Gå til innhold

Erfaring med Cymbalta, Aurorax eller Brintellix?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen her erfaring med Cymbalta, Aurorax eller Brintellix? Må starte på antidep mot alvorlig angst, som jeg har hatt i flere år - og ikke bedret hos psykolog 

Anonymkode: 4c381...415

Skrevet

Prøvde selv å få cymbalta men det skrives ikke ut i Norge på blå resept mot angst/depresjon, men til mennesker med kroniske smerter. 

Det eneste som har hjulpet for meg har vært snri mot angst/depresjon. Så jeg er absolutt overbevist om at enkelte har lavere serotonin enn andre. Føler jeg kan være meg selv uten sykdommen på medisiner. Begynte på medisiner igjen i august og er bedre men ikke hundre prosent fri  for angst enda. Å være på gråten hele tiden ble raskt bedre så det var deilig. Går på efexor.

Anonymkode: adc68...178

• Hjerte 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har noen her erfaring med Cymbalta, Aurorax eller Brintellix? Må starte på antidep mot alvorlig angst, som jeg har hatt i flere år - og ikke bedret hos psykolog 

Anonymkode: 4c381...415

Hvorfor akkurat disse tre? Har du prøvd mye annet før kanskje? Jeg har prøvd selv følgende;cipralex, cipramil, zoloft, tolvon, cymbalta, efexor, aurorix, og brintellix. Nå går jeg på brintellix. Jeg lider av generalisert angstlidelse og depresjon. Har ellers  gått mye på cipralex. Om du har prøvd mye annet før tror jeg cymbalta er den som kanskje vil være best for angsten din, siden det er et snri. Mange rapporterer at de ikke har den helt store virkningen på angst på brintellix sammenlignet med de andre ssriene, men det vil jo alltids være noe indivduelt. Jeg merker ikke store forskjellen, men vet ikke om de hjelper meg noe særlig med gaden min uansett. De hjelper meg mer med depresjonen. Jeg er mer fornøyd på brintellix enn på cipralex. Det påvirker heller ikke libidoet, er bedre for de kognitive funksjonene, jeg sover noe bedre. Så om det med libidoet er veldig viktig for deg, er brintellix absolutt noe å vurdere også. 

Om du ikke har prøvd noe som helst er efexor et godt snri mot angst etter manges opplevelse. Den får du også på blåresept.

Anonymkode: 46009...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...