Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jobber. Neste uke blir jeg mest sannsynlig sakt opp pga økonomi i butikken i den ene jobben. Det rammer flere. Hvordan blir det med dagpenger når jeg har to jobber? 

Jeg er avhengig av pengene fra denne jobben og ser ikke hvordan jeg skal løse det hvis jeg ikke har rett på dagpenger. 

Anonymkode: bd7ca...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger er et minimum å leve på, så om du allerede har en jobb, er det nok ikke mange kronene du får. Hvis du blir oppsagt, har du normalt sett rett på aap, men aner ikke hvordan det fungerer når man har flere jobber. Kan du ikke ringe nav og spørre?

Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Dagpenger er et minimum å leve på, så om du allerede har en jobb, er det nok ikke mange kronene du får. Hvis du blir oppsagt, har du normalt sett rett på aap, men aner ikke hvordan det fungerer når man har flere jobber. Kan du ikke ringe nav og spørre?

AAP er for syke, for å avklare restarbeidsevnen. Ikke for friske arbeidsledige. 

Anonymkode: 5e76f...3ba

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Å komme i kontakt med mennesker hos nav som kan svare på mitt spørsmål har jeg prøvd. Pratet med tre stykker løpet av uken og blir sendt videre. Uten svar eller noen som tar tlf. Derfor spør jeg her inne. 

Jeg har spurt i andre forum også. 

Hi 

Anonymkode: bd7ca...e60

Skrevet

Dersom din arbeidstid blir redusert med minst 50% om du mister denne jobben, og du har tjent minst 140 451 kr i 2016 eller 280 902 kr i siste 3 år kan du ha rett på dagpenger. 

Om du f.eks jobber i en 50%stilling og en 30% stilling vil du dermed ikke ha rett på dagpenger om du mistet 30% stillingen fordi da ville ikke din arbeidstid være redusert med 50%. 50% av din arbeidstid på 80% er jo 40%.. Om du derimot mister 50% jobben blir arbeidstiden redusert med over 50% og du kan ha rett på dagpenger.. 

Det er ingen som kan svare på om du vil få dagpenger om du ringer. Du må sende søknad for å få vurdert din rett.

Anonymkode: f3385...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...