med seg matpakke. Anonymkode: a1875...39e 1
altflyter Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 Wow. Bare wow. Matpakke er meget vanlig 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d "Man" spiser ikke varm lunsj i Norge, nei. I Norge er det helt normalt å ikke spise varm lunsj, faktisk er det mer unormalt med varm lunsj enn med helt vanlig nistepakke. Nemmendakar, da, så fælt å måtte rydde etter seg og ta ut av oppvaskmaskinen.. Voks opp. Anonymkode: a1875...39e 18
exictence Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør andre som jobber ved flotte kontorer- med få ansatte og ingen kantine eller «kjøkkenansatt»? Spiser matpakke, laver lunsj selv. Sitat Ser for meg at gjengangere tar ut av oppvaskmaskinen? En forventer jo ikke å måtte gjøre «husarbeid» både hjemme og på jobb..! Anonymkode: 50d01...60d Hvis du vasker opp etter deg, så kan du sikkert slippe for å ta ut av oppvaskemaskinen når du ikke bruker den. Det gjør jeg. Jeg tenker litt som deg med at det lett blir noen gjengangere som alltid gjør det, mens noen omtrent aldri gjør det. Og det er litt irriterende. På jobb vil jeg bruke tiden på noe annet enn husarbeid, ja. Derfor rydder jeg alltid opp etter meg, bruker verken kaffemaskinen, kopper og service, men har alt jeg spiser og drikker med meg hjemmenfra. Endret 2. november 2017 av exictence
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d Herlighet
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Matpakke høres merkelig ut. Man spiser da varm lunch. Får kjøpe ute take away hver dag, da. Orker heller ikke å drive husarbeid hjemme OG på jobb. Får holde med hjemme! Anonymkode: 50d01...60d Matpakke er temmelig vanlig i Norge, men om du har råd til å dra ut å spise hver dag så er det selvfølgelig helt opp til deg. Det er helt valgfritt hva man vil ha til lunsj, ingen tvinger deg til å ta med brødskive med brunost... Anonymkode: 8fc5e...f00 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #19 Skrevet 2. november 2017 Hvor flott er egentlig det kontoret ditt når dere ikke har egen kokk og oppvaskhjelp engang? Anonymkode: 28acb...1a8 3
reinsdyret Skrevet 2. november 2017 #20 Skrevet 2. november 2017 Tjener du mye, kan du jo leie inn en personlig assistent som kan ordne med mat for deg. Bortsett fra det, så trodde jeg at matpakke var vanlig for alle samfunnslag i Norge. Har du lyst på en mer fancy matpakke, kan du lage salat eller ta med middagsrester. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå