Gå til innhold

Hei. Hjelper nav med bolig om du trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bor i sandefjord :)

Anonymkode: b3107...e16

Endret av sofie777
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i sandefjord :)

NAV har plikt til å hjelpe deg,de kan ikke bare avvise deg kjære ts.Står i loven at et minimum av hjelp/støtte skal gis..Har du ikke krav på aap er  nav sosial pliktig til å hjelpe...

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trivdes ikke på skolen. Jeg var rar og folk synes jeg var rar så slutta. Jeg var aldri  lat. Ikke si ting om meg før du vet. Det heter ikke GIDDET. Det har jeg iallefall fått med meg. Jeg har prøvd å få jobb. Jeg vil ha jobb. Jeg spørre her fordi jeg er ikke flink til å spørre folk og jeg bruker å få mange fin svar på ulike ting, men dette er også en side hvor folk med litt å gjøre henger. Sier ikke at det ikke gjelder meg, men jeg bruker aldri tien min på å rakke ned på andre. 

Er sikkert 70% av oss som ikke trivdes på skolen , og som følte seg rar. Og på ungdomsskole og vgs syntes alle at alle andre er rare. Thats life. Vi beit oss i det og fullførte skole fordet fordi vi vet at det er nødvendig for fremtiden. 

Du sier du har prøvd å få jobb men tydeligvis ikke nok. Noen klarer det på 12 forsøk og noen på 300 forsøk. Du må stå på mer. 

Anonymkode: 4db1e...8d4

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Tyrk40 skrev:

NAV har plikt til å hjelpe deg,de kan ikke bare avvise deg kjære ts.Står i loven at et minimum av hjelp/støtte skal gis..Har du ikke krav på aap er  nav sosial pliktig til å hjelpe...

Samtidig stiller NAV krav. Det virker ikke helt som at TS har skjønt dette.

Anonymkode: 786c3...886

• Liker 10
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SLUTT !!! Du vet ingenting annet en at jeg lurte på ting angående nav, noe mer vet du ikke om meg. Slutt å skriv her.

Er jo du som selv har skrevet de tingene jeg påpeker om deg. At du ikke gadd skole og fortsatt ikke gidder skole. Ta deg sammen! Det er ikke noe lettere for andre heller men vi gir ikke opp og forventer å få alt servert i fanget fordet 

Anonymkode: 4db1e...8d4

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men har fått et seriøst svar her, og det var fint takk til deg. Halo, narkomane får hjelp, da burde de hjelpe meg. Jeg har ikke gjort noe galt.

Det er ikke gjort i en håndvending, må du tro. Foreldre blir tynt til det ytterste fra NAV's side. Noen knekker helt sammen, fordi det å skulle nærmest jage ut voksne barn før de kan få hjelp, er en enorm påkjenning. 

• Liker 2
Skrevet

Fy f og dømmende folk det finnes her inne. Så dømmende og stygge i kjeften. Ts er lat, ts er rusmisbruker, ts gidder ikke å verken gå skole eller søke jobb, ts er en snylter som ikke kan bo hos foreldrene.

Alt dette er bare antagelser. Mange som dropper ut av vgs og sliter med å få jobb i tillegg har av og til diagnoser som gjør at de reagerer og handler på måter de gjør. Det kan være at de ikke forstår ting som de normale ser på som en selvfølgelighet. Det kan være mange grunner til at denne personen ikke kan bo hjemme hos foreldrene sine.

Jeg vet ikke hva som feiler ts, eller om det feiler henne noe i det hele tatt. Men jeg kjenner ikke hele forhistorien til ts. Jeg kjenner ikke livet hennes personlig..og da har ikke jeg eller noen andre rett til å komme med antagelser eller forhåndsdømming av ts.

I tillegg så får svare på hva ts spør om og ikke tusen andre ting. Dette er noe som går igjen i flere tråder 

• Liker 3
Skrevet

Hei TS

Du må skynde deg å gjlre noe med tennene mens du enda har billig tannlege. Kun ett år igjen! Alle kan få fine tenner, så om tannlegen har sagtat ikke noe kan gjøres er det en inkompetent tannlege, så da må du bytte! Man kan gjøre noe med skkeve tenner, råtne tenner, syreskader, gule tenner osv. Til og med folk uten tenner kan få nye!

Når det kommer til NAV ser jeg at du har bedt om å ta møte over telefon. Det går ikke.  Du nå møte opp personlig etter å ha bestilt time. Timebestilling kan du fikse på nett. NAV vil ha visse krav til deg. Du må bl.a. vøre arbeidssøkende og villigtil å gå på kurs, flytte til et annet sted m.m. Du må også klare å finne en bolig selv. Deretter stiller NAV evt en betalingsgaranti for deg.

Anonymkode: b5470...b93

Skrevet

Jwg anbefaler forresten å ikke rette på andres skrivefeil (Giddet), når du har så mange feil selv...

• Liker 6
Skrevet

Hei TS

Du må skynde deg å gjlre noe med tennene mens du enda har billig tannlege. Kun ett år igjen! Alle kan få fine tenner, så om tannlegen har sagtat ikke noe kan gjøres er det en inkompetent tannlege, så da må du bytte! Man kan gjøre noe med skkeve tenner, råtne tenner, syreskader, gule tenner osv. Til og med folk uten tenner kan få nye!

Når det kommer til NAV ser jeg at du har bedt om å ta møte over telefon. Det går ikke.  Du nå møte opp personlig etter å ha bestilt time. Timebestilling kan du fikse på nett. NAV vil ha visse krav til deg. Du må bl.a. vøre arbeidssøkende og villigtil å gå på kurs, flytte til et annet sted m.m. Du må også klare å finne en bolig selv. Deretter stiller NAV evt en betalingsgaranti for deg.

Det er feil. TS har ikke billig tannlege lenger. Det er bare til 20. 

Anonymkode: b6eb6...2c9

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. TS har ikke billig tannlege lenger. Det er bare til 20. 

Det stemmer ikke. Det er gratis til og med man er 18, og man betaler bare 25% til OG MED  man er 20. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig stiller NAV krav. Det virker ikke helt som at TS har skjønt dette.

Anonymkode: 786c3...886

Ja,ikke sant..Og apropos krav så er det bare å 'late som' i begynnelsen,og møte opp og gjøre som dem sier.Alt er relativt,og 'kravene' de stiller kan faktisk lempes på etterhvert.Nav skal jo også 'tilpasse seg' etter brukers behov/tilstand..Man kan ikke få i både pose&sekk fra første stund..Man tager et skritt av gangen.Og har man først fått en fot innenfor,så :nordvesta:

HÅPER TS SKJØNNER NÅ 

Skrevet

Det stemmer ikke. Det er gratis til og med man er 18, og man betaler bare 25% til OG MED  man er 20. 

Og TS er 21. Da gjelder ikke den ordningen lenger!

Anonymkode: fc78d...356

• Liker 3
Skrevet

Gjør ferdig vgs og ta det derifra. Om ikke fukker du opp livet ditt. 

Anonymkode: 896aa...0db

• Liker 2
Skrevet

Men hvorfor kan du ikke bo hjemme lenger fordi du er 21? Fikk aldri noe svar på det og jeg skjønner det ikke helt...

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep og rasistiske ytringer, samt svar til dette

sofie777, mod

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør ferdig vgs og ta det derifra. Om ikke fukker du opp livet ditt. 

Anonymkode: 896aa...0db

Som sagt. Jeg vil ikke ha utdannelse. Ikke alle gjør det og det behøver ikke å være negativt eller ses på som latskap. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt. Jeg vil ikke ha utdannelse. Ikke alle gjør det og det behøver ikke å være negativt eller ses på som latskap. 

Men det er vel negativt når det gjør at du ikke frå deg en jobb som kan betale et sted å bo? 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Alexis skrev:

Men hvorfor kan du ikke bo hjemme lenger fordi du er 21? Fikk aldri noe svar på det og jeg skjønner det ikke helt...

Fordi manmma har en mann som er en drittsekk. De har vært gift et år, men de bor ikke sammen. Nå skal de flytte sammen. Men det er ikke plass til meg, ikke nok soverom. Han har tobarn, og jeg har en bror. Han presser på mamma hele tiden.nå må jo flytte osv. For nå vil han flytte sammen med mamma. Der er problemet. Når han ser meg forsvinner han. Haner så sur på meg at han klarer ikke å se på meg 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi manmma har en mann som er en drittsekk. De har vært gift et år, men de bor ikke sammen. Nå skal de flytte sammen. Men det er ikke plass til meg, ikke nok soverom. Han har tobarn, og jeg har en bror. Han presser på mamma hele tiden.nå må jo flytte osv. For nå vil han flytte sammen med mamma. Der er problemet. Når han ser meg forsvinner han. Haner så sur på meg at han klarer ikke å se på meg 

Jeg tørr nesten ikke å skrivenoeher, fordi han følger med,og sporer meg opp og følger med på hva jeg er inne på nettet. Så antageligvis sitter han å leser dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...