Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å vært prøvere i 3 år, fekk vi endelig time til gynekolog, der viste det at jeg hadde tykke slimhinner (?) og alt bra. Mannen sine sædprøver er bra. Vi har sex regelmessig, og oftere på eggløsning før og etter. Jeg har tatt blodprøver for å sjekke om jeg faktisk har eggløsning ( tatt i september ) ikke fått noe tilbakemelding :-/ må jeg ringe inn å purre eller får jeg svar ved neste gynekolog time? 

Gynekologen sa i august at ved neste time ( før jul ) vil vi bestemme om jeg må operere / sjekke egglederne om dei er tette eller hive oss rett på prøverør. Noen med erfaring ? Hvor lang tid kan en rekne med fra vi får tommel opp for prøverør til vi får timen? 

Jeg har et barn fra før (9år) gikk på p pille og ble gravid. Så trodde dette ville gå som en lek med nestemann. Jeg har ny mann nå, men han er frisk og gode sædprøver. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi sliter med å bli gravide. Jeg lever et ganske aktivt / normalt liv. Syklus er alt fra 28 - 34 dager. 

Vi søkte hjelp tidligere, men alt har tatt så lang tid, og veldig redd det vil ta enda lenger tid før vi får noe form for hjelp videre. 

Noe som er lurt å spørre om/ si i fra om ved neste time? 

All info/råd tas i mot. Tusen takk på forhånd. 

Hilsen en veldig lei/utålmodig jente på snart 30 år 😪

Anonymkode: e77a4...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem om å sjekke egglederne. 

Søsteren min slet også, og etter å ha skylt gjennom egglederne med væske for å få tatt gode bilder, så ble hun gravid. Hun har tre unger nå, alle naturlig. Men hun måtte prøve noen måneder på hver av de to yngste. 

Jeg ville rådet deg til å lytte til de som undersøker deg og ta i mot all hjelp. Les og Google om lignende undersøkelser og skriv ned spørsmål du har, spør om alt du lurer på. 

Anonymkode: 7c341...895

Skrevet

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å vært prøvere i 3 år, fekk vi endelig time til gynekolog, der viste det at jeg hadde tykke slimhinner (?) og alt bra. Mannen sine sædprøver er bra. Vi har sex regelmessig, og oftere på eggløsning før og etter. Jeg har tatt blodprøver for å sjekke om jeg faktisk har eggløsning ( tatt i september ) ikke fått noe tilbakemelding :-/ må jeg ringe inn å purre eller får jeg svar ved neste gynekolog time? 

Gynekologen sa i august at ved neste time ( før jul ) vil vi bestemme om jeg må operere / sjekke egglederne om dei er tette eller hive oss rett på prøverør. Noen med erfaring ? Hvor lang tid kan en rekne med fra vi får tommel opp for prøverør til vi får timen? 

Jeg har et barn fra før (9år) gikk på p pille og ble gravid. Så trodde dette ville gå som en lek med nestemann. Jeg har ny mann nå, men han er frisk og gode sædprøver. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi sliter med å bli gravide. Jeg lever et ganske aktivt / normalt liv. Syklus er alt fra 28 - 34 dager. 

Vi søkte hjelp tidligere, men alt har tatt så lang tid, og veldig redd det vil ta enda lenger tid før vi får noe form for hjelp videre. 

Noe som er lurt å spørre om/ si i fra om ved neste time? 

All info/råd tas i mot. Tusen takk på forhånd. 

Hilsen en veldig lei/utålmodig jente på snart 30 år 😪

Anonymkode: e77a4...48f

Det kan være lurt å ringe for å høre hva blodprøvene viste, men som regel pleier de å si fra hvis noe ikke stemmer. Men som sagt; jeg ville ringt.

Hva slags operasjon var det snakk om? Hvis det var en undersøkende laparoskopi/kikkhullsoperasjon for infertilitet, ville jeg virkelig prøvd å få det så fort som mulig, spesielt siden dere har prøvd i tre år. På en slik operasjon kan mye avdekkes, og de kan sjekke egglederne i samme slengen, mens du er i narkose. Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men kan virkelig anbefale Ullevål. HVIS du har endometriose, er ekspertisen på dette på Ullevål (og Stavanger), så hvis de finner det hos deg, så vil du få den beste hjelpen. Det er påvist at å fjerne selv små/moderate endometriose-"flekker" (det er så komplisert å forklare hva endometriose er, men søk det opp på nettet, så skjønner du hva jeg mener) har effekt på infertilitet, men allikevel har jeg venninner som har hatt laparoskopi ved andre sykehus der de har funnet endometriose uten å gjøre noe. Selv gjorde jeg laparoskopien på Ullevål.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men bare for å gi deg et godt råd hvis du skal ha laparoskopi.

Lykke til, håper spiren sitter snart! :)

Anonymkode: 30845...7ed

Skrevet

Hei 😊 Leit å ha prøvd så lenge 🙁 Vi prøvde i 2 år før det ble klaff.. Jeg bestilte time til privat klinikk for å skylle egglederne for å se om de var åpne, sjekket eggstokker, livmor osv.. Jeg anbefaler deg til å sjekke egglederne til privat, da får du time med en gang det passer i syklusen din, må taes mellom syklusdag 7-10. Vi ble gravide 4 mnd etter denne skyllingen, fant ut på undersøkelsen at jeg ikke hadde tette eggledere og alt annet var bra med både meg og mannen. Er midten i 20 åra, passe slank og lever sunt. 

Hvis du leser om skylling av eggledere på nettet står det ofte mye skremmende om hvor vondt det gjør osv, jeg var kjempe redd før undersøkelsen pga dette. Og det var ikke vondt i det hele tatt! Jeg ville bestilt dette ganske så fort hadde jeg vært deg.. Da slipper dere å gå mnd etter mnd å prøve hvis det skulle være tette eggledere. Også hjelper ofte skyllingen litt hvis det er åpent også, folk bli ofte raskere gravid etter undersøkelsen. 

Håper på klaff hos dere snart! Masse lykke til! 😊

Anonymkode: e203e...375

Skrevet

Jeg fikk påvist polypp på livmor, og den må opereres uansett.

Men hverken jeg eller du har rett på IVF i Oslo, så da må du søke annensteds(Porsgrunn for eksempel, tror ventetid er 20-24 uker). 

Før dette skal jeg teste både progesteronstøtte og eggløsningsfremmende tabletter(selv om jeg har eggløsning)- av eget ønske fordi jeg håper det skal gjøre susen fremfor IVF og mye reising etc.

Skylling av eggledere er jeg jammen usikker på- det ble nevnt, men har ikke fått noen time. Usikker på om de ser noe ved operasjon av polypp.

Jeg må vente i ca 3 mnd på operasjon, og så kan jeg gå på liste etter dette.

Men jeg er 7 år eldre enn deg og kan derfor ikke ta særlig betenkningstid på den IVFlista- så jeg tipper jeg setter oss på liste i vår når operasjon er ferdig og vi har prøvd et par pp' er til(blir sikkert høst før vi får plass da). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...