Gelica Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Er det noen som har erfaring med oppskriftsbøker når man vil endre til lavkarbokost? Har du erfaringer med lavkarbo? Del gjerne erfaringene dine om du vil :-)
Pringle Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Jeg har spist lavkarbo, og jeg har ikke brukt noen spesielle oppskrifter. Bare redusert mengden stivelse og sukker. Mer pålegg, mindre brød, mer kjøtt/fisk, mindre potet/ris. Det spilte forresten ingen rolle verken for metthetsfølelsen min eller hvor lett det var å kontrollere vekta - etter at jeg gikk ned i vekt har jeg gjeninnført mer karbohydrat, og det fungerer strålende. Det som "virker" for meg, er å spise jevnlig, næringsrikt, variert, verken for mye eller for lite av noe, mat man liker, og ikke være redd for mat.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 47 minutter siden, Gelica skrev: Er det noen som har erfaring med oppskriftsbøker når man vil endre til lavkarbokost? Har du erfaringer med lavkarbo? Del gjerne erfaringene dine om du vil :-) Sjekk lavkarbo.no eller ketose.no Anonymkode: d1842...915
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Ikke bøker, men jeg er veldig glad i enkelte blogger for å få inspirasjon. Som for eksempel lesscarbs.se og paleoskafferiet.se (er paleo så inneholder litt mer høykarbo i enkelte oppskrifter, men det kan lett justeres/endres på) Ellers er det slik at jeg ofte googler om det er noe spesielt jeg vil ha og trenger inspo til hvordan jeg skal gjøre det om til lavkarbo Men sånn til daglig så trenger jeg svært lite oppskrifter. Kutt ut pasta, ris, poteter, matvarer med mel og sukker osv. Ellers er det jo bare å fylle på med «lovlige» grønnsaker, salat osv ved siden av rent kjøtt og fettkilder Anonymkode: c6161...697
SnoopyBoy Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 (endret) På 2.11.2017 den 8.52, Gelica skrev: Er det noen som har erfaring med oppskriftsbøker når man vil endre til lavkarbokost? Har du erfaringer med lavkarbo? Del gjerne erfaringene dine om du vil :-) Du sier ingen ting om grunnen til at du vil starte å spise et lavkarbo kosthold. Er det fordi du vil gå ned i vekt eller på grunn av helseeffektene? Om du ønsker å gå ned i vekt, vil jeg anbefale deg en bok som heter 5:2 dietten (du behøver for all del ikke å følge denne dietten. Mange er negative til dette, og det forstår jeg siden det er annerledes fra den tradisjonelle måte å slanke seg på) Uavhengig om du bruker denne dietten eller ikke, finnes det mange gode, enkle og rimlige oppskrifter på lav karbo. Min erfaring etter å ha levd lavkarbo, er ikke positiv. Etter å ha levd slik et halvt års tid, gikk jeg lei. Jeg begynte å spise normal høykarbo. Da la jeg på meg masse. Grunnen til dette vet jeg ikke. Det er ikke noe som fungerer for all. Men prøv det ut. Kanskje det fungerer for deg, og at du trives med det. Det viktigste er å finne noe du trives med, som du kan gjøre over en lengere tid. Lykke til 😀 Endret 4. november 2017 av sofelus Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Skrevet 4. november 2017 48 minutter siden, sofelus skrev: Du sier ingen ting om grunnen til at du vil starte å spise et lavkarbo kosthold. Er det fordi du vil gå ned i vekt eller på grunn av helseeffektene? Om du ønsker å gå ned i vekt, vil jeg anbefale deg en bok som heter 5:2 dietten (du behøver for all del ikke å følge denne dietten. Mange er negative til dette, og det forstår jeg siden det er annerledes fra den tradisjonelle måte å slanke seg på) Uavhengig om du bruker denne dietten eller ikke, finnes det mange gode, enkle og rimlige oppskrifter på lav karbo. Min erfaring etter å ha levd lavkarbo, er ikke positiv. Etter å ha levd slik et halvt års tid, gikk jeg lei. Jeg begynte å spise normal høykarbo. Da la jeg på meg masse. Grunnen til dette vet jeg ikke. Det er ikke noe som fungerer for all. Men prøv det ut. Kanskje det fungerer for deg, og at du trives med det. Det viktigste er å finne noe du trives med, som du kan gjøre over en lengere tid. Lykke til 😀 Ok om du endrer avataren din, slik at du ikke fremstår som en ren kopi av Yvonne her inne. Anonymkode: 1591f...a85
SnoopyBoy Skrevet 4. november 2017 #7 Skrevet 4. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok om du endrer avataren din, slik at du ikke fremstår som en ren kopi av Yvonne her inne. Anonymkode: 1591f...a85 Det var en unødvendig kommentar. Yvonne, hvem er det? Jeg har vært medlem i 3 måneder.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, sofelus skrev: Det var en unødvendig kommentar. Yvonne, hvem er det? Jeg har vært medlem i 3 måneder. En moderator som også har Hello Kitty som avatar. Men hennes avatar er uansett forskjellig fra din. Anonymkode: 04251...657
SnoopyBoy Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En moderator som også har Hello Kitty som avatar. Men hennes avatar er uansett forskjellig fra din. Anonymkode: 04251...657 Det er bra avatarene våres ikke er helt like da. Nei, det var ingen hensikt å herme etter noen. Er det en regel på at det er feil her inne. Burde jeg endre det?
SnoopyBoy Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, sofelus skrev: Det er bra avatarene våres ikke er helt like da. Nei, det var ingen hensikt å herme etter noen. Er det en regel på at det er feil her inne. Burde jeg endre det? Regel ( anførselstegn)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Jeg synes ikke det er nødvendig å endre avatar, og meg bekjent er det ingen regel som krever at du skal gjøre det heller. Men jeg ser du allerede har skiftet uansett, den du har nå er søt den også Anonymkode: 04251...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå