Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Skal søke en butikksjef stilling (klesbutikk), og må innrømme det er en perfekt stilling med tanke på flere faktorer, og at jeg har VELDIG lyst på den stilling. 

Det er en elektronisk søknad, så det jeg lurer på kan jeg sende en elektronisk søknad og så går jeg innom butikken også å levere inn søknaden personlig? Eller blir det for mye? 

Tenkte å bare levere den personlig, men er redd at den fort kan rotes bort... 

Anonymkode: 8ab8f...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den skal leveres elektronisk så skal den det. Du må søke bare en gang.

Men du kan gå innom og snakke med nåværende leder før du søker. 

Anonymkode: 26bae...238

Skrevet

Du bør absolutt IKKE gå innom og levere papirsøknad, når de ber om elektronisk, nei. Hva skal de med papirsøknaden din? Den kommer til å gå rett i bosset, de har den jo elektronisk, og grunnen til at man vil ha det elektronisk er at man IKKE vil ha papirer man må holde styr på og oppbevare. Du kommer bare til å fremstå som hun dusten som ikke klarer følge enkle instruksjoner og som er til bry. 

Anonymkode: 77098...3c0

• Liker 1
Skrevet

Hvis instruksen er å levere søknad elektronisk og du insisterer med å komme med den på papir, så ville jeg tenkt at du ikke klarte å følge enkle instruksjoner. At du er en sånn som gjør det du mener er best uavhengig av hva sjefen har gitt beskjed om. Eller at du var så lite teknisk anlagt at du ikke klarte levere søknaden elektronisk. Og det er jo ikke akkurat positivt noen av delene. 

Bes det om elektronisk søknad leverer du en elektronisk søknad. Da viser du at du både har lest utlysningen skikkelig og at du kan følge instruksjoner. 

Hvis du vil skille deg ut kan du stikke innom å snakke med daglig leder før du søker, men vær klar over at det kan slå begge veger. Noen synes det er positivt, og man blir husket. Andre synes det er masete med folk som kommer innom og "forstyrrer". Det er jo et veldig kjent råd å ringe eller stikke innom for å bli husket, men hvis 30 ivrige søkere skal troppe opp på kontoret til en sjef hver uke for å snakke om en utlyst jobb så skjønner jeg hvis sjefen blir lei og. Husk hvertfall å ha noen GODE spørsmål klare. Det må ikke være ting som står i søknadsteksten eller som er lett å finne ut av selv.

Anonymkode: 573e2...02c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...