AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg har jobbet i alle år og nå 51. Nå skal jeg etter råd fra lege og nav bort fra jobben jeg har. Er sykmeldt nå, da det vil ta tid for meg å kunne jobbe igjen. Hvis jeg havner over på aap og praksisplasser. Taes det da hensyn til hva jeg hat jobbet meg tidligere? Evt hvor er det vanlig å få praksis blandt normale folk? Hva skjer om nav tilbyr meg en praksis hvor jeg kanskje mistrives og arb.giver tilbyr meg jobb. Hva hvis jeg da sier nei til den jobben? Som dere sikkert skjønner er dette ett helt nytt felt for meg og jeg kan lite pm dette. Anonymkode: d4d0e...2d6
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Jeg har jobbet i alle år og nå 51. Nå skal jeg etter råd fra lege og nav bort fra jobben jeg har. Er sykmeldt nå, da det vil ta tid for meg å kunne jobbe igjen. Hvis jeg havner over på aap og praksisplasser. Taes det da hensyn til hva jeg hat jobbet meg tidligere? Evt hvor er det vanlig å få praksis blandt normale folk? Hva mener du med normale folk? Hvis du kan jobbe med det samme som før vil det være mer naturlig å gå over i en tilrettelagt stilling enn en praksisplass. Hva de krever av deg, og hva de gir deg varierer veldig fra kommune til kommune og skasbehandler til saksbehandler. Selv om man f.eks har mastergrad kan man måtte ta praksisplass i f.eks en kantine. Hva skjer om nav tilbyr meg en praksis hvor jeg kanskje mistrives og arb.giver tilbyr meg jobb. Hva hvis jeg da sier nei til den jobben? Som hovedregel må man takke ja til de jobber man blir tilbudt, uansett hva slags stønad man mottar. Mange unge "navere" takker ja til jobb, for så å si opp etter en måned hvis de ikke trives. Så går de tilbake til Nav som etterkommer ønskene deres om andre jobber. Som dere sikkert skjønner er dette ett helt nytt felt for meg og jeg kan lite pm dette.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Regner med normale personer er personer som ikke også er i evt praksis som henne selv. De fleste blir som regel ikke tilbudt jobb av praksisplassen, noen bedrifter utnytter billig/ gratis arbeidskraft fra nav Om du har en grei saksbehandler så vil du ikke bli satt i en jobb du mistrives i. Anonymkode: 82a32...2bb
tussi84 Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Under aap setter man gjerne opp en profil vedr hva man ønsker å jobbe med, også blir dette vurdert opp mot kvalifikasjoner, tilbud på det i markedet, om det lar seg tilrettelegge, og ikke minst om dette er et arbeid du kanskje kan klare. Jeg sier kanskje fordi du vet ikke nøyaktig om du klarer den type arbeid før du har prøvd. Du har absolutt lov til å si nei på en praksis plass så lenge du har prøvd først hvis du finner ut at du feks mistrives, eller du feks blir dårlig av den type oppgaver. Jeg ble utplassert i en kantine engang. Trivelige mennesker, men det var feil sted for meg fordi jeg sliter med praktiske ting blandt annet. Samtidig hadde jeg ingen intr for matlaging og servering .Jeg visste egentlig på forhånd at det ville fungere dårlig men jeg ville all like vel prøve fordi jeg var intr å vise at jeg ønsket å komme tilbake til arbeidslivet igjen den gangen. Jeg var redd for å miste pengene om jeg ikke ble på et sted jeg ikke følte at jeg mestret men veilederen min sa at målet er å få deg inn et sted som ikke gjør deg dårlige. Målet er å finne en arbeidsplass du trives med med dine forutsetninger som du kan lykkes i. Jeg mistet derfor aldri penger. Det er sjeldent nav egentlig kan stanse penger. Da skal det bevises at du ikke er syk, at du er ferdig utredet eller lignede. Da får du varsel om det også på forhånd. Er du derimot på sosial stønad så stopper de pengene for alt mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå