AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Jeg skal søke sosialt arbeid til neste år, og gleder meg veldig. Jeg har veldig lyst til å jobbe med mennesker, og ser for meg en krevende men svært spennende hverdag Men sosionom er jo så bredt, og jeg vet at sosionomer jobber i barnevernet, på NAV, på noen skoler, innenfor rus, men hver eneste person jeg har møtt som er sosionom jobber på et "nytt" sted for meg, og det virker som det varierer veldig på lønningene. Så alle sosionomer der ute Hvor jobber dere, og hva har dere utbetalt etter skatt? Skriv gjerne som anonym hvis dere ikke vil utgi det med brukernavn. Er ikke interessert i andre sin lønn, men heller hva jeg kan forvente å tjene etter fullført bachelorgrad. Har lyst å gå på master etterhvert, men et sted må man jo starte? Anonymkode: cbe16...ff5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Hei 😊 Er ikke utdannet sosionom, men i likhet med deg er det drømmestdiet og skal søke meg inn neste år. Hvilken skole tenker du å søke på? 😊 Anonymkode: 77f78...44f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Familievernkontor, kr 530.000,- Anonymkode: 3b8e0...dc1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Sykehus. 460.000,- Anonymkode: e8d67...046
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Offentlig administrasjon 490.000,- Anonymkode: 6e965...c48
Siri_H Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Har jobbet flere steder og har hatt følende årslønn (noen er jo for noen år siden da) NAV saksbehandler ca. 400 000 i året. Kriminalomsorgen, prosjektleder ca. 430 000 i året SFO leder 550 000 i året (ikke alle kommuner godkjenner sosionom som utdanning "nok" til SFO leder, men min kommune gjør det. Andre kommuner kan kreve pedagogisk utdanning). Har også arbeidet som miljøterapeut i rusbehandling, i bolig for psykisk utviklingshemmede og ved psykiatrisk avdeling på sykehus. Disse har vært tilleggs jobber hvor jeg ikke har jobbet fullt så årslønn vet jeg ikke helt der.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 13 timer siden, Siri_H skrev: Har jobbet flere steder og har hatt følende årslønn (noen er jo for noen år siden da) NAV saksbehandler ca. 400 000 i året. Kriminalomsorgen, prosjektleder ca. 430 000 i året SFO leder 550 000 i året (ikke alle kommuner godkjenner sosionom som utdanning "nok" til SFO leder, men min kommune gjør det. Andre kommuner kan kreve pedagogisk utdanning). Har også arbeidet som miljøterapeut i rusbehandling, i bolig for psykisk utviklingshemmede og ved psykiatrisk avdeling på sykehus. Disse har vært tilleggs jobber hvor jeg ikke har jobbet fullt så årslønn vet jeg ikke helt der. Virker som ganske greie lønninger, er dette på østkanten? Anonymkode: c4e63...eeb
puffy123 Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Jobber i en avlastningsbolig for funksjonshemmede barn og unge, jobber også med voksene med funksjonshemninger igjennom denne jobben. Tjener rett under 400.000 i året
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 8 timer siden, puffy123 skrev: Jobber i en avlastningsbolig for funksjonshemmede barn og unge, jobber også med voksene med funksjonshemninger igjennom denne jobben. Tjener rett under 400.000 i året Det er sinnssykt lite med tanke på utdanningen! Man kan jo tjene like mye på å jobbe i matbutikk.
puffy123 Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 5 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det er sinnssykt lite med tanke på utdanningen! Man kan jo tjene like mye på å jobbe i matbutikk. Jeg er helt nyutdannet og dette er min første ordentlige jobb, og nei det er ikke dårlig betalt
Siri_H Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som ganske greie lønninger, er dette på østkanten? Anonymkode: c4e63...eeb Nei. Vestlandet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 Gøy å lese! Jeg startet sosionomutdanningen i år og det er utrolig spennende! Veldig glad for at jeg valgte dette studiet. Gleder meg til alle forelesningene Så du har noe å se frem til! Håper arbeidslivet også blir bra! Anonymkode: 88577...ca1 1
Krokanis Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 3 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Det er sinnssykt lite med tanke på utdanningen! Man kan jo tjene like mye på å jobbe i matbutikk. Det er normal begynnerlønn for sykepleiere også det, 388000 uten ansiennitet.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 4 timer siden, puffy123 skrev: Jeg er helt nyutdannet og dette er min første ordentlige jobb, og nei det er ikke dårlig betalt Det er ganske dårlig betalt jo. 30 minutter siden, Krokanis skrev: Det er normal begynnerlønn for sykepleiere også det, 388000 uten ansiennitet. Og det er ganske dårlig betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå