Gå til innhold

Hva har du av personlige ting og bilder på stua eller i resten av huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en del år der det ihvertfall IKKE skulle være bilder av barn på veggen, og heller ikke noe annet personlig, føler jeg for å ha det igjen. Jeg vil ha personlige ting i stua, og har gjeninnført bilder av både barn og barnebarn i stua. Om ikke i så store bilder. Og bilder av hund, mann og meg selv.

I tillegg har vi nå et vitrineskap der mannen sine premier fra mange år i sport står framme. Med lys i. Det har vi forresten hatt noen år, og det skapet fikk mannen i gave fra meg da. Han trodde ikke at jeg ville ha noe av det han hadde oppnådd framme i stua, så han ble veldig glad for å få det skapet. 

Vi har også noen billig-greier fra Azerbaijan og Kasakhstan som er minner for han. Og det er helt greit. Det passer ikke helt inn i et interiør, men det passer inn i et hjem der man tar minner med hjem.

Da barna mine var små, så tok vi bilde av dem hos fotograf, og det gjør jo mange nå også. Men vi skulle liksom ikke ha de på veggen i stua. De bildene har jeg i små størrelser, men nå vil jeg ha de i større størrelser. På veggen. Ikke bare de bildene vi tok hos fotograf, men også andre bilder av både barna mine og andre minner vi har. Dessuten barnebarn. Og nei, jeg er ikke 70 år :) Bare 48.

Anonymkode: 33494...695

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bryllupsbilder av oss og våre søsken i stua. 

En annen ting jeg har reagert på er at folk ikke har bokhyller i stua. Jeg vil ha bøkene mine der jeg er, ikke gjemme dem vekk.

Anonymkode: 16894...253

Skrevet

Ungt par her 

vi har bilder av mine besteforeldre på morssiden (bryllupsbilde og portrett) 

bilde av min søster og meg og ei venninne 

Han har bilde av noen han er onkel til, ikke alle men de yngste. Han er ikke så opptatt av bilder så er kun familien som har sørget for at han faktisk har bilder her 😅 

Anonymkode: 9e904...511

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg har personlige ting alle steder hjemme. Fotografier, gjenstander av sentimental verdi, mine egne malerier, ting familie og venner har laget og diverse annet. Jeg synes det er rart å være i hjem helt uten personlige ting som avslører noe om de som bor der.

Skrevet

Jeg har bokhyller, planter, rare pynteting og bilder av bryllup, reiser, unger, babyer, venner, familie, suvenirer av diverse slag, treutskjæringer, minner, speil and so on på veggene mine. Jeg elsker hjemmet mitt! Det er meg :-)

Anonymkode: fc642...d0b

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Vi har bryllupsbilder av oss og våre søsken i stua. 

En annen ting jeg har reagert på er at folk ikke har bokhyller i stua. Jeg vil ha bøkene mine der jeg er, ikke gjemme dem vekk.

Anonymkode: 16894...253

Jeg skulle gjerne hatt innebygde bokhyller i stua, for jeg leser mer enn de fleste. Men jeg vil ikke ha løse bokhyller. Jeg har mange bøker fra før som godt kunne ha vært i hyller. Men nå leser jeg de fleste via bibliotek på nett.

Anonymkode: 33494...695

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Jeg har bare malerier på veggen.

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

Vi har en hel vegg i gangen med gamle fotografier av familiene våre ❤️

Anonymkode: 2f728...765

• Liker 1
Skrevet

Vi har et svææææært bilde av barna samt et av stort av eldstejenta som blender inn i interiøret. Ellers ingenting på veggene. Har også en stor nettingtavle på peisveggen hvor jeg henger opp barnas kunst (og bytter ut etterhvert) 

Skrevet

Vi har ikke kjempemye foreløpig, men vi jobber med å få opp mer. Vi har litt pyntegjenstander med sentimentalverdi for oss, men det er jo ikke akkurat lett å se for andre at det har personlig betydning og ikke bare er random nips. 

Vi skal få opp en bildevegg i gangen med store rammer hvor vi setter inn masse hverdagsbilder, som vi lett kan bytte ut med ujevne mellomrom. 

Bøker og filmer og sånt har vi i kjellerstuen. Det passer ikke i stuen, vi har ikke noen vegger der hvor det er plass til voldsomme bokhyllesaker. 

Anonymkode: fbfd4...a61

Skrevet

Vi har bildevegg i den ene trappen. Der henger mange forskjellige rammer med bilder av oss og barna. Store bryllupsbilder og dåpsbilder og sånt på stua liker jeg bare ikke, men jeg synes en egen bildevegg et litt mer diskret sted er en fin måte å kunne se bildene på uten at det blir dominerende i huset. I stua har vi diverse bilder vi har kjøpt her og der, planter, lyshus, noen pyntegjenstander og mange bøker. I den andre trappen har vi mange hyller innfelt i veggen og der står souvenirer fra alle stedene vi har besøkt. Det er koselig på se på, og igjen blir det litt diskret (særlig siden den trappen fører opp til soveromsetasjen så det er i praksis bare vi som bor her som går der). I kjellerstua har vi bilder jeg har malt selv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å ikke ha så mye ting og stæsj rundt meg, så av familiebilder har jeg foreløpig bare et lite bilde av nevøen min i ramme stående oppå en skjenk. Planen er å få fine sorthvittbilder av meg, søsknene mine (nå er både jeg og søsteren min single mens broren min har samboer og barn) foreldre og besteforeldre, og lage en fotovegg. Vi er en liten familie.

Ellers har jeg litt kunst, et par store trykk/malerier og noen mindre, som jeg ikke har fått opp ennå. Er rimelig nyinnflyttet her jeg bor. Noen få, personlige pynteting i et glasskap har jeg også, men jeg har aldri vært begeistret for nips, så jeg har ikke mye av det. Eneste jeg har mye av, er lysestaker og lyskopper/lysglass. Er helt avhengig av levende lys :) 

Jeg tenker at en stue/hjem med masse bilder og ting ikke nødvendigvis er mer "personlig" enn en stue/hjem med få bilder/ting. Det kommer jo an på tingene, ikke mengden :)

Skrevet

Ingenting personlig i min stue. Men det er klart jeg hadde hatt et bilde eller to om jeg selv hadde barna små, eller barnebarn.

Anonymkode: 38b6a...056

Gjest justcurious
Skrevet

Jeg har vel egentlig ikke noe personlig i min stue, men jeg har en liten leilighet og ikke så mye plass, hverken til møbler eller pynt. Har fire bilder på veggene, et av Kurt Cobain, et elefantbilde, en plakat fra desenio og et random bilde fra Bohus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...