Gå til innhold

Varsellampe på fryseboksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I dag har vi vært i sverige og stor handlet. Fryseboksen ble helt full. Etter 2-3 timer ser jeg at varsellampen har begynt å lyse. Hva betyr det??? Har det blitt for mye varer i fryseren? Må jeg ta ut noe? Mens vi la inn varene så har  frysedøren vært åpent i ca 10-12 minutter.

Hvilket nr skal den "hjulen" stå på? Den pleier å stå på mellom 3 og 4. Men når varsellampen begynte å lyse så prøvde jeg å røre litt på det hjulet og nå står den på 3. Da ble varsellampen slått av.  Hva skal jeg gjøre??

20171102_012406.jpg

Anonymkode: 4a062...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med varsellampen sa ifra om at temperaturen i fryseren var for høy over for langt tid, siden døra sto oppe så lenge og dere la i så mye varer. Det du gjorde ved å skru på hjulet var i praksis å fortelle fryseboksen at den ikke trengte å jobbe så hardt, du har jo nesten skrudd effekten helt av. Skru den tilbake der den var, eller enda høyere. Det trengs mye effekt for å fryse inn masse varer, og det lure er å sette på innfrysingsfunksjonen før dere drar og handler så fryseren er forberedt på all den nye maten. Og ikke la lokket stå åpent mens dere går til og fra, jobb effektivt og lukk lokket mellom hver runde om dere ikke får lagt inn alt på en gang. 

Anonymkode: 8b723...b0c

• Liker 1
Skrevet

En fryseboks har en maxgrense på innfrysningskapasitet. Min fryseboks har en grense på 24 kg.
Hvor mange kilo ufrosset mat  la dere  i fryseboksen?
Det kan være lurt å oppbevare noe av de matvarene som er ufrosset i kjøleskapet, og fryse det senere.

En fryser kan også bli ødelagt av at man prøver å fryse mer antall kg enn den innfrysningskapasiteten som fryseboksen har. Innfrysningskapasiteten bruker å stå spesifisert på en klistrelapp som er festet på utsiden av fryseboksen.

Anonymkode: 1bf05...bd4

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke en quick-frys- funksjon (egen knapp) på fryseboksen? Om du har dette, slå den på.

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med varsellampen sa ifra om at temperaturen i fryseren var for høy over for langt tid, siden døra sto oppe så lenge og dere la i så mye varer. Det du gjorde ved å skru på hjulet var i praksis å fortelle fryseboksen at den ikke trengte å jobbe så hardt, du har jo nesten skrudd effekten helt av. Skru den tilbake der den var, eller enda høyere. Det trengs mye effekt for å fryse inn masse varer, og det lure er å sette på innfrysingsfunksjonen før dere drar og handler så fryseren er forberedt på all den nye maten. Og ikke la lokket stå åpent mens dere går til og fra, jobb effektivt og lukk lokket mellom hver runde om dere ikke får lagt inn alt på en gang. 

Anonymkode: 8b723...b0c

Takk for svaret.  Når jeg setter den på 5 eller 6 da lyser varsellampen igjen. Fra 1 til 3 lyser den ikke. Skal jeg sette den på 6 og bare la varsellampen lyse?

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret.  Når jeg setter den på 5 eller 6 da lyser varsellampen igjen. Fra 1 til 3 lyser den ikke. Skal jeg sette den på 6 og bare la varsellampen lyse?

Ts

Ja.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja. Lampen skrur seg av når det er kaldt nok. 

Anonymkode: 8e934...8f9

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Takk :-) da står den på 6

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Lampen skrur seg av når det er kaldt nok. 

Anonymkode: 8e934...8f9

Takk :-) da står den på 6

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke en quick-frys- funksjon (egen knapp) på fryseboksen? Om du har dette, slå den på.

Nei tror ikke det. Hvor pleier den knappen å være? Kan sjekke.

Ts

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det. Hvor pleier den knappen å være? Kan sjekke.

Ts

Den pleier å være i nærheten av der du skrur for å justere effekten og der lysene er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...