Gå til innhold

Finner posten adressen om man ikke har gateadresse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende ett brev, men jeg har kun navn og postnommer, ikke gateadresse. Kommer da brevet frem?

Anonymkode: b50db...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, herremann said:

Nei

Takk. 

TS

Skrevet

Kan du ikke bare søke opp gateadressen til personen selv?

Anonymkode: a6ae4...519

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan du ikke bare søke opp gateadressen til personen selv?

Nei, adressen kommer ikke opp når jeg søker hos posten. 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, adressen kommer ikke opp når jeg søker hos posten. 

TS

Prøv med google søk på personen eller bedriften du skal sende til, eller 1881.

Skrevet

Hva slags brev er det? Er det viktig?

Du kan ikke få adresse via familiemedlemmer? 

Anonymkode: 0fa4c...f2a

Skrevet

Det kan hende at brevet kommer fram, posten gjør som oftest sitt beste for å få det til. Det krever mer manuelt arbeid, så det kommer nok fram senere enn det vanligvis gjør. Det skader jo ikke å prøve, det verste som kan skje er at du har kastet bort 13 kroner. 

• Liker 1
Skrevet

Kom til å tenke på at dersom mottager har endra navn vil brevet ikke komme frem, du bør da skrive ditt navn på slik at det kommer i retur.

Skrevet
7 minutes ago, Gremlin said:

Det kan hende at brevet kommer fram, posten gjør som oftest sitt beste for å få det til. Det krever mer manuelt arbeid, så det kommer nok fram senere enn det vanligvis gjør. Det skader jo ikke å prøve, det verste som kan skje er at du har kastet bort 13 kroner. 

Ja, skal gi det et forsøk også skriver jeg navnet mitt bakpå slik jeg finner ut om det ikke kommer frem. 

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Kom til å tenke på at dersom mottager har endra navn vil brevet ikke komme frem, du bør da skrive ditt navn på slik at det kommer i retur.

Personen har nok ikke endret navn. Skal skrive navnet mitt bakpå slik det kommer i retur. 

TS

Skrevet
9 minutes ago, Gremlin said:

hah, dette er svada fra ende til annen.
jeg jobba med post i butikk i 5 år da jeg studerte ved NTNU og vet godt hvor latterlig lite posten faktisk prøver.

Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Prøv med google søk på personen eller bedriften du skal sende til, eller 1881.

Takk, har prøvd og finner ikke noe mer enn postnummeret. 

TS

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Personen har nok ikke endret navn. Skal skrive navnet mitt bakpå slik det kommer i retur. 

TS

Er du sikker på det? Hvorfor er det så om å gjøre å sende et brev til noen du ikke har adressen til?

Skrevet
Akkurat nå, herremann skrev:

jeg jobba med post i butikk i 5 år da jeg studerte ved NTNU og vet godt hvor latterlig lite posten faktisk prøver.

Jeg har jobba i post i butikk i 6 og jeg også, og jeg har andre opplevelser. Her om dagen mottok jeg et brev noen hadde sendt til min gamle adresse, og der er det tre år siden jeg bodde. Brevet havnet da hos ubesørgeligavdelingen der de fant ut hva min nye adresse er, og sendte det dit. Uansett er poenget mitt at selv om det er en mulighet for at det ikke kommer fram skader det ikke å prøve. 

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal sende ett brev, men jeg har kun navn og postnommer, ikke gateadresse. Kommer da brevet frem?

Det gjorde det da jeg var yngre (som ikke er lenge siden), men der jeg bodde hadde vi ikke engang gateadresse. Bodde ca. 500 mennesker der, så postdamen var ganske vidunderlig for å si det sånn. 

Anonymkode: dc655...883

Skrevet

Det er ikke alle som har gateadresse.

Anonymkode: a1cb1...428

• Liker 3
Skrevet

Det er sant som AB over meg sier. Det er ikke alle som har gateadresse, det kommer an på hvor man bor. Her vi bor fikk vi ikke gateadresse før for et par år siden, da brukte vi bare navn og postnummer/poststed før den tid.

Jeg hadde bare prøvd jeg, hvis jeg var deg. Pass på å skriv returadresse bak, så vet du iallefall om det kommer frem eller ikke.

Anonymkode: b5863...481

• Liker 1
Skrevet

Om personen bor på et stort sted og/eller har et vanlig navn kan det bli vanskelig. Men jo mindre sted og jo mer uvanlig navn jo større er sjansen for at brevet kommer frem. 

Anonymkode: af167...732

Skrevet

Postvesenet vil prøve, men er ingen garanti

Skrevet
17 timer siden, herremann skrev:

Om du jobba med post i butikk i 5 år så er jo du tydeligvis en av de som ikke prøver da. 

Jeg har vært leder i post i butikk i Oslo, å der gjorde vi det vi kunne for å finne ut av feilsendte pakker. Vi sporet opp personen som skulle ha pakken og avtalte evt ny adresse den skulle videresendes til (mot gebyr om feiladressering var kundens feil). 

Anonymkode: 68d3a...ee6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...