AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Prisene raser, hvor lenge bør man vente med å kjøpe bolig nå? 3 måneder, et halvt år, 1 år, 3 år? Anonymkode: 822c0...33e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Prisene raser ikke, i Oslo så går fine boliger fortsatt godt over takst. Har en kompis som skal kjøpe der nå, og alle leiligheter han har sett på, går ca 500 000 over takst. Og jeg bor i Drammen, og her øker boligprisene sakte men sikkert. Anonymkode: c95dd...c35 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Tror ikke det lønner seg å vente, det gjorde jeg en gang. Trodde prisene ville synke men det gjorde det ikke. Jeg bor i utkanten av Oslo og her blir det meste solgt under takst. Anonymkode: a5c28...db2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Prisene raser da ikke. Generelt sett er prisene litt lavere på denne tiden av året, men det tar seg opp igjen til våren. Jeg ville kjøpt før april i alle fall, for da starter det skikkelig igjen. Jeg bor 20 minutter sør for Oslo, og her går veldig mye over prisantydning. Kjenner noen som kjøpte leilighet i juni og solgte den igjen i oktober for nesten 100.000 mer (fra 2,5 mill til 2,6 mill) Anonymkode: dde33...f95
prt90 Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Prisene raser ikke, i Oslo så går fine boliger fortsatt godt over takst. Har en kompis som skal kjøpe der nå, og alle leiligheter han har sett på, går ca 500 000 over takst. Og jeg bor i Drammen, og her øker boligprisene sakte men sikkert. Anonymkode: c95dd...c35 Om noe går over eller under takst sier jo ingenting om prisene stiger eller synker. Ettersom takst/prisantydning bare et tall megleren har funnet på, så sier bare noe om megleren har satt taksten for høyt eller for lavt.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Skrevet 4. november 2017 Prisene flater vel mer ut enn at de raser. Du kan like godt kjøpe nå om du trenger boligen nå. De pengene du kaster ut av vinduet i husleie kan du heller betale ned på lånet ditt og "spare" på den måten. Boligprisene vil som regel stige om du ser for deg å eie boligen i min. 5 år. Du kan få bolig til god pris nå. I Trondheim går det veldig lite boliger nå (har det fra ei meglervenninne som ikke har solgt en eneste bolig i oktober). Du kan være heldig å få boligen under prisantydning om selger er desperat etter å bli kvitt boligen. Anonymkode: bc62e...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå