AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg er så lei klesvask og bretting og sortering og alt det der. Jeg har tre barn som begynner å bli gamle nok til å legge eget tøy på plass og en mann som definitivt er gammel nok. Jeg har lyst på en form for system hvor alle har sin egen boks/kurv til nyvasket tøy og så kan jeg brette og sortere mens jeg tar klærne av tørkestativet og så tar eieren av boksen selv med seg denne opp til skap og skuffer. Jeg har bare to problemer: Det ene er at det må være billig. Vi har ikke råd til noe dyre greier dessverre. Det andre er at vi ikke har noe vaskerom. Vi har vaskemaskin på det ene badet og der er det akkurat plass til to kleskurver slik at vi får sortert skittent tøy litt. Klærne tørkes på stativ i kjellerstua. Kjellerstua er i daglig bruk så et evt klessorteringssystem må derfor se pent ut og i tillegg ta liten plass. Noen som har forslag? Anonymkode: 6222a...94c 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Billige plastbokser fra Ikea som kan settes inni hverandre når de ikke er i bruk? Anonymkode: 58132...442 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 F.eks samla kasse http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/10797/?sorting=price Anonymkode: 58132...442 1
Nuith Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Vi bruker plastbokser fra Europris, men IKEA er sikkert like fine. 45 liters plastbokser til sortering. Hvis tørkestativet står i kjellerstua, så kan du jo sette sorteringseskene der også - sett navn på hver eske, rydd fra tørkestativet ned i rett eske, og gi ungene beskjed om å gå i kjellerstua og hente klærne sine. Eventuelt kan du bære eskene opp på rommet deres og sette på hver persons seng, men uten å rydde inn i skuffer og skap for dem. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Hva med sånne sammenbrettbare kasser? De ser gjerne ikke så pene ut, men de tar iallefall liten plass når de ikke er i bruk. Eller kanskje sånn kurvstativ? Anonymkode: f8dd7...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Hvorfor skal du måtte brette for dem? Dump rene klær ubrettet i en kurv på rommet deres, eller gi beskjed om at nå må folk hente klærne sine fra stativet. Anonymkode: e6fb6...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Jeg bruker kurvstativ, en kurv til hver. Anonymkode: d44cc...166 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Legg hver enkelts tøy i en slik (den kan foldes sammen til en flat (ca 3 cm tykk) sylinder når den ikke er i brukhttp://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80099224/ Det er jo egentlig en skittentøyskurv, men kan jo brukes til rent tøy i steden. Anonymkode: 58132...442 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legg hver enkelts tøy i en slik (den kan foldes sammen til en flat (ca 6 cm tykk) sylinder når den ikke er i brukhttp://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80099224/ Det er jo egentlig en skittentøyskurv, men kan jo brukes til rent tøy i steden. Anonymkode: 58132...442 rettet Anonymkode: 58132...442 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Jeg er enig i at de andre familiemedlemmene kan brette tøyet sitt selv, og i tillegg bør de hjelpe til med å henge opp tøy og å plukke ned tørt tøy fra stativet. I tillegg bør de som er store nok til det, bidra med tøyvaskingen Anonymkode: 58132...442 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 Evt slike http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10327979/ " Praktisk, frittstående oppbevaringspose hvor du kan gjemme alt fra leker og sportsutstyr til skittentøy. Enkelt for barnet ditt å løfte og flytte på, siden den har utskjærte håndtak på hver side. Press den sammen for å spare plass når den ikke brukes. Vedlikeholdsråd Håndvask, maks 30°C. " Anonymkode: 58132...442
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Her er absolutt billigste alternativ. Koster kr 29,- pr stk, og kan slås sammen når den ikke er i bruk. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70118968/ Anonymkode: 58132...442
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 Ellers har du også disse romslige kurvene som kan stables oppi hverandre, til kr 49,- http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20167744/ Anonymkode: 58132...442
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 For flere alternativer fra Ikea, se her http://www.ikea.com/no/no/search/?query=Tøyvask+og+rengjøring&sorting=price Anonymkode: 58132...442
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 Jeg er mer bekymret for at du tørker klær i kjelleren. Håper du har god ventilering i tillegg til god nok temperatur der du tørker klørne, slik at du unngår muggvekst! Anonymkode: e1130...da8 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er mer bekymret for at du tørker klær i kjelleren. Håper du har god ventilering i tillegg til god nok temperatur der du tørker klørne, slik at du unngår muggvekst! Anonymkode: e1130...da8 Det har du rett i. I tillegg kan det være smart å bruke en avfukter når man tørker tøy. Anonymkode: 58132...442 1
Gjest Coolaid Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei klesvask og bretting og sortering og alt det der. Jeg har tre barn som begynner å bli gamle nok til å legge eget tøy på plass og en mann som definitivt er gammel nok. Jeg har lyst på en form for system hvor alle har sin egen boks/kurv til nyvasket tøy og så kan jeg brette og sortere mens jeg tar klærne av tørkestativet og så tar eieren av boksen selv med seg denne opp til skap og skuffer. Jeg har bare to problemer: Det ene er at det må være billig. Vi har ikke råd til noe dyre greier dessverre. Det andre er at vi ikke har noe vaskerom. Vi har vaskemaskin på det ene badet og der er det akkurat plass til to kleskurver slik at vi får sortert skittent tøy litt. Klærne tørkes på stativ i kjellerstua. Kjellerstua er i daglig bruk så et evt klessorteringssystem må derfor se pent ut og i tillegg ta liten plass. Noen som har forslag? Anonymkode: 6222a...94c Dette er grei skuring: Du henter inn alle klærne. Hvert menneske får en ikea pose (sånn blå som tåler mye). Du legger oppi ikea posene og personene, altså barna, du og din mann bretter hvert sitt tøy og legger det på plass. Ikea posenen balles sammen og tar opp null plass et eller annet lurt sted. Du kan også gjøre det sammen men kjøpe fire Sortera (kommer i to størrelser) som stables oppå hverandre. Så henter alle i familien det rene tøyet sitt og bretter det. Barn kan brette klær litt ut i barnehagealder - i begynnelsen får de veiledning. Hjemme hos oss vasker jeg alt og deler ut tøyet. Så fikser alle sitt eget tøy på plass. Flott læring fra de var små Hvor gamle er barna? Endret 2. november 2017 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei klesvask og bretting og sortering og alt det der. Jeg har tre barn som begynner å bli gamle nok til å legge eget tøy på plass og en mann som definitivt er gammel nok. Jeg har lyst på en form for system hvor alle har sin egen boks/kurv til nyvasket tøy og så kan jeg brette og sortere mens jeg tar klærne av tørkestativet og så tar eieren av boksen selv med seg denne opp til skap og skuffer. Jeg har bare to problemer: Det ene er at det må være billig. Vi har ikke råd til noe dyre greier dessverre. Det andre er at vi ikke har noe vaskerom. Vi har vaskemaskin på det ene badet og der er det akkurat plass til to kleskurver slik at vi får sortert skittent tøy litt. Klærne tørkes på stativ i kjellerstua. Kjellerstua er i daglig bruk så et evt klessorteringssystem må derfor se pent ut og i tillegg ta liten plass. Noen som har forslag? Anonymkode: 6222a...94c Hvorfor trenger du bokser? Brett klærne som vanlig, så legger du det fortløpende i hver sin bunke på f.eks bordet (regner med du har et bord i rommet.) Når du er ferdig gir du bare beskjed om at nå kan klærne hentes og legges på plass. Hvorfor lage mer styr enn det det er? Det blir et større arbeid om du i tillegg til klærne også skal finne et system for alle kassene når de ikke er i bruk. Forøvrig enig med AB om klestørking i kjelleren. Ikke bra. Anonymkode: e1130...da8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå